Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Umma
solängel skrev:Nu har jag tovat!

Fast det blev lite för mycket, när jag tovade provlappen drog den inte alls ihop sig så mycket, så nu står jag och sträcker och drar och stryker med ånga för att få den att töja sig lite. *morr*

Den passar iofs ändå, men blir lite kort i "ärmarna". Nu vill jag bara att den ska torka så jag får fixa till kanterna lite med mitt jättefina (och -dyra) garn från kvinnokooperativet i Uruguay.

Skulle jag någon gång få för mig att göra en till skulle jag nog ta lite tunnare garn, den här blev rejält tjock. Cirka 12 härvor gick det åt, fast jag har inte gjort någon huva ännu, så jag har tvä härvor till, en av vardera nyansen, mörkgrå och antracit. Tror ni förresten det skulle bli dumt att ta tunnare garn, men i samma färg, till huvorna? Kanske blir skönare och snyggare om det inte blir lika tjockt som själva ponchon? :hmm:
Spännande! Svårt det där med huvorna, om de passar i färg tycker jag de kan vara lite tunnare, det kan ju vara en del av din design så att säga! Hoppas på en bild så småningom :eld: !!
Användarens profilbild
Av solängel
Umma skrev: Spännande! Svårt det där med huvorna, om de passar i färg tycker jag de kan vara lite tunnare, det kan ju vara en del av din design så att säga! Hoppas på en bild så småningom :eld: !!
Jo, samma färg blir det ju, det är ju vanligt yllegarn på härva som finns både som ett-, två-, tre- och fyrtrådigt. Jag tänker att det liksom ska bli smidigare och falla lite snyggare om det inte blir så tjockt. Tror jag ska höra med hon som har garnaffären.

Martina ville förresten också ha en, fast med rosa - förstås! Hon :loving: rosa just nu.

Bild kommer nog, men just nu är kameran med U i Ö-vik. Han har nämligen tittat på ett hus idag... totalt OT :wink:
Användarens profilbild
Av solängel
Nu sitter jag och nålfiltar fast dekor längst ner på ponchon, blir lite gladare med färg. Men det sitter lite fast med huvorna... vet inte riktigt hur jag ska göra. Får klura lite mer, tror jag.

Ingen som har nåt bra mönster till huvor? :D

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?