Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

puppan skrev:
Sagas mamma skrev:
puppan skrev:Knyttet: :loving:

Själv har jag suttit och sytt ungefär 4011 dockplagg i dag. Hela dagen tog det.
Tur att mina barn gillar att leka med varandra. :wink:
:shock: Har du sytt över 4000 dockplagg? :shock: Säljer du dockkläder? Eller?
Nej, förlåt. Det är ett uttryck. Det ska uttalas fyrtioelva. Jag kan inte svara för hur vanligt det är men för mig så betyder det en stor summa som man inte orkar räkna.
T ex mitt barn har vaknat fyrtioelva gånger inatt så jag är trött.
Eller
Vet du hur många gånger han avbröt mig när jag skulle berätta vad som hände. Ungefär fyrtioelva gånger.
Totalt OT, men vi hade boxadress när jag var liten, och vi hade just nummer 4011.. och när jag sa adressen brukade jag säga just fyrtioelva - jag fick många märkliga blickar :lol:
Emmamedhunden skrev:
Anjapanja skrev:Nnär man hänger i samma forum som sina vänner kan det råka bli så att man ger bort ärtpåsar som man sytt och får ärtpåsar som vännen sytt tillbaka! :lol:

... men nu var det inte här jag snappat... jag hörde att du sa hos fjärilen... -åh! ärtpåsar!

för hade jag läst här hade jag nog sytt dom en smula mindre :oops: och en fin påse till :wink: Tack! de var jättefina!! :vågen:
:fnissa:

Ärtpåsarna jag gav bort blev uppskattade! :tumup: Vi har många julfoton nu där alla sitter med ärtpåsar på huvudet. :lol:
Användarens profilbild
Av melon
Amiechan skrev:
Emmamedhunden skrev:
Anjapanja skrev:Nnär man hänger i samma forum som sina vänner kan det råka bli så att man ger bort ärtpåsar som man sytt och får ärtpåsar som vännen sytt tillbaka! :lol:

... men nu var det inte här jag snappat... jag hörde att du sa hos fjärilen... -åh! ärtpåsar!

för hade jag läst här hade jag nog sytt dom en smula mindre :oops: och en fin påse till :wink: Tack! de var jättefina!! :vågen:
:fnissa:

Ärtpåsarna jag gav bort blev uppskattade! :tumup: Vi har många julfoton nu där alla sitter med ärtpåsar på huvudet. :lol:
Ärtpåsarna var poppis på vår jul också, alla vuxna lekte och barnen (som fick dem) stod nedanför och ville ha tillbaka dem :lol: :lol:
Evasleva skrev:Vilken fin docka!!

Jag har sytt adresslappar att sätta på resväskan med tryckt namn och adress. De blev rätt fina. Har också sytt små resedokumentsamlare att ha pass, biljett, pass etc i, i samma tyg. Blev riktigt nöjd, speciellt som jag hittade på mönstret själv :)
det lät trevligt, hur tryckte du namnen? eller var det papper som du sydde på?
(Om jag ska hinna göra nåt eget pyssel till jul så är det nog hög tid att jag börjar nu. Här kör vi inte med beach 2010 (who cares hur köttet man grillar ser ut?) utan här är det Christmas 2010 som gäller!!!!)
legenden29 skrev:(Om jag ska hinna göra nåt eget pyssel till jul så är det nog hög tid att jag börjar nu. Här kör vi inte med beach 2010 (who cares hur köttet man grillar ser ut?) utan här är det Christmas 2010 som gäller!!!!)
:Hahaa:
Amiechan skrev:
legenden29 skrev:(Om jag ska hinna göra nåt eget pyssel till jul så är det nog hög tid att jag börjar nu. Här kör vi inte med beach 2010 (who cares hur köttet man grillar ser ut?) utan här är det Christmas 2010 som gäller!!!!)
:Hahaa:
:tumup:
He.ma skrev:Ketronya: japp det är "klassiska" raggisar med skarv frampå tån, såg att du frågade efter såna utan och just såna vill vår 4-åring ha, "mamma jag vill ha raggsockor men de får inte ha såhär" o då pekar hon just på "skarven" :wink:
Hehe, då är din 4-åring kanske lika "petig" som jag :lol:
småtroll skrev:Jag har ritat upp en liten Makka Pakka som jag sedan förstorade till "lagom storlek". Har sedan tagit bambuvelour och sytt ungefär som när man syr kalikå figurer...stoppade lite extra i baken på den. Har nu bild om någon vill se, men kan inte lägga in här. Men pma gärna mailadress ni som vill se, så mailar jag över bild :)
NU äntligen vet jag vad en "Makka Pakka" är :vågen: :lol: Förstod inte innan, men så såg treåringen på bolibompa på svts hemsida idag. (vad då att man är dåligt uppdaterad) Blev barnet glad för den?
imsel skrev:Jag har visst tassat i tråden förra året..men inte blev det en enda egengjord julklapp :?
Kanske detta år?!
:tumsup:
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32

Har inget revolutionerande att säga mer ä[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?