Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Stickar Gemini (ingen möjlighet att länka). Övre delen av oket färdigt (det med hålmönstret). I den delen skedde ragglan ökningarna på vart annat varv. Sedan byte till större stick strl och ökning på kommande varav. Nu till mitt ? Efter det står det "repeat last round until there are x sts total". Menar de att det är raglanökningar varje varv nu?
Av mly
Juliusdotter skrev:Stickar Gemini (ingen möjlighet att länka). Övre delen av oket färdigt (det med hålmönstret). I den delen skedde ragglan ökningarna på vart annat varv. Sedan byte till större stick strl och ökning på kommande varav. Nu till mitt ? Efter det står det "repeat last round until there are x sts total". Menar de att det är raglanökningar varje varv nu?
Det va ju någon som stickade den här för ett tag sedan, minns ej vem, men jag minns att det va något knepigt med ökningarna och hon ändrade en del. Tror att det va det med att inte öka varje varv. Ska kolla ravelry om det finns info.
Edit: Länk till linafelicias Gemini vet inte om det kan hjälpa lite. http://www.ravelry.com/projects/linafelicia/gemini
mly skrev:
Juliusdotter skrev:Stickar Gemini (ingen möjlighet att länka). Övre delen av oket färdigt (det med hålmönstret). I den delen skedde ragglan ökningarna på vart annat varv. Sedan byte till större stick strl och ökning på kommande varav. Nu till mitt ? Efter det står det "repeat last round until there are x sts total". Menar de att det är raglanökningar varje varv nu?
Det va ju någon som stickade den här för ett tag sedan, minns ej vem, men jag minns att det va något knepigt med ökningarna och hon ändrade en del. Tror att det va det med att inte öka varje varv. Ska kolla ravelry om det finns info.
Edit: Länk till linafelicias Gemini vet inte om det kan hjälpa lite. http://www.ravelry.com/projects/linafelicia/gemini
Jo linafelicia har stickat den och ökade vartannat varv jämfört med orginalet (om jag mins vad hon skrev), detta för att ärmarna är vida. Jag snurrar in mig och undrar om orginalet ökar varjevarv eller vartannat, och om då linafelicia rent av ökade vart fjärde???
Juliusdotter skrev:
mly skrev:
Jo linafelicia har stickat den och ökade vartannat varv jämfört med orginalet (om jag mins vad hon skrev), detta för att ärmarna är vida. Jag snurrar in mig och undrar om orginalet ökar varjevarv eller vartannat, och om då linafelicia rent av ökade vart fjärde???
Nu hittade jag hennes inlägg i förra sticksnacktråden och fick svar på mina frågor.
Nu behöver jag smakråd!
Jag håller på att sticka en tröja till lilla A. Tanken var att den skulle vara ljusgrå upptill och på ärmarna och cerise från bröstet och ner. När jag köpte det grå garnet var tanken att det skulle bli en bäbiskofta. När jag idag skulle köpa mer var det helt slut.
Vad gör jag nu? Ska jag sticka som jag tänkt med risk för nyansskillnad på ärmarna? Eller ska jag börja med det rosa tidigare och låta ärmarna också bli rosa. Kanten ska bli bågformad, eller vad man ska säga, tänk halvcirklar på en linje.
Tröjan är enkel uppifrån och ner med raglanärm.
Hur hade ni gjort?
Användarens profilbild
Av Moson
Någon som har tips på ett regnbågsfärgat ullgarn som är tillräckligt tjockt för att det ska gå snabbt att sticka en tröja strl 110/ 4 år?
Dottern ville först ha en röd tröja men nu ska det tydligen vara en regnbåge.
Här hittade jag en bild på hur jag hade tänkt mig min tröja:
Bild
Och då kommer som sagt ärmarna kanske bli en annan nyans om jag inte får tag i mer garn från samma färgbad. Är det bättre att byta färg högre upp och låta ärmarna också bli rosa?
Knyttet & K skrev:Här hittade jag en bild på hur jag hade tänkt mig min tröja:
Bild
Och då kommer som sagt ärmarna kanske bli en annan nyans om jag inte får tag i mer garn från samma färgbad. Är det bättre att byta färg högre upp och låta ärmarna också bli rosa?
Söt!
Du skulle kunna lägga in en färg till, ton i ton? Vad är det för garn du har?
Knyttet & K skrev:Nu behöver jag smakråd!
Jag håller på att sticka en tröja till lilla A. Tanken var att den skulle vara ljusgrå upptill och på ärmarna och cerise från bröstet och ner. När jag köpte det grå garnet var tanken att det skulle bli en bäbiskofta. När jag idag skulle köpa mer var det helt slut.
Vad gör jag nu? Ska jag sticka som jag tänkt med risk för nyansskillnad på ärmarna? Eller ska jag börja med det rosa tidigare och låta ärmarna också bli rosa. Kanten ska bli bågformad, eller vad man ska säga, tänk halvcirklar på en linje.
Hur hade ni gjort?
Jag skulle nog börja med det rosa lite tidigare, och göra ärmarna lika dant som själva kroppen, grå upptill med scallops och sen rosa.

Iom att du stickar uppifrån och ned så är det relativt lätt att verkligen kunna utyttja det grå garnet fullt ut! :D
CrazyMagpie skrev:
Knyttet & K skrev:Nu behöver jag smakråd!
Hur hade ni gjort?
Jag skulle nog börja med det rosa lite tidigare, och göra ärmarna lika dant som själva kroppen, grå upptill med scallops och sen rosa.

Iom att du stickar uppifrån och ned så är det relativt lätt att verkligen kunna utyttja det grå garnet fullt ut! :D
:iagree:
CrazyMagpie skrev:
CAKirre skrev:Söt!
Du skulle kunna lägga in en färg till, ton i ton? Vad är det för garn du har?
Ja! Det tror jag kan blir fint! :D En extra rand med scallops, antingen en annan grå eller en annan rosa kke?
Och det tror jag också kan funka. Jag tror till och med att det blir ännu snyggare med rosa på ärmarna också, än helgrå ärmar. Och att lägga in en extra scallops-rand i antingen mörkare grå eller en annan nyans av det rosa.
Användarens profilbild
Av berit
Bild

Skulle du inte kunna byta plats på färgerna? Alltså ta den grå som den nedre färgen som det behövs mindre av? Eller det kanske är det du menar :hmm:
Av mly
Bild
Den är verkligen superfin, har du något mönster eller tänker du sticka på frihand?
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?