Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Det måste gå troll i det där mönstret på easy triangular shawl, iaf i texten, och jag har inte lärt mig att tolka diagrammet än så jag kan inte se vad som är skillnaden där. Så den blev froggad. Vilket elände det var att repa upp den. Mohair är inte skojigt att repa upp. Inte så värst skojigt att sticka med heller men det blir ju så fint så jag måste ju stå ut iaf i en sjal. Har lovat att göra en till en kompis. Så nu provar jag med att göra en mohair swallowtail i stället.

Än så länge ser det fint ut.
solängel skrev:
melon skrev:
zmurfan skrev:Mohair är för jävligt att repa upp. Bara så att ni vet.
Jag har nyss testat. Nu ska jag fortsätta sticka och vara lite mer noggrann med mitt räknande. Så jag slipper repa upp mer.
Mohair är nästan omöjligt att repa upp :klappa:
Jag har fått tips att lägga stickningen i frysen ett tag innan man ska repa upp mohair, det ska tydligen underlätta.
Ett :heart: till dig zmurfan (det finns goda skäl till varför jag inte stickar med mohair :roll: )

Det där med frysen lät ju smart, det ska jag komma ihåg om jag ngn gång glömmer av mig och börjar sticka med mohair, och det där med dockhår lät ju spännande... kke måste sy en docka till lillskrotet ändå? Har vitt mohair som nog kan färgas så där röttlätt/blont som barnets och bli precis så där bäbishårsfjunigt... :loving:
Av Ponyo
mly skrev:
AnkaVanka skrev:Jag har stickat mer yllebyxor. Big delight har helt klart stövlat in på min lista över garner jag tycker är tokmysiga.
Bild
Är det inte syntet i det garnet?
Byxorna va iaf jätte fina!
Nej, 100 % ull (googlade)
Av mly
Ponyo skrev:
mly skrev:
AnkaVanka skrev:Jag har stickat mer yllebyxor. Big delight har helt klart stövlat in på min lista över garner jag tycker är tokmysiga.
Bild
Är det inte syntet i det garnet?
Byxorna va iaf jätte fina!
Nej, 100 % ull (googlade)
Då får man kanske testa det, men vanligt delight ät syntet, det har jag iaf kört i tvättmaskinen :hmm:
Användarens profilbild
Av Fryle
DROPS Big Delight är uppföljaren till DROPS Delight, spunnet på samma sätt som DROPS Delight, men i 100 % ull.
Fryle skrev:
DROPS Big Delight är uppföljaren till DROPS Delight, spunnet på samma sätt som DROPS Delight, men i 100 % ull.
Hur mycket behövs till ett par ullbyxor? (jag tänker ung stl 0-6 månader, och långa ben) Räcker ett nystan?
Impressan är ju både liten och smal... De där bysserna går ner till precis ovanför knäna på henne och tog lite drygt ett halvt nystan. Så ett nystan borde räcka till ett par långbeningar till en normalstor spädis (Big delight ligger på 100-grams-nystan)
zmurfan skrev:Det måste gå troll i det där mönstret på easy triangular shawl, iaf i texten, och jag har inte lärt mig att tolka diagrammet än så jag kan inte se vad som är skillnaden där. Så den blev froggad. Vilket elände det var att repa upp den. Mohair är inte skojigt att repa upp. Inte så värst skojigt att sticka med heller men det blir ju så fint så jag måste ju stå ut iaf i en sjal. Har lovat att göra en till en kompis. Så nu provar jag med att göra en mohair swallowtail i stället.

Än så länge ser det fint ut.
Jag har gjort en swallowtail i mohair, den blev jättefin, och jättestor :-)
Bild
  • 1
  • 280
  • 281
  • 282
  • 283
  • 284
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?