Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sanfora
Skulle ju bli så här:

"mist skrev:

Det råkar vara så att jag har enhel del rosa velour.... och jag tror inte att jag behöver allt EGENTLIGEN. Så, vill du byta mot något fint tyg?"

Nu äntligen har jag mätt - jag skulle behöver ha ca 60x60. Hur bred är den? Får jag ta så här lite eller hur mkt har du egentligen...?
Användarens profilbild
Av naimiez
Marine78 skrev:Manchester, fleece, trikåer:
Bild

och en hel massa trikåer, följ länken ;-)
http://mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/1 ... ed_go.html

Önskas närbild på något skall jag ordna det. Orkar bara inte ställa mig o fota allt enskilt nu, bättre du får en hint om vad som finns ;-)

Är din velourbit på full bredd? Elelr är det klippt något på bredden?
Vad är det nere till vänster? Randigt?
Användarens profilbild
Av Fina
mist skrev:Köpte några retrogardiner idag, ska försöka få in bild imorron... är på jakt efter kanintyg själv, så börja fundera om ni har nåt liggandes;)
Jag har en hel del kanintyg, det orangea, men jag vet inte riktigt vad jag skulle vilja ha :hmm:
Av Marine78
Trikåer från E-slöjd. Jättehärliga i plommonlila/svart, turkosrandigt, grönrandigt m fl färger.
Användarens profilbild
Av naimiez
Marine78 skrev:Trikåer från E-slöjd. Jättehärliga i plommonlila/svart, turkosrandigt, grönrandigt m fl färger.
Har du kanintyg? Vad tycker du E-slöjds är i tjocklek/kvalitet om du jämför?
Användarens profilbild
Av florin
Annika80 skrev:Åh jag vill ju vara med :D

Vad vill jag ha då?
Ja lite plysch kanske eller nåt fint tyg med mönster i bomull till nåt kul.
Och mudd i andra färger

Vad kan jag tänkas ha att byta med då?
Måste nog kika på det.
Har ett gammalt 70 talstyg med moln på, men det är ju solblekt :roll:
Ett annat 70 talstyg med stora cerise? blommor på, och lite små bitar av annat, ska fota så fort jag hinner
Åh, jag vill se tyget med cerisa blommor och små-bitarna!!! Ställer mig gärna i kö på dem :lol: Hålle rpå att fota tyger jag kan tänka mig byta bort. trikå, mudd och velour
Av Marine78
naimiez skrev:
Marine78 skrev:Trikåer från E-slöjd. Jättehärliga i plommonlila/svart, turkosrandigt, grönrandigt m fl färger.
Har du kanintyg? Vad tycker du E-slöjds är i tjocklek/kvalitet om du jämför?
Jo jag har kanintyg, men det har jag själv precis byt till mig så där snålar jag ;-) eftersom jag först och främst vill se om jag får ut det jag vill göra utav tyget. E-slöjds är ganska exakt i tjocklek med kanintyget. T ex så är deras oranga enfärgade identiskt i färg med de oranga kaninerna och matchar suveränt. Dock har jag upplevt att kvaliteten har skiftat. De randiga har varit i toppkvalitet, men vissa enfärgade (bruna och gröna färger framför allt har jag tyvärr haft problem med, de har nopprat sig fort och fått färgskiftningar tyvärr).
Användarens profilbild
Av melon
marlene skrev:Här är hursom helst dom tyger som kan tänkas flytta (det rosa/orange/röda/svarta är dock tveksamt, då ska det till nått bra)

Bild

Edit: På det gula/vita uppe i hörnet så ligger det ett likadant tyg som är urblekt, det är alltså det undre tyget det gäller
Det bruna med blommor längst ner till höger, är det kvar? Ser att ni pratar om "pompeija"-tyger men jag vet inte vilka de är. Hur stor är biten och vad skulle du vilja ha istället?
Användarens profilbild
Av marlene
melon skrev:
marlene skrev:Här är hursom helst dom tyger som kan tänkas flytta (det rosa/orange/röda/svarta är dock tveksamt, då ska det till nått bra)

Bild

Edit: På det gula/vita uppe i hörnet så ligger det ett likadant tyg som är urblekt, det är alltså det undre tyget det gäller
Det bruna med blommor längst ner till höger, är det kvar? Ser att ni pratar om "pompeija"-tyger men jag vet inte vilka de är. Hur stor är biten och vad skulle du vilja ha istället?
det bruna längst ner till höger är kvar, pompeija är dom 2 som är likadanna men i olika färgställningar. Jag vill ha velour eller trikå i en färg jag gillar, tillräckligt mycket för att göra nått åt W. Räknade ut att det behövdes 80 högt och 100cm brett för att göra ett par byxor åt W

Här är en större bild på tyget. Där måttbandet är finns det en söm. Där det är som högst är det 206cm och fram till måttbandet är det 57cm. Totala bredden där det är som bredast är 96cm
Bild
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Marine78 skrev:
Josefina skrev:
Marine78 skrev: Ohhhh, den randiga Kalikå velouren skulle jag gärna byta till mig! Något särskilt du skulle vilja ha i utbyte! Har nästan hur mycket som helst att byta med *skratt*. Velour, trikå inte så mkt vanliga bomullstyger utan i stort sett bara sådant man kan göra barnklädr utav.
Vet inte vad jag skulle vilja ha, ta en bild och sukta mig! 8) (den är 60 cm lång, kommer inte ihåg bredden)
Jag har ju så himla mycket tyg *skratt*, men kika på dessa länkar så ser du det allra mesta som jag har:

Velourtyger:
Bild

Manchester, fleece, trikåer:
Bild

och en hel massa trikåer, följ länken ;-)
http://mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/1 ... ed_go.html

Önskas närbild på något skall jag ordna det. Orkar bara inte ställa mig o fota allt enskilt nu, bättre du får en hint om vad som finns ;-)

Är din velourbit på full bredd? Elelr är det klippt något på bredden?
Inser att jag borde städa bland mina tyger när jag ser vilken ordning du har! :oops:
Användarens profilbild
Av melon
marlene skrev:
melon skrev:

Bild

det bruna längst ner till höger är kvar, pompeija är dom 2 som är likadanna men i olika färgställningar. Jag vill ha velour eller trikå i en färg jag gillar, tillräckligt mycket för att göra nått åt W. Räknade ut att det behövdes 80 högt och 100cm brett för att göra ett par byxor åt W

Här är en större bild på tyget. Där måttbandet är finns det en söm. Där det är som högst är det 206cm och fram till måttbandet är det 57cm. Totala bredden där det är som bredast är 96cm
Bild
Valfri (randig eller enfärgad) velour från Andersson & Hjalmarsson? :wink:
Användarens profilbild
Av marlene
melon skrev:Valfri (randig eller enfärgad) velour från Andersson & Hjalmarsson? :wink:
Finns det nått kort eller så man kan få kika på, vet inte riktigt vad som finns. Men det låter bra :D
Användarens profilbild
Av melon
marlene skrev:
melon skrev:Valfri (randig eller enfärgad) velour från Andersson & Hjalmarsson? :wink:
Finns det nått kort eller så man kan få kika på, vet inte riktigt vad som finns. Men det låter bra :D
Det finns allt 8) Annars har jag nog lite kanintrikå över också. Återkommer med bilder.
Användarens profilbild
Av melon
melon skrev:
marlene skrev:
Det finns allt 8) Annars har jag nog lite kanintrikå över också. Återkommer med bilder.
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... ght=velour
Kolla sidan 1 och 2 :wink:
Av Marine78
[quote="McMorrigan]
Inser att jag borde städa bland mina tyger när jag ser vilken ordning du har! :oops:[/quote]

*skratt* jo det går åt ibland. Håller på o rensar ordentligt nu igen - för det hade blivit ganska så stökigt. Har ju tyerna på relativt liten yta (eller sygrejorna) så jag behöver ha ordning för att det skall gå att ha någon som helst överblick.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 23
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?