Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag är med! Har precis börjat på en Traveling Woman (som helst ska vara klar innan 4/6). Fast jag har ett helt annat garn, en tråd regia by kaffe fasett, blå-lila-petrol och en tråd tunn mohair i lila. Kommer att bli lite större, enligt mottagarens önskemål. Det ska bli en 40-årspresent.

Bild
melon skrev:
Ponyo skrev:Nu är garn inhandlat till en orkidétjuv :vågen:
Orkidétjuv :hmm: Vad har jag missat?

Jag har nyss köpt tre nystan drops delight. Två ska bli pulsvärmare till min mamma. Hon fryser så vid datorn på jobbet så jag tänktecdet vore en bra morsdagspresent.
Orkade inte skriva den på engelska. :oops:
Edits sjal några sidor bak.
Ponyo skrev:Nu är garn inhandlat till en orkidétjuv :vågen:
:tumup:

Jag är snart klar med min Annis! Mycket lättstickad. Kanske ska göra en orkidétjuv jag med, får se vad vi har för nåt skoj i garnlådan därhemma. Men först en liten poncho till bröllopet om två veckor.
MuuM skrev:Annis färdig! Ska blocka den imorgon. Sen ska jag börja på en sån här till bröllopet jag ska på i nästa vecka. http://365sakerdukansticka.blogspot.com ... -wrap.html
Den är väldigt fin! :love:
Jag vill också sticka en sjal, men fastnar jämnt på Sjalbarn. :roll:
linafelicia-jättefin!! Du borde omedelbart uppgraderas till sjalgudinna :this: ...

Jag tänkte försöka lära mig sticka snygga spetssjalar i sommar, så många jag hinner med...Nu har jag stickat min andra spetssjal, en lite mindre Skiraste till min dotter. Försökte mig på den stora först men det blev en enda röra av alla maskorna. Nu har jag börjat på en Annis och det är samma sak där trots att jag använder markörer och garnöglor lyckas jag göra fel. Sedan förstår jag inte kortvarven men det förklarar ni för mig när jag kommer dit väl? :D Börjar med en fråga nu: När man vänder brukar ni lyfta första maskan då eller stickar ni?
Jag undrar också , ni som stickar spets, använder ni några speciella stickor? Jag tycker Knitpro är för trubbiga.
Jag stickar alltid, men jag är lite sugen på att hänga på den här iaf. Har planer på Percy i lila. :love:
Fast nu ska jag först sticka klart Sockertopps (nja, Pärlsockrets) blöjbyxor och sen en tröja till Knut. Men nångång där kanske jag tröttnar och bara måste börja på en sjal. :P
Umma skrev:linafelicia-jättefin!! Du borde omedelbart uppgraderas till sjalgudinna :this: ...

Jag tänkte försöka lära mig sticka snygga spetssjalar i sommar, så många jag hinner med...Nu har jag stickat min andra spetssjal, en lite mindre Skiraste till min dotter. Försökte mig på den stora först men det blev en enda röra av alla maskorna. Nu har jag börjat på en Annis och det är samma sak där trots att jag använder markörer och garnöglor lyckas jag göra fel. Sedan förstår jag inte kortvarven men det förklarar ni för mig när jag kommer dit väl? :D Börjar med en fråga nu: När man vänder brukar ni lyfta första maskan då eller stickar ni?
Jag undrar också , ni som stickar spets, använder ni några speciella stickor? Jag tycker Knitpro är för trubbiga.
Jag tyckte Annis var ganska enkel, förutom de där *** muscherna.

Kortvarven var superenkla, man bara vänder där det står att man ska vända och sen när man stickar tillbaka tar man ihop över hålet som blir. Alltså, sticka som vanligt, lyft inte första maskan utan sticka den. Sen förstår du av beskrivningen.

Eller, tänk inte, följ beskrivningen. Jag tänkte först och det blev fel. :fnissa:

Jag använde Knitpro och de var lagom spetsiga, tyckte jag. Vanliga metallstickor är ju jättetrubbiga, så dem ville jag inte ens prova.

Nu har jag köpt garn till Orchid thief! :vågen:
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?