- ons nov 19, 2008 20:12
!!
solängel skrev:Nu har jag tovat!Spännande! Svårt det där med huvorna, om de passar i färg tycker jag de kan vara lite tunnare, det kan ju vara en del av din design så att säga! Hoppas på en bild så småningom
Fast det blev lite för mycket, när jag tovade provlappen drog den inte alls ihop sig så mycket, så nu står jag och sträcker och drar och stryker med ånga för att få den att töja sig lite. *morr*
Den passar iofs ändå, men blir lite kort i "ärmarna". Nu vill jag bara att den ska torka så jag får fixa till kanterna lite med mitt jättefina (och -dyra) garn från kvinnokooperativet i Uruguay.
Skulle jag någon gång få för mig att göra en till skulle jag nog ta lite tunnare garn, den här blev rejält tjock. Cirka 12 härvor gick det åt, fast jag har inte gjort någon huva ännu, så jag har tvä härvor till, en av vardera nyansen, mörkgrå och antracit. Tror ni förresten det skulle bli dumt att ta tunnare garn, men i samma färg, till huvorna? Kanske blir skönare och snyggare om det inte blir lika tjockt som själva ponchon?

Tre barn födda 1999, 2004 och 2008.