Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Melon, tack för igår! Det var supertrevligt att träffa dig.

Nu har jag repat upp min kofta ner till ärmhålan, och minskar varannat varv istället.
Tack själv :heart: Supertrevligt. Kul att få ett ansikte och en röst på dig.
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Jag blev väldigt sugen på att färga garn efter att ha pratat med dig Melon.
Några tips på bra färger?
Så skoj!!! Jag har alltid köpt från zenit. Väldigt anonym firma men snabb leverans och bra kvalité. Jag färgar med reaktiva färger (för jag upplever att de fem grundfärgerna är "renare" i den färgskalan, vi pratade ju om att blanda ihop egna färger) men det går lika bra med ullsyrafärgerna.

http://www.zenit-konst.se/

Jag hjälper gärna till så mycket det går härifrån :D
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:Jag blev väldigt sugen på att färga garn efter att ha pratat med dig Melon.
Så skoj!!! Jag har alltid köpt från zenit. Väldigt anonym firma men snabb leverans och bra kvalité. Jag färgar med reaktiva färger (för jag upplever att de fem grundfärgerna är "renare" i den färgskalan, vi pratade ju om att blanda ihop egna färger) men det går lika bra med ullsyrafärgerna.

:app:
Ja, jag är heltaggad :D
Ville köpa en blå malabrigo lace, men gillade inte nyanserna. Då kom jag på att vi pratat om just det, och att det är dags för mig att ta steget.
Men betyder det att jag måste skaffa en våg nu? ;)
Av Ponyo
melon skrev:

Vilka fyra köper du?
Jag tänker i CMYK, och vill då köpa:
Citrongul 40
Röd 42
Royal Blue 47
Svart 46

Nu såg jag att du skrev fem grundfärger. Vilken är den femte?
Inom tryck har vi bara fyra. Cyan, magenta, gul och svart.
Det är kanske inte alls samma tänk.
Senast redigerad av Ponyo den mån aug 27, 2012 11:11, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
melon skrev:

Vilka fyra köper du?
Citrongul 40
Röd 42
Royal Blue 47
Svart 46
Det är nog helt rätt tänkt. Jag har mörkblå och turkos också, utgår från färgcirkeln och du tänker nog på datorskrivare va?
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:

Vilka fyra köper du?
Citrongul 40
Röd 42
Royal Blue 47
Svart 46
Det är nog helt rätt tänkt. Jag har mörkblå och turkos också, utgår från färgcirkeln och du tänker nog på datorskrivare va?
Ja, turkos är fasligt svår att få till.
Skrivare klarar även rgb (som är skärmfärger, och kanske svåra att applicera på färg)
CMYK är både för tryck (gamla hederliga tryckpressar) och print, och verkar mer applicerbar på garner.
Men lite newbie känner jag mig allt ändå.
Användarens profilbild
Av Moson
Kris och panik. Lyckades bryta av två knit pros i helgen och då såklart en 3:a och en 3,5:a. Så var jag precis ner till Åhléns på lunchen för att köpa nya men då har de såklart slutat sälja dom. Vet någon var jag kan köpa det så nära typ Hötorget som möjligt? Eller om någon som också lyckats göra sönder en av varje har extra den vill bli av med?
Användarens profilbild
Av melon
Moson skrev:Kris och panik. Lyckades bryta av två knit pros i helgen och då såklart en 3:a och en 3,5:a. Så var jag precis ner till Åhléns på lunchen för att köpa nya men då har de såklart slutat sälja dom. Vet någon var jag kan köpa det så nära typ Hötorget som möjligt? Eller om någon som också lyckats göra sönder en av varje har extra den vill bli av med?
Enligt min gps har du 1,4 km till Odenplan där både Ljungqvists och Wincent garner ligger, är det för långt?
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:

Vilka fyra köper du?
Citrongul 40
Röd 42
Royal Blue 47
Svart 46
Ja, turkos är fasligt svår att få till.
Skrivare klarar även rgb (som är skärmfärger, och kanske svåra att applicera på färg)
CMYK är både för tryck (gamla hederliga tryckpressar) och print, och verkar mer applicerbar på garner.
Men lite newbie känner jag mig allt ändå.
Du kan ju allt i teorin, du ska bara lära dig hur färgerna beter sig på garnet. Olika fibrer suger upp färger olika fort och mycket. Det är kul!

Kom ihåg det där jag sa om att ta en haglet (tucker iphone, jag försökte skriva gaffel) och doppa och stryka av på ett hushållspapper. Det är kanon när man är ute efter precis rätt nyans.
Stickar vidare på min mysterystickning.
Presenterar det som kommer bli Flammande eldsjalen.
Garnet är färgat av Solängel och helt underbart att sticka med.
Bild
zmurfan skrev:Stickar vidare på min mysterystickning.
Presenterar det som kommer bli Flammande eldsjalen.
Garnet är färgat av Solängel och helt underbart att sticka med.
Bild
Ser bra ut! Men det är inte bara färgat av mig, jag har ju spunnit det också :wink: Superwash merino från ullaffären är det, galet lätt att spinna tunt.
Användarens profilbild
Av Moson
melon skrev:
Moson skrev:Kris och panik. Lyckades bryta av två knit pros i helgen och då såklart en 3:a och en 3,5:a. Så var jag precis ner till Åhléns på lunchen för att köpa nya men då har de såklart slutat sälja dom. Vet någon var jag kan köpa det så nära typ Hötorget som möjligt? Eller om någon som också lyckats göra sönder en av varje har extra den vill bli av med?
Enligt min gps har du 1,4 km till Odenplan där både Ljungqvists och Wincent garner ligger, är det för långt?
Jo jag vet men jag tyckte att 100 meter var bättre än 1,5 kilometer på lunchen ;)
Det kanske får bli skrivbordslunch och utflykt imorgon.
Användarens profilbild
Av Mosan
Moson skrev:
melon skrev:
Jo jag vet men jag tyckte att 100 meter var bättre än 1,5 kilometer på lunchen ;)
Det kanske får bli skrivbordslunch och utflykt imorgon.
Ett litet nystan har också, vet inte vad som går snabbast men dit kunde du smita in på vägen hem från jobbet!
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 219

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?