Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Kyltsi
Insåg just att jag glömt att visa bilder på alla tygerna jag köpte och klänningarna jag gjorde :oops:
Men nu har jag shoppat loss på nya tyger igen :Hahaa: så det kanske kommer bilder lite senare :tumup:
Användarens profilbild
Av Asia
Har du någon bild? Det ska bli jättekul! Hoppas på sjalträff som jag hört brukar vara då.
Av Kyltsi
Jag ska se om jag hittar några bilder. Är inte helt säker på om jag har några bilder som visar själva amningsfunktionen :hmm:
Användarens profilbild
Av Asia
har du dem kvar? Jag kanske kan få kolla någon dag?
Av Kyltsi
Ja, sjalbarnsträff hoppas jag också på i år igen :)
Ska nog leta upp den gamla sjalbarnsträff tråden och putta upp den med :tumup:
Av Kyltsi
Asia skrev:har du dem kvar? Jag kanske kan få kolla någon dag?
Jadå, kvar har dem. Men särkarna är något slitna numera.
Och visst kan du säkert få kolla på dem någon dag, om du kan låtsas att du inte ser overlockade sömmarna inuti :lol:
Användarens profilbild
Av Asia
Kyltsi skrev:
Asia skrev:har du dem kvar? Jag kanske kan få kolla någon dag?
Jadå, kvar har dem. Men särkarna är något slitna numera.
Och visst kan du säkert få kolla på dem någon dag, om du kan låtsas att du inte ser overlockade sömmarna inuti :lol:
:lol: :tumup:
Användarens profilbild
Av Asia
Juliusdotter skrev:
Asia skrev:Hur blev det då? Jag ska för första gången åka på mtv och kommer amma och vet inte hur jag ska lösa det.
Men hur du fixar fin fina vagnen (om du behöver någon) vet du ju hur du skall gå tillväga :wink:
:tumup:
Av Kyltsi
Här kommer det lite bilder för inspiration (alla bilder är lånade)
Nu är ett par av bilderna från lite senare tid (runt 1600-tal) men tänkte att de kunde ge lite inspiration ändå :)
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Av SarahA
Jag ammade i medeltidskläder förra året, och det var inga problem. Jag hade som någon nämnt tidigare klippt en slits över varje bröst på särken, lite vid sidan av brösten så att de inte ramlar ut när man inte ammar, har bloggat (på engelska) om det här: [url]http://amostpeculiarmademoiselle.blogsp ... socks.html[/url]

Över det hade jag en eller två ylleklänningar som snördes fram. Min son ammades ofta och det fungerade fint, även om jag ibland lät bli att snöra ihop klänningen igen om jag misstänkte att en slurk till skulle krävas snart. Det höll värmen bra över brösten, och var väldigt diskret när sonen väl låg på plats.

Jag har nyligen startat en blogg (på svenska) om medeltidskläder för nybörjare. Jag har bara några få inlägg uppe än, men har en lång lista på planerade ämnen att skriva om - ett av dem är kläder för graviditet och amning.

[url]http://somnardetbegavsig.blogspot.se/[/url]

Ifall någon är intresserad :)
Användarens profilbild
Av glana_hanna
SarahA skrev:Jag ammade i medeltidskläder förra året, och det var inga problem. Jag hade som någon nämnt tidigare klippt en slits över varje bröst på särken, lite vid sidan av brösten så att de inte ramlar ut när man inte ammar, har bloggat (på engelska) om det här: http://amostpeculiarmademoiselle.blogsp ... socks.html

Över det hade jag en eller två ylleklänningar som snördes fram. Min son ammades ofta och det fungerade fint, även om jag ibland lät bli att snöra ihop klänningen igen om jag misstänkte att en slurk till skulle krävas snart. Det höll värmen bra över brösten, och var väldigt diskret när sonen väl låg på plats.

Jag har nyligen startat en blogg (på svenska) om medeltidskläder för nybörjare. Jag har bara några få inlägg uppe än, men har en lång lista på planerade ämnen att skriva om - ett av dem är kläder för graviditet och amning.

http://somnardetbegavsig.blogspot.se/

Jag hittade den för typ 2 dagarsedan och lustläste =) den var redit bra!
Ifall någon är intresserad :)
Användarens profilbild
Av Asia
jag kommer aldrig vare sig hinna eller kunna sy :( så, nån som vill sälja eller sy till mig? Gäller :( mig, sambon och tre barn, en treåring kille, en femårig flicka och en ettårig flicka. någon?
Av SarahA
Glana_Hanna: tack så mycket!
Asia: jag skulle eventuellt kunna göra det - beror lite på vad du är ute efter, hur bråttom det är och vad du är villig att betala.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?