Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

melon skrev:
Juliusdotter skrev:
melon skrev:
Juliusdotter skrev:
melon skrev:
Juliusdotter skrev:
melon skrev:
Juliusdotter skrev:
melon skrev:Tass. Jag har köpt "Nålbindning - the easiest guide ever" och skulle vilja lära mig någon gång. Jag har förstått så mycket som att det inte finns ett sätt att nålbinda på utan massor. :whut:
Helt rätt :tumup: , kan via youtube konstatera att jag inte än sett någon som direkt gör som mig och min syster, även om slutresultatet blir det samma. Jag håller liksom kvar öglorna på tummen :hmm: , nä nålbindning är svårt att förklara i skrift.
Bra att du bekräftar, då ska jag sluta kolla på youtube så inte jag blir förvirrad :mrgreen:
Fast om jag lägger ut en film där, måste du ju kolla , för mitt sätt är det bästa och enklaste 8)
Haha självklart, bara du gör som i min bok :Hahaa: Hojta här om du lägger ut en film!
Din bok, men det gååår inte att fatta från böcker (jag har aldrig lyckats, fast jag har ju inte ansträngt mig, jag kan ju :lol: )
Har någon av dina böcker hetat The easiest guide ever? :Hahaa:

Jag hyser stort hopp inför denna bok så skräm mig inte nu. Jag har redan blivit skrämd så länge att jag inte vågat prova än. Första gången jag blev nyfiken var sommaren 2004.
Nu blir jag faktiskt jätte spänd på att få lära dig. Skype?
Det vore ju jätteskoj! Jag försökte ladda ner appen men det gick inte. Jag ska kolla lite mer på det när vi är hemma.
:tumup:
melon skrev:Behöver man tänka på något särskilt när man gör en nål? Jag har fin en hemma som jag tänkte tälja en nål av.
Jag tror det är en smaksak hurdan nål man föredrar, och så beror det väl lite på vilket garn man oftast använder. Jag gillar bäst den som är platt och bred med trubbig spets som inte klyver garnet samt med ett stort öga, så jag kan göra latmansändar och trä i garnet flerdubbelt för att slippa skarva så ofta.
Fryle skrev:
melon skrev:Behöver man tänka på något särskilt när man gör en nål? Jag har fin en hemma som jag tänkte tälja en nål av.
Jag tror det är en smaksak hurdan nål man föredrar, och så beror det väl lite på vilket garn man oftast använder. Jag gillar bäst den som är platt och bred med trubbig spets som inte klyver garnet samt med ett stort öga, så jag kan göra latmansändar och trä i garnet flerdubbelt för att slippa skarva så ofta.
Topp :tumup:
Juliusdotter skrev:
Nålar jag gör låter som den fryle beskriver. Lyckas inte länka bilden men nålarna finns på bild i min blogg oktober 2011.
De ser verkligen fina ut! :tumup:

(Men min favorit har nog dubbelt så stort öga, så jag kan ta en lååång garnände och vika många gånger och ändå få plats.)
Juliusdotter skrev:
Nålar jag gör låter som den fryle beskriver. Lyckas inte länka bilden men nålarna finns på bild i min blogg oktober 2011.
Jättefina! Nu har jag nål och skype. Provar nog först ensam ikväll så får vi se hur det går... :wink:
Fryle skrev:
Juliusdotter skrev:
De ser verkligen fina ut! :tumup:

(Men min favorit har nog dubbelt så stort öga, så jag kan ta en lååång garnände och vika många gånger och ändå få plats.)
Jag ids inte borra större hål, och det går att få plats med mång vikta garnlager i ögonen. Är också bekvm på det sättet, för att slippa skarva var och varannan meter.

Min absoluta favorit nål är lite kortare och spetsigar och gjord i kohorn. Så mjuk och behaglig att använda, kommer gråta om jag en dag förlorar den.
melon skrev:
Juliusdotter skrev:
Jättefina! Nu har jag nål och skype. Provar nog först ensam ikväll så får vi se hur det går... :wink:
Lycka till.
Juliusdotter skrev:
melon skrev:
Juliusdotter skrev:
Lycka till.
:Hahaa: kan behövas. Första försöket gick inte att dra i, visst ska man dra i trådarna efter att man dragit ur nålen? Boken kallar det ömsom arbetsögla och ömsom löpögla, är det samma ögla tro?
melon skrev:
Juliusdotter skrev:
melon skrev:
Juliusdotter skrev:
Lycka till.
:Hahaa: kan behövas. Första försöket gick inte att dra i, visst ska man dra i trådarna efter att man dragit ur nålen? Boken kallar det ömsom arbetsögla och ömsom löpögla, är det samma ögla tro?
:hmm: , vet inte riktigt hur din beskrivning gör (jag har altid kvar en eller fler öglor på tummen, medan många andra beskrivningar inte har det). Ibland kan man använda sig av bara jobba med en ögla, ibland kan man använda sig av att ta upp i en tidigare ögal också, detta för att få olika strukturer, elastisitet, täthet...
Har någon testat att nålbinda med en liten en sovandes vid bröstet? Det står helt still här, arbetet ligger här nere och v'ntar bara! Kan det funkar om han somnar på amningskudden?
Av Nico
Nico skrev:Har någon testat att nålbinda med en liten en sovandes vid bröstet? Det står helt still här, arbetet ligger här nere och v'ntar bara! Kan det funkar om han somnar på amningskudden?
Det gör det, men man blir stel i axlarna. Inte lätt och smidigt. Och han grep efter tråden i sömnen, så lite kaos är det också :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?