Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av naimiez
Alecsandra skrev:*tasselitass* borde inte detta ligga ibland de övriga sybeskrivningarna?
Man borde ju kunna sy hängselbyxor på detta sett med, måste klura lite mer på det.

om jag tänker tätt nu så blir det alltså bara söm i gren och inneben va :hmm:
Japp.....fel på en bild i beskrivningen....
Av Emmiez
nu har jag gjort muddbyxor efter detta mönster.
Hade ett par muddbyxor i storlek 74 som e lite små, så jag förlängde och breddade, nu blev det nog ca 80.
och att sy ihop på detta settet istället för att sy båda benen var för sig och sen lägga i ena benet i andra o sy, ja jag säger bara att jag älskar det, det går ju kanonmycket fortare och lättare.
här är resultatet
Bild
Användarens profilbild
Av Filantra
Kan man sy dessa i velour även om man inte har overlockmaskin? Vilken söm ska man då ta tycker ni?
Användarens profilbild
Av naimiez
Filantra skrev:Kan man sy dessa i velour även om man inte har overlockmaskin? Vilken söm ska man då ta tycker ni?
Visst :tumup: Orange inaställning finns på vissa maskiner.....någon strechsöm....
Av Elisa
Emmiez skrev:nu har jag gjort muddbyxor efter detta mönster.
Hade ett par muddbyxor i storlek 74 som e lite små, så jag förlängde och breddade, nu blev det nog ca 80.
och att sy ihop på detta settet istället för att sy båda benen var för sig och sen lägga i ena benet i andra o sy, ja jag säger bara att jag älskar det, det går ju kanonmycket fortare och lättare.
här är resultatet
Bild
Tjusigt!
De randiga till vänster har jag ett par ofärdiga liggande som jag klippt efter ett par gamla byxor men med hjälp av denna tråd kanske det går.
Av Emmiez
Elisa skrev:
Emmiez skrev:nu har jag gjort muddbyxor efter detta mönster.
här är resultatet
Bild
Tjusigt!
De randiga till vänster har jag ett par ofärdiga liggande som jag klippt efter ett par gamla byxor men med hjälp av denna tråd kanske det går.
tack :)
gör färdigt byxorna det är roligt när det blir klart :)
Användarens profilbild
Av jazoo
Idag gjorde jag mina första muddbyxor med lite hjälp av denna tråden. Men jag greppade inte riktigt hur det var tänkt att grenen skulle sys, så jag sydde ihop byxbenen för sig, och lade in ena benen i andra och sydde grenen, om någon vill förklara så är jag tacksam!

Annars blev det rätt bra, lite för djup gren bara, men det funkar. Alice tog på sig byxorna efter lite trugande och sen har de suttit på sen dess.
Av Emmiez
jazoo skrev:Idag gjorde jag mina första muddbyxor med lite hjälp av denna tråden. Men jag greppade inte riktigt hur det var tänkt att grenen skulle sys, så jag sydde ihop byxbenen för sig, och lade in ena benen i andra och sydde grenen, om någon vill förklara så är jag tacksam!

Annars blev det rätt bra, lite för djup gren bara, men det funkar. Alice tog på sig byxorna efter lite trugande och sen har de suttit på sen dess.
det är så mycket lättare på detta sätt när man kan det..
förstod inte heller först hur man skulle göra, men nu gör jag alltid såhär :)
ska försöka förklara..

Man syr ihop sömmarna överkant mitt fram och mitt bak ner till grenen,
sen tar man benen och drar isär, då kan man sy en söm ifrån längst ner på ena benet upp till grenen och tillbaka ner för andra benet.. :hmm: undra om det där var mer förståligt, det känns inte så.. kanske kan det bidra till nån ny info, det va svårare att förklara än vad jag trodde från början-
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 17
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?