Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
sofiaengvall skrev:
Ponyo skrev:Nu har jag sytt mina första två (natt)tygbindor! Vad skoj det var! Men tyvärr så verkar det vara fel på knapptången, så den förstörde knapparna. Och när jag tog bort den ena så blev det hål på tyget.
Hej! :)
Har du bytt ut stavverktyget till det som följde med? Jag brukar alltid skriva det i på en liten lapp jag skickar med. Gör man det inte (och använder verktyget för 14 mm tryckknappar) så är det lätt att förstöra tryckknapparna.

Hoppas att det var felet!! :)

Lycka till!
:oops:
Vilken ska jag byta till?
Av Ponyo
sofiaengvall skrev:
Ponyo skrev:Nu lyckades jag! :vågen:
Tog ett tag innan jag förstod att man skulle skruva av den svarta gummisaken.
Vad bra!! :)
Men det stod väl i brevet? (Borde jag vara mer tydlig? Typ en fotobeskrivning?)
Det var inget fel på brevet. Jag fick hjälp av en fyraåring att packa upp, och denne tyckte tången var så fin att jag helt glömde bort att fixa med tången, sen åkte den ner i en låda i väntan på PUL.
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Ponyo skrev:
sofiaengvall skrev:
Ponyo skrev:Nu lyckades jag! :vågen:
Tog ett tag innan jag förstod att man skulle skruva av den svarta gummisaken.
Vad bra!! :)
Men det stod väl i brevet? (Borde jag vara mer tydlig? Typ en fotobeskrivning?)
Det var inget fel på brevet. Jag fick hjälp av en fyraåring att packa upp, och denne tyckte tången var så fin att jag helt glömde bort att fixa med tången, sen åkte den ner i en låda i väntan på PUL.
Hehe :)
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
Jag har gjort en beskrivning om hur man gör sitt eget tygbindemönster!

http://emiliten.blogspot.com/2011/07/sy ... nster.html

Säg gärna till om ni hittar något skrivfel. Jag avskyr dem men gör dem ideligen ...

Det kommer mer inlägg om tygval och sömnad så småningom. Jag har sytt några vid det här laget :lol:
Av Enid
Jenny med Emiliten skrev:Jag har gjort en beskrivning om hur man gör sitt eget tygbindemönster!

Säg gärna till om ni hittar något skrivfel. Jag avskyr dem men gör dem ideligen ...

Det kommer mer inlägg om tygval och sömnad så småningom. Jag har sytt några vid det här laget :lol:
Vilken bra beskrivning! :vågen:
Användarens profilbild
Av Titinea
Jenny med Emiliten skrev:Jag har gjort en beskrivning om hur man gör sitt eget tygbindemönster!

:vågen: så bra! :app:
Av annbom
Titinea skrev:

:vågen: så bra! :app:
:iagree:
Av mly
Igår sydde jag min första tygbinda efter din beskrivning. Beskrivningen va verkligen lätt att fatta, men bindan blev inte så bra (beror på sömmerskan) Skulle helst vilja köpa ett större gäng fungerande bindor och sen kanske sy någon men för tillfället tillåter inte ekonomin det. :cry: Är några månader kvar tills jag behöver fundera på detta med mens så vi får väl se hur det blir då. Iaf tack för beskrivningen!
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
Emmy; det kommer tips om hur man gör resten också, ska bara hinna fotografera och skriva. :tumup:

Kolla in köp-och-sälj-tygblöjor här på SB, ibland dyker det upp bindor. Så kan du testa dig fram med dem och se vad du gillar. När det är dags :)
Av mly
Jag har surfat runt och tittat på en massa bilder så jag tror nog att jag har en någorlunda aning om hur jag ska bete mig, men det blev ganska så snett, lite för tunt och jag tror att jag vill ha den lite större med. Såg att mimpen hade zick-zackat fast innanmätet mot flanell sidan och det tror jag att jag ska göra nästa gång. Då tror jag att det kan bli bättre. Allt är ju en övningssak. Håller rätt bra utkik där allaredan, letar blöjor till nya bebisen, som ska titta ut 9 Oktober. Men jag är ju rätt så ny här så det har jag inte hunnit se än. Ska bli spännande att se fortsättningen på dina instruktioner!
Av Ponyo
Jag har gjort dem så långa att de går hela vägen upp bak i trosan. Och så satte jag en tryckknapp i slutet (och en i en trosa).
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 54
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?