Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
glis skrev:
ellla skrev:
glis skrev:Sylvi blev lite kortare men inte särskillt mycket smalare. Jaja, nu går hon i alla fall att ha utan att ärmarna fladdrar nedanför händerna...
Trist att hon inte blev som du hade tänkt!!
Tja, jag hade ju kunnat göra en seriösare provlapp... Man borde kanske anat oråd när möntret rekomenderade stl 6 mm och jag fick ta 9 mm. :roll:
:D provlapp - bah, jag är skeptisk...
Kosmos skrev:
Knyttet & K skrev:Våga vägra provlapp! :rock:
:iagree: klart man måste chansa lite här i livet 8)
:siishah: chansa? javisst, men inte när det gäller stickningen :Hahaa:
Jag började på ett par vantar i förrgår och blev helt förvirrad när jag inte hittade stickfasthet i mönstret. Jag velade och funderade och började till sist bara sticka och nu har jag precis insett att jag måste repa upp det. Vanten blir på tok för liten. Det hade aldrig hänt om jag fått sticka min lilla provlapp och testat...
Jag :heart: provlapp!
Användarens profilbild
Av tweed
Kosmos skrev:jag måste börja om på sjalen igen :gaah:
Ja ja nu kan jag ju göra mönstret lika på båda sidorna.
Skönt att det är fler än jag som får börja om några ggr på sina sjalar. Jag har fått aldeles dåligt självförtroende av att se melon spruta ur sig sjalar på löpande band :roll:
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:
Kosmos skrev:jag måste börja om på sjalen igen :gaah:
Ja ja nu kan jag ju göra mönstret lika på båda sidorna.
Skönt att det är fler än jag som får börja om några ggr på sina sjalar. Jag har fått aldeles dåligt självförtroende av att se melon spruta ur sig sjalar på löpande band :roll:
Här är en till, som du vet. :hello:
Användarens profilbild
Av MuuM
Jag tänkte bege mig till Marias garn i eftermiddag för att försöka sno åt mig lite Drops Silkealpacka som det är 40% rea på. NÅgon som hänger på? Visslan?
Användarens profilbild
Av glis
Jamen, jag gjorde ju en provlapp! Men det hjälpte uppenbarligen inte. Min mest storväxta kollega kan ha Sylvi, men tyvärr gillar hon inte blått. Jag kan antingen har dubbelknäppning eller sy in henne i sidorna. Det får nog ligga till sig lite.
Strukturen vann i alla fall på filtningen.
glis skrev:Jamen, jag gjorde ju en provlapp! Men det hjälpte uppenbarligen inte. Min mest storväxta kollega kan ha Sylvi, men tyvärr gillar hon inte blått. Jag kan antingen har dubbelknäppning eller sy in henne i sidorna. Det får nog ligga till sig lite.
Strukturen vann i alla fall på filtningen.
Har vi fått se någon bild än? :hmm: Jag är nyfiken iallafall...
Användarens profilbild
Av Elsa
MuuM skrev:Jag tänkte bege mig till Marias garn i eftermiddag för att försöka sno åt mig lite Drops Silkealpacka som det är 40% rea på. NÅgon som hänger på? Visslan?

Åh, vad kul! Jag har varit och rensat i hyllorna (nästan) i "min" garnaffär men vill ha mer. Jag :heart: SilkeAlpackan... :D Vad ska du göra av det?
Nettan skrev:
Kaffemoster skrev:
Nettan skrev:Hur upplever ni kvaliten på Knit-pro?
Har sett här att någras stickor gått sönder och när nu en vire gled ur sin hållare så börjar jag tvivla på att komplettera med fler som jag tänkt. De är ju inte direkt gratis så man vill att de skall hålla längre än en halv mössa.
Är det någon idé att reklammera eller skall man försöka limma själv?

Är så less för det är nu jag behöver mössan.
Reklamera!
Jag tror inte att jag har hört någon som haft problem med att få nya saker när de gått sönder (såvida man inte fastnat någonstans och brutit av dem alltså.) Men stickor som släpper ur fästet, problem med gängor på vajrarna etc verkar inte vara något problem med att få hjälp med.

Får ta och ringa till affären.
Har över en timma med buss eller 5 mil till affären så det kan kosta mer att reklamera än köpa nytt.
Ringde affären (Karma Garn) och dagen efter låg det en ny vajer i brevlådan. Verkligen toppenservice.
Provade att limma den trasiga vajenr och det verkar ha gått bra så nu har jag 2. Vågade inte prova innan den nya kom ifall de ville att jag skulle skicka in den trasiga.
Användarens profilbild
Av tweed
Kosmos skrev:
melon skrev::spriger snabbt ur tråden igen: :oops:
nej känn inte så :heart:
(bara om du hunnit producera en spetssjal till :wink: )
Menade det också bara som skämt :heart: , men lite jobbigt är det :lol: Tur då att du är så snäll och orkar sitta och klura med mig vad jag gör för fel :loving:
Användarens profilbild
Av MuuM
Elsa skrev:
MuuM skrev:Jag tänkte bege mig till Marias garn i eftermiddag för att försöka sno åt mig lite Drops Silkealpacka som det är 40% rea på. NÅgon som hänger på? Visslan?

Åh, vad kul! Jag har varit och rensat i hyllorna (nästan) i "min" garnaffär men vill ha mer. Jag :heart: SilkeAlpackan... :D Vad ska du göra av det?
Det blev tio nystan orange. Supervackert garn! Jag gör nog småsaker av det, R kanske behöver en ny halsduk och så även bäbis. En mössa till maken, kanske? Fast han lär vägra orange. :fnissa: Trots att han passar väldigt bra i det, precis som R.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?