Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Scilla
Nu så! :vågen:

Bild

Men de var inte alls så stora som jag trodde utan nu får jag nog snarare hoppas att de inte krymper allt för mycket. Ska bli spännande att se hur vi tycker att de funkar, vi har ju inte provat denna typ av blöjbyxor innan.

Tack snälla Mamasamueli för all hjälp och moralisk support :wink:
Användarens profilbild
Av Scilla
Mamasamueli skrev::whut: :love: :urule: :rock:
BRA KÄMPAT!!

Åh, jag blir helt.... jagvetintevad, alldeles stolt och rörd och... det känns litegrann som att få en bebis... :loving: :hide: Jag är jättejätteglad att du ville följa mitt mönster! :D Och att det ser ut att funka så bra! :vågen:

Sååååååå fiiiiina! :heart:
:lol: :lol: :lol: :rodna: *bugar och bockar*

Ja, jag är ju faktiskt lite stolt själv att jag lyckades slutföra projektet. Och än så länge är vi hur nöjda som helst, de är jättebra i storlek och form (i alla fall före tvätt och användning) och det är så praktiskt att man kan strunta i att ha andra byxor över inomhus eftersom de är lite varma och han inte frestas att riva av sig dem som med Bumpybyxorna. Superbra mönster (och handledning) helt enkelt!

Och till och med bäraren själv verkar lite imponerad - han talar gärna om att det är mamma som har stickat :lol:

Nu ska jag snart börja med nästa par innan jag glömt hur man gjorde ;-)
Frågan är om jag då ska gör en mindre storlek för att vara säker på att garnet räcker *funderar*
Användarens profilbild
Av bellatrix
Här kommer en bild på mitt :heart: i sina nya ullbrallor. De är stickade i petrolblå och senapsgul alaska på stickor 4,5 (jag vill att det ska gå fort att sticka :wink:) så jag fick räkna om mönstret lite. Dom blev lite i det minsta laget så nu håller jag på med ett par i en storlek större. Jag är sticknovis, det här är det andra stickade plagget som jag lyckats åstakomma och det var lätt att följa mönstret. Tusen tack Mamasamueli för mönster och inspiration!!

Bild
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag håller också på med ett par randiga brallor. Det går inte så snabbt dock :lol:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag väntar ivrigt på ett tillfixat mönster. 8) :lol:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Mamasamueli skrev: Jag håller som sagt på att fixa till mönstret... jag tror att det blir lite lättare då! :D I stället för att sticka en liten flärp på framstycket så stickar man bakstyckes-flärpen lite längre och så stickar man ihop den med framstycket. :? Möjligen blir det mindre risk för mask-tappning då! ;)
Skynda, skynda! :app: Jag har inte hunnit så långt än :D
Användarens profilbild
Av Scilla
Måste märka denna gamla tråden eftersom jag aldrig lyckas hitta den :roll:
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
jag ser inte bilderna på byxorna mamasamueli lagt in inte heller länken till nya mönstret :( och öppna inte länken...som sagt.. hann klicka innan jag såg nedan, som nu blir ovan :) som tur var hade jag ngt som stoppade...norton
Användarens profilbild
Av Asereht
Emmamedhunden skrev:jag ser inte bilderna på byxorna mamasamueli lagt in inte heller länken till nya mönstret :( och öppna inte länken...som sagt.. hann klicka innan jag såg nedan, som nu blir ovan :) som tur var hade jag ngt som stoppade...norton
Mönstret finns på mamasamuelis hemsida med bilder. http://www.tygisar.se/gor_det_sjalv.php?artikel=3
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
nu har jag stickat och stickat... utan att mäta ordentligt, och de blir givetvis försmå, byter mönster nu för att slippa repa upp allt.. :) eftersom jag inte är så snabb på att sticka, ett mönster från ottobre som jag tror fanns på typ ruskovilla el dyl.
och så vill jag ha ribb i grenen så här:
Bild

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?