Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev::hello:

Jag behöver lite hjälp. Tänkte sticka ett par Me&I inspirerade sparkbyxor åt en kompis bebis.
Så nu söker jag med ljus och lykta efter ett turkost superdupermjukt garn.
Såg att drops vanliga alpaca finns som turkost, men jag tycker inte att det är mjukt nog åt en sådan liten.
Har ni koll?

http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =3&lang=se
Ull? Lanett i merinoull tycker jag är bäst, det är mitt favoritgarn. Här finns färgkarta: http://www.garnwebben.se/Shop/Index.php?sArtId=300-1001

Bomull har jag själv haft problem med att hitta en snygg turkos... har letat flera gånger och blir glad för tips! :tumup:
Användarens profilbild
Av buebo
Kanske ni som kan det här med stickning kan hjälpa mig? Jag har här på SB sett en länk till jättefina stickbeskrivningar(?) Iaf fina bilder (det fannas jättemkt på den sidan)bla en mössa typ samma stil som jordgubbsmössor men med traktorer och grävare tror jag att det var. Nån som känner igen det som kan länka dit igen? Trodde jag hade sparat länken men inte då :( Tackar på förhand om nån kan hjälpa mig! :D
buebo skrev:Kanske ni som kan det här med stickning kan hjälpa mig? Jag har här på SB sett en länk till jättefina stickbeskrivningar(?) Iaf fina bilder (det fannas jättemkt på den sidan)bla en mössa typ samma stil som jordgubbsmössor men med traktorer och grävare tror jag att det var. Nån som känner igen det som kan länka dit igen? Trodde jag hade sparat länken men inte då :( Tackar på förhand om nån kan hjälpa mig! :D
kan det vara yllotyll.com ? där under design och "barn" har jag hittat mössor med fordon på :D
Nebulosa skrev:Oj, får man prata virkning här? :oops:
Kan det inte vara en kombinerad stick- och virktråd?

bra fråga! :vågen: somjag också tänkt fråga :lol:
fast just dagen till ära har jag faktsikt ett stickprojekt, en hälsvärmare i fiskbensmönster :love: grymt rolig att sticka!
Användarens profilbild
Av Totte
Liten vus och Knyttet och K: Vad har ni använt för mönster till era fuskpolos? och vad rekommenderar ni för garn?

eller vem som nu känner sig kallad att svara :D

Jag var inne och kikade på din blogg liten vus och en sån fuskpolo skulle jag vilja göra. Dorotea hade stickat en nästan likadan, fast med huva till S förra vintern (tror jag det var) och den var sååå fin. och lite silke-alpacka har jag liggande här hemma om inte annat :wink:
Användarens profilbild
Av buebo
belinda skrev:
buebo skrev:Kanske ni som kan det här med stickning kan hjälpa mig? Jag har här på SB sett en länk till jättefina stickbeskrivningar(?) Iaf fina bilder (det fannas jättemkt på den sidan)bla en mössa typ samma stil som jordgubbsmössor men med traktorer och grävare tror jag att det var. Nån som känner igen det som kan länka dit igen? Trodde jag hade sparat länken men inte då :( Tackar på förhand om nån kan hjälpa mig! :D
kan det vara yllotyll.com ? där under design och "barn" har jag hittat mössor med fordon på :D
TACK!!! :heart: Nu ska det beställas,så farmor får mer att sticka :D . Har just beställt fuskollar
:D
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har stickat klart mina knähöga strumporBild
Mer om det och en del annat i bloggen :D
Det frågades ju om regnbågsfärgat garn här för ett tag sen, jag fick hem en härva i fredags:Bild
Av Jinxan
kvarnvik skrev:Jag har stickat klart mina knähöga strumporBild
Mer om det och en del annat i bloggen :D
Det frågades ju om regnbågsfärgat garn här för ett tag sen, jag fick hem en härva i fredags:Bild
Edit. Det är ju bra att skriva något innan man skickar :D :oops:

Vilka fina strumpor och vilket härligt regnbågsfärgat garn :love:
Vart köpte du det, var det på sidan jag fick en länk till?
Totte skrev:Liten vus och Knyttet och K: Vad har ni använt för mönster till era fuskpolos? och vad rekommenderar ni för garn?

Jag var inne och kikade på din blogg liten vus och en sån fuskpolo skulle jag vilja göra. Dorotea hade stickat en nästan likadan, fast med huva till S förra vintern (tror jag det var) och den var sååå fin. och lite silke-alpacka har jag liggande här hemma om inte annat :wink:
Jag har stickat fuskollar enligt http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 34&lang=se men lagt upp färre maskor för att anpassa den till barn. Tror att jag lagt up 60 m, till min snart-fyra och snart-tvååring.
Ska man sticka den men gillar inte aviga maskor så mycket är tipset att man stickar den "tvärt om". Står det rätmaska stickar man avig och tvärt om, för kragen är ju bara att vända ut och in när den är färdig.
Användarens profilbild
Av MuuM
Kaffemoster skrev:
Totte skrev:Liten vus och Knyttet och K: Vad har ni använt för mönster till era fuskpolos? och vad rekommenderar ni för garn?

Jag har stickat fuskollar enligt http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 34&lang=se men lagt upp färre maskor för att anpassa den till barn. Tror att jag lagt up 60 m, till min snart-fyra och snart-tvååring.
Ska man sticka den men gillar inte aviga maskor så mycket är tipset att man stickar den "tvärt om". Står det rätmaska stickar man avig och tvärt om, för kragen är ju bara att vända ut och in när den är färdig.
Den där är ju jättefin. och vad smart du är som vänder på den. Sånt där kommer jag aldrig på. Jag är en såndär "måsteföljabeskrivningenmänniska". Står det avig ska det ju vara avig! Det står ju det! Bubbi gör sitt bästa för att ändra på mig. Hoppas hon lyckas snart. :-)

/MuuM
Muuminmamman skrev:Den där är ju jättefin. och vad smart du är som vänder på den. Sånt där kommer jag aldrig på. Jag är en såndär "måsteföljabeskrivningenmänniska". Står det avig ska det ju vara avig! Det står ju det! Bubbi gör sitt bästa för att ändra på mig. Hoppas hon lyckas snart. :-)

/MuuM
Nix, jag är inte ett dugg smart! För jag är precis som du, men min syster är en fiffig människa - det är hon som har tipsat mig :D.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?