Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag är riktigt nöjd med mitt garnval till Rockerfeller. Det ska bli spännande att se hur den blir när den är klar. Såhär ser den ut efter första ledtråden.
Bild
I förra sticksnacktråden frågade jag om ökningar till raglantröja eftersom jag höll på med en Gemini från Knitty.com
Enligt mönstret skulle man öka på varje varv men jag ökade på varannan istället för att jag tyckte att det var för mycket vidd i ärmhålet på orginalet. Jag blev riktigt nöjd med min tröja. Hade jag haft mer garn hade jag gärna haft den lite längre men den är ok så här också.
Bild
Bild
Orginalet ser ut såhär:
Bild
En sak som jag inte tänkt på när jag ändrade till ökning vartannat varv så blev tröjan automatiskt lite snävare än orginalet också.
linafelicia skrev:Jag är riktigt nöjd med mitt garnval till Rockerfeller. Det ska bli spännande att se hur den blir när den är klar. Såhär ser den ut efter första ledtråden.
Bild
Cool!
Ska det bli en sjal?
Var det en gratis KAL?
Av mly
linafelicia skrev:Jag är riktigt nöjd med mitt garnval till Rockerfeller. Det ska bli spännande att se hur den blir när den är klar. Såhär ser den ut efter första ledtråden.
Bild
I förra sticksnacktråden frågade jag om ökningar till raglantröja eftersom jag höll på med en Gemini från Knitty.com
Enligt mönstret skulle man öka på varje varv men jag ökade på varannan istället för att jag tyckte att det var för mycket vidd i ärmhålet på orginalet. Jag blev riktigt nöjd med min tröja. Hade jag haft mer garn hade jag gärna haft den lite längre men den är ok så här också.
Bild
Bild
Orginalet ser ut såhär:
Bild
En sak som jag inte tänkt på när jag ändrade till ökning vartannat varv så blev tröjan automatiskt lite snävare än orginalet också.
Så himla fin din topp blev... Jag funderade ju på att göra en med, i turkost tilda jag hade hemma, men det håller nu på att bli en randig klänning till idun istället...
mly skrev: Så himla fin din topp blev... Jag funderade ju på att göra en med, i turkost tilda jag hade hemma, men det håller nu på att bli en randig klänning till idun istället...
Min är stickad i tilda. Jag kan verkligen rekommendera den. Rolig att sticka och skön att ha på sig. Jag gillar ju dessutom att sticka saker som är i ett stycke. Bara några få trådar att fästa och ingen montering.
Kaffemoster skrev:
Bild
Cool!
Ska det bli en sjal?
Var det en gratis KAL?
Det ska bli en sjal men den är inte gratis. Kostade 4 $. Helt klart värt pengarna, jag gillar Stephen Wests mönster :heart:
linafelicia skrev:
kvarnkvik skrev:
zmurfan skrev:Nu har jag precis lagt en beställning på så här fina stickor!
Bild
:love: Vad är det för några?
Fina!
Denise rainbow needles från www.knittinghelp.com
Jag fick ge ca 560:- inkl frakt för de. Det tyckte jag var ett lämpligt pris.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?