Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Andelle
honungsmarmelad skrev:
Andelle skrev:
honungsmarmelad skrev:Jag har varit sugen på dessa ett tag: http://www.ravelry.com/patterns/library ... -september
Men ni andra kanske är mer inne på just ribbstickade? Tror inte det är så krångligt att få till men mitt förslag är att göra en vettig plan först och inte bara kasta sig in i allt och improvisera helt, som jag gjorde med leggingsen jag stickade till T. Fick ta upp många rader ett antal gånger innan det blev rätt och det är ju rätt störigt.

Jag har Knitter's Almanac om någon vill sticka dessa.
Jaa! :vågen:
Någon som vill ha mail? 8)
Användarens profilbild
Av melon
kristinek skrev:Tänk om man ändå hade kunnat sticka mer än typ grytlappar :lol:. Kanske får sysselsätta mamma som nyligen opererat foten och måste sitta still massa :hmm: :mrgreen:
Det tycker jag låter som en ypperlig idé. Köp garn och skriv ut mönster :tumup:
Användarens profilbild
Av melon
Ketronya skrev:Åh, jag har aldrig i mitt liv lyckats fatta ett mönster från garnstudio, tycker deras beskrivningar är så himla ologiska och krångliga...

Tänker mig också att sticka i strumpgarn, tömma restgarnslådan kanske. ;)
De är krångliga. Jag har massor med stickkompisar som kommer till mig med pannan i djupa veck över ett dropsmönster. Men detta ser faktiskt enkelt ut och om vi stickar ihop kan vi lösa eventuella problem ihop!
Användarens profilbild
Av melon
honungsmarmelad skrev:Melon, du har rätt, det är smartare att ha syntet i. Jag får ha underställ på mig under. En elips i grenen tror jag är smart. Eller att inte rundsticka, det gör ju ingen skillnad i hastighet om man ändå ska ribbsticka.
:tumup: Även om man rundstickar kan man ju öka i mitten, jag tror det är så dropsmönstret är skrivet.
Av honungsmarmelad
melon skrev:
honungsmarmelad skrev:Melon, du har rätt, det är smartare att ha syntet i. Jag får ha underställ på mig under. En elips i grenen tror jag är smart. Eller att inte rundsticka, det gör ju ingen skillnad i hastighet om man ändå ska ribbsticka.
:tumup: Även om man rundstickar kan man ju öka i mitten, jag tror det är så dropsmönstret är skrivet.
Jo men jag tror passformen blir bäst om man stickar i två delar och sedan syr ihop, om man vill att det ska sitta figurnära. Eller vad tror du?
Användarens profilbild
Av melon
honungsmarmelad skrev:
melon skrev:
Jo men jag tror passformen blir bäst om man stickar i två delar och sedan syr ihop, om man vill att det ska sitta figurnära. Eller vad tror du?
Men allt det man kan sticka i två stycken går ju att sticka i ett. Vad tänker du att skillnaden blir? Sömmen då möjligtvis som kan ge stadga åt ett stickat plagg som annars gärna sträcker ut sig på längden.

Du får gärna sticka i två stycken såklart :tumup: det är bara det att jag älskar att sticka runt och hatar att montera. Dessutom har jag fått för mig att jag ska randa 3x3 ränder och det är hopplöst om man stickar fram och tillbaka.
Av honungsmarmelad
Nä det är bara jag som tycker att det är lättare att forma på vanliga stickor än vid rundstickor, enbart en personlig preferens. Har inte helt bestämt mig hur det blir.
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:Mitt dilemma är att jag redan har ett par grå. Vad ska jag då sticka i för färg? :hmm:
Svart är tråkigt att sticka. Och då vet jag inte längre...
Ljusgrå? :mrgreen: :heart:
8) :lol:
Användarens profilbild
Av melon
honungsmarmelad skrev:Nä det är bara jag som tycker att det är lättare att forma på vanliga stickor än vid rundstickor, enbart en personlig preferens. Har inte helt bestämt mig hur det blir.
Jo det är sant, då kan man ju lägga ut och se hur formen blir. Jag gillar att prova och då är det lättare om man stickar allt på en gång.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Dorotea skrev:
Jag vet iaf definitivt att jag kommer att börja nerifrån. Jag börjar med att göra en fot, från ankeln och neråt, sen tar jag upp maskor och börjar sticka uppåt. :app:
Eller så börjar du från tån och stickar uppåt direkt? :tumup:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?