Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur gärna vill man ha en symaskin med övermatare? Och när behöver man den?
Jag kan inte påstå att jag saknat den hittills och nu syr jag väldigt lite, men hoppas att lusten och orken ska komma när barnen blir lite större. Då tänkte jag att jag ska börja sy till mig själv.
Jag funderar på att köpa ny maskin och väljer mellan en Pfaff som jag har förstått har övermatare och en enklare Janome... Det skiljer ju en del i pris.
:help:
Användarens profilbild
Av LumLumLum
Tänkte idag sy en fleecetröja till min nioåring. Men när jag sytt ihop den insåg jag att jag fått hjärnsläpp och glömt kompensera för att tyget inte är ett dugg stretchigt. Trljan blev alltså på tok för trång. Då är det tur att man har en mindre tjej också. Så tröjan i storlek 140 blev en tunika/klänning i stl 110.
Användarens profilbild
Av tweed
Knyttet & K skrev:Hur gärna vill man ha en symaskin med övermatare? Och när behöver man den?
Jag kan inte påstå att jag saknat den hittills och nu syr jag väldigt lite, men hoppas att lusten och orken ska komma när barnen blir lite större. Då tänkte jag att jag ska börja sy till mig själv.
Jag funderar på att köpa ny maskin och väljer mellan en Pfaff som jag har förstått har övermatare och en enklare Janome... Det skiljer ju en del i pris.
:help:
Jag har sedan jag skaffade min pfaff med övermatare aldrig behövt ändra trådspänning eller pressarfotstryck efter tygsort, vilket förmodligen är just övermatarens förtjänst :tumup: Vilka maskiner är det du väljer mellan? Det finns övermatare till Janome också, men då är det en rätt stor och klumpig grej, Pfaffens märks ju inte alls då den sitter som en liten pinne bakom pressarfoten. Jag är grymt nöjd med min Pfaff Select 3.0, har haft den sen förra hösten, innan dess hade jag syrrans datoriserade Huskvarna, som inte kunde sy snygg raksöm :roll: Jag saknar inte smidigheten i söminställningar som är på de datoriserade alls, men min mamma som har kört datoriserad maskin i 30 år tycker att det är meckigt :lol:
Jag beställde min maskin från Sewingmachinesdirect, dryga tusenlappen billigare än i Sverige. Nu har de dessutom fri frakt till Sverige, så då blir det ju ännu mer prisvärt. Just nu ligger 3,0 på ca4500:- i England och 5600:- i Sverige, men då får man med 50 trådrullar, saxar och en del annat när man handlar från England
Användarens profilbild
Av Sedum
Om ni bara hade haft en vanlig "skitsymaskin" (Huskystar nåt) som strular titt som tätt (borde kanske in på rep..? och städas lite innuti.. :roll: ) övertråden hoppar ur hm, vad heter dendå, den där armensom går upp och ner tappar tråden om man tvärstoppar och rivstartar :lol: 8) , och när den gör det så märker man det inte alltid och får en trasselhärva... Sen drar den ibland på något sätt och nålarna går vid vissa tillfällen av 511 gånger.... Vissa dagar är det inte ens roligt att sy...

Så om ni hade fått en i julklapp, till rimligt pris, under 5000 i alla fall. Vad hade ni önskat er. En OL, vilken? Jag är har egentligen varit sugen länge på en Janome Easyjeans för att kunna sy jeans på ett vettigt sätt. Men sen är jag supersugen på en OL, om jag orkar/kan lära mig.... Vad behöver man mest och vad är roligast och ja, hur tänker man?
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?