Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev: Det kan jag tänka mig. Och priset är skäligt. Det är bara det att jag inte kunde impulsköpa en kurs ;)

Då köper jag två nystan från denna sajt:
Är det detta du har? http://waldorfdolls.co.uk/proddetail.ph ... obrushed50
Eller detta? http://waldorfdolls.co.uk/proddetail.ph ... obrushed25
Det där dockmohairet är säkert också jättebra fast det är inte just det jag har använt. Jag rekommenderar verkligen wollknoll, STORT utbud (akta dig för de har verkligen ALLT :wink: ). Länken till deras dockmohair: https://www.wollknoll.eu/shop/wbc.php?s ... ml&rid=158
erisara skrev:
Kaffemoster skrev: Dessutom har jag äntligt påbörjat Shipwreck shawl, som legat bland mina favoriter i ett par år :D
Åhh, var du tvungen att tipsa om den, den var ju ljuvlig. Nu blev ju min "att sticka"-lista ännu längre.
:twisted:
Fast jag kommer mest troligt att svära över hur dum jag var, när jag är less på k2tog, yo, efter några varv.... ;-)
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev: Det kan jag tänka mig. Och priset är skäligt. Det är bara det att jag inte kunde impulsköpa en kurs ;)

Då köper jag två nystan från denna sajt:
Är det detta du har? http://waldorfdolls.co.uk/proddetail.ph ... obrushed50
Eller detta? http://waldorfdolls.co.uk/proddetail.ph ... obrushed25
Det där dockmohairet är säkert också jättebra fast det är inte just det jag har använt. Jag rekommenderar verkligen wollknoll, STORT utbud (akta dig för de har verkligen ALLT :wink: ). Länken till deras dockmohair: https://www.wollknoll.eu/shop/wbc.php?s ... ml&rid=158
:app: tack för tipset! :D
Kaffemoster skrev:
erisara skrev:
Kaffemoster skrev: Dessutom har jag äntligt påbörjat Shipwreck shawl, som legat bland mina favoriter i ett par år :D
Åhh, var du tvungen att tipsa om den, den var ju ljuvlig. Nu blev ju min "att sticka"-lista ännu längre.
Fast jag kommer mest troligt att svära över hur dum jag var, när jag är less på k2tog, yo, efter några varv.... ;-)
Jag får sätta mitt hopp till att du svär högt och ljudligt här så att jag slår den ur hågen då. :Hahaa:
Användarens profilbild
Av melon
erisara skrev:
Kaffemoster skrev:
erisara skrev:
Jag får sätta mitt hopp till att du svär högt och ljudligt här så att jag slår den ur hågen då. :Hahaa:
:lol:
erisara skrev:
Kaffemoster skrev:
erisara skrev:
Jag tror du kan lita på det.....
Jag har just gjort ETT varv yo, ssk, och då har jag ännu inte gjort fördubblingen av antal maskor till sista avdelningen, och jag tyckte att det var en smula segt.... ;-)
ett varv med 290 m var tråkigt, snart kommer ca 50 varv med 580m... :Hahaa: :app:
Det här varvet ska jag göra k8, k2tog, yo.
Men barnen tittar på Fem myror, och de går igenom siffran 5. Det är med andra ord ett jädra tjat om fem, så jag håller ju på att sticka fel hela tiden :Hahaa:
Användarens profilbild
Av tweed
Kaffemoster skrev:Det här varvet ska jag göra k8, k2tog, yo.
Men barnen tittar på Fem myror, och de går igenom siffran 5. Det är med andra ord ett jädra tjat om fem, så jag håller ju på att sticka fel hela tiden :Hahaa:
:Hahaa:
Av mly
melon skrev:
mly skrev:Tack för erbjudandet, la upp till den tröjan jag visade, min masktäthet stämmer inte riktgit men det va mer ett recept än ett mönster så det gör nog inte så mycket, men det står att jag ska öka för raglan vartannat varv, är det inte lite mycket?
Man brukar öka 8m vartannat varv på raglan, men det låter troligt att ökningar vart tredje varv skulle passa din kropp bättre. Testa det, och prova ofta och noga och se hur plagget beter sig runt din hals och axlar.

Ofta behöver man öka lite mer fram till axlarna och sedan lite färre ökningar ner till armhålorna. Du och jag har nog lite samma kroppsform. Antalet maskor vid uppläggning samt fördelningen på de olika styckena spelar också stor roll för hur formen upplevs. Jag har väldigt smala armar så jag brukar alltid flyttanågra ärmmaskor till fram- och bakstyckena när jag stickar efter mönster.
å tack! Jag har stickat sisådär tio cm, men jag orkar inte mer ikväll, har varit full rulle idag och jag är för trött, har ökat på vartannat varv men va inne på att göra vart tredje, eller kanske varannan gång varannan och varannan gång var tredje men jag va rädd för att röra ihop det, men som sagt va jag testar när jag kommit en bit längre så får jag se hur det blir. Det är ju bara att repa upp om det inte blir bra..
Ponyo skrev:
Kaffemoster skrev:Alltså, Malabrigo lace :love: :love: :love:

Om jag ska försöka beskriva känslan att sticka med det så associerar jag till vispad grädde - lent och mjukt.

Dessutom har jag äntligt påbörjat Shipwreck shawl, som legat bland mina favoriter i ett par år :D
:iagree:
Ett helt fantastiskt garn!
:iagree: Absolut ett av mina favoriter. Jag ska sticka Stephen Wests mysteriesjal i det.
Kaffemoster skrev:
erisara skrev:
Jag gör en sån spetssjal, och nej, den blir aldrig färdig för jag är trött på k2tog, yo
Användarens profilbild
Av AnKa
Planerar för vintern :-) och drömmer om ett par tvåändstickade vantar. Jag är ovan stickare och det tar ju oerhört mycket längre tid än vanlig stickning. Men blir bu fantastiska vantar. Är det en mycket dum ide att enns ge sig in på det projektet?
Användarens profilbild
Av melon
AnKa skrev:Planerar för vintern :-) och drömmer om ett par tvåändstickade vantar. Jag är ovan stickare och det tar ju oerhört mycket längre tid än vanlig stickning. Men blir bu fantastiska vantar. Är det en mycket dum ide att enns ge sig in på det projektet?
Tvåändsstickning är fantastiskt :vågen: så jag tycker inte att det är en dum idé. Det tar längre tid ja men vantarna blir mycket varmare och slitstarkare så du har igen den tiden.
Användarens profilbild
Av glis
Nu är jag inne på att sticka upp lite restgarn, vad tror ni om denna?
Bild

Jag älskar också mina tvåändsstickade vantar men jag fick tennisarm av att sticka ett par själv. De blev dessutom inte lika fina som min mors, men hon stickar å andra sidan hela tiden tvåändsvantar så hon har lite mer träning.
Av mly
glis skrev:Nu är jag inne på att sticka upp lite restgarn, vad tror ni om denna?
Bild

Jag älskar också mina tvåändsstickade vantar men jag fick tennisarm av att sticka ett par själv. De blev dessutom inte lika fina som min mors, men hon stickar å andra sidan hela tiden tvåändsvantar så hon har lite mer träning.
Å så fin, länk!!!
  • 1
  • 283
  • 284
  • 285
  • 286
  • 287
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?