Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cyclotella
Tjoho, tjoho, jag är klar!!! Det tog sin lilla tid (när man väl stickat ihop benen var det trååååååkigt att sticka runt runt runt) och jag fick repa upp några gånger, men nu sitter de på benen! Sjukt nöjd! :tumup: :vågen: :vågen:

Bild

Bild

Bild
Puffar tråden och uppdaterar med en bild på byxorna jag stickade förra vintern, men som jag glömde att visa upp här sen. Jag funderar på att göra ett nytt par nu till denna vinter, men kan inte komma på färg och form riktigt. Ska läsa igenom tråden igen för inspiration. :tumup:

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Hmm... jag var ju sugen på ett sån här projekt redan förra vintern när tråden var aktiv.
Men när i himlens namn skulle jag använda något sånt här, jag använder ju i stort sett aldrig kjol!
Tjoho, tråden och byxorna lever! :vågen:

Kanske dags för oss eftersläntrare att börja också... :bryn: :oops: :lol: :app:

Så vad sägs, ska vi börja? :tumup:

Vilket stickmönster tänker ni använda? Garn?
glis skrev:Mina strumpor som fick vara med fast de inte blev några byxor levererades före nyår till min syster som ville ha dem i examenspresent.
Bild

Jag är snart klar med nästa par som är snyggare för att de är lila, bättre för att de passar och för att jag varit mer nogran och dessutom mina!
Min syster är verkligen värd strumpor, hon är färdig civilingenjör vilket tagit henne massor av år både för att hon har jobbat mycket med Östgöta nation (jag begriper inte varför det skulle vara just ÖG, vår enda anknytning till Östergötland är att vi brukade äta matsäck på Herbeta på väg till och från landet) och för att hon har problem med dyslexi. Själv har jag ingen dyslexi och är bara högskoleningenjör (vilket tog mig fem år istället för tre). Så hurra för syrran!
Fina strumpor! Hoppas din syster blev glad, och hurra till hennes examen! (ja..liite i efterskott då).

Är det ÖG i Uppsala hon engagerat sig i? :D
Blev lite full i fniss, för vi åkte förbi skylten Herrbeta (med nån röd tupp på) och tröttfnissade lite åt det. :fnissa:
Av Smultronbarn
Fryle skrev:Jag hittade dessa på Ravelry:
Bild
http://www.ravelry.com/patterns/library ... tted-pants
:shock: :app: Alltså, om det varit tryckt mönster eller typ batikfärgat - men detta är stickat!?! :respekttilldig:

Tror du det är i ett stycke eller rutor som är ihopsydda?
Användarens profilbild
Av Fryle
Smultronbarn skrev:
Bild
:shock: :app: Alltså, om det varit tryckt mönster eller typ batikfärgat - men detta är stickat!?! :respekttilldig:

Jag har precis påbörjat ett par liknande, dem dominostickar jag ihop efterhand så jag slipper sy ihop dem.
Av Smultronbarn
Fryle skrev:
Smultronbarn skrev:
Bild

Jag har precis påbörjat ett par liknande, dem dominostickar jag ihop efterhand så jag slipper sy ihop dem.
Coolt! :respekttilldig: Vi får väl se :kamera: sen? :D
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?