Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Enid
Bambufrottén jag har väger 375g/m2

Trosskydd: 1 lager frotté mellan två lager flanell.
Bindor small: 1 lager frotté med flanell på ena sidan och ull på andra sidan.
Bindor medium: 2 lager frotté med flanell på ena sidan och ull på andra sidan.
Bindor large (natt): 3 lager frotté med flanell på ena sidan och ull på andra sidan.
Av anpa
Enid skrev:Bambufrottén jag har väger 375g/m2

Bindor large (natt): 3 lager frotté med flanell på ena sidan och ull på andra sidan.
Hur varmt kan du tvätta dem när du har ull på ena sidan?
Användarens profilbild
Av ellla
anpa skrev:

Undrar jag med...
Av sarah*
Jag vill ha tag i lite färgglad o mönstrad flanell. behöver bara småbitar ju till bindor o trosskydd. Vart hittar man det?
Av Enid
ellla skrev:
anpa skrev:

Undrar jag med...
Jag har tvättat i både 60 och 90 grader :tumup: .
Av anpa
Enid skrev:
ellla skrev:
anpa skrev:

Undrar jag med...
:tumup:
då vet jag vad jag ska använda mitt ulltyg till :D
Användarens profilbild
Av ellla
anpa skrev:
Enid skrev:
ellla skrev:
anpa skrev:

Undrar jag med...
:tumup:
då vet jag vad jag ska använda mitt ulltyg till :D
Nice!
Det låter ju superbra!
Då sks jag provtvätta mitt ulltyg.
Av Enid
Jag har renoverat mina WAHMs bindor :vågen: :app: . De är mina första bindor och mina absoluta favoriter men tyvärr blev ulltrikån tunnsliten och full med hål när vi flyttade hit till staden med landets näst hårdaste vatten :( . Nu har jag sprättat bort ullen på baksidan och sytt fast ny vävd ull som är tåligare :loving: . Tänk att man kan bli så barnsligt lycklig av en bruksprodukt :lol: .

Fina rööööda, guuuuula och gröööööna velorer med färgglada knappar och ursnygg svart OL-söm runt kanten. Ursnygga juh!!
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Enid skrev:Jag har renoverat mina WAHMs bindor :vågen: :app: . De är mina första bindor och mina absoluta favoriter men tyvärr blev ulltrikån tunnsliten och full med hål när vi flyttade hit till staden med landets näst hårdaste vatten :( . Nu har jag sprättat bort ullen på baksidan och sytt fast ny vävd ull som är tåligare :loving: . Tänk att man kan bli så barnsligt lycklig av en bruksprodukt :lol: .

Fina rööööda, guuuuula och gröööööna velorer med färgglada knappar och ursnygg svart OL-söm runt kanten. Ursnygga juh!!
Foto! :)

Jag borde nog sy några tygbindor, behovet lär ju dyka upp snart... Jag har aldrig använt en! Jag hade inte ens hört talas om det innan barnen (och hann knappt ha mens innan). :) (Hehe, funderar på varför jag smilar över att snart få mensen tillbaka. Lite knäpp är man ju om man är så sysugen! ;))
Användarens profilbild
Av Ketronya
Enid skrev:Jag har renoverat mina WAHMs bindor :vågen: :app: . De är mina första bindor och mina absoluta favoriter men tyvärr blev ulltrikån tunnsliten och full med hål när vi flyttade hit till staden med landets näst hårdaste vatten :( . Nu har jag sprättat bort ullen på baksidan och sytt fast ny vävd ull som är tåligare :loving: . Tänk att man kan bli så barnsligt lycklig av en bruksprodukt :lol: .

Nu blir jag nyfiken, vad är WAHM för några bindor? Om det inte står för Work At Home Mom och det är du själv som gjort dem förstås... :oops: :wink:
Av Enid
Ketronya skrev:

Nu blir jag nyfiken, vad är WAHM för några bindor? Om det inte står för Work At Home Mom och det är du själv som gjort dem förstås... :oops: :wink:
Barnshop sålde dom innan de bytte til Moonbows. Märket heter Work At Home Mom. Anledningen att Barnshop slutade sälja WAHMs var att många drog sig och blev sneda i tvätten. De hade velour mot huden, ulltrikå som spärrskikt och hampatrikå som kärna och var fyrkantigare än många andra bindor.

Såhär ser mina renoverade ut:
Bild

Orginalen hade regnbågssöm runt om och metallknappar men i övrigt är de identiska (det är ju samma tyg utom ullen).
Användarens profilbild
Av Majaå
Fina bindor ni gör! Tänkte öka förrådet med lite fulbindor till avslaget, nån som använt Stoff o Stils polarfleece som spärrskikt o vet om det håller emot nog mycket? Är inte superförtjust i PUL o ull känns lite lyxigt om jag inte behöver dem sen.
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
Majaå skrev:Fina bindor ni gör! Tänkte öka förrådet med lite fulbindor till avslaget, nån som använt Stoff o Stils polarfleece som spärrskikt o vet om det håller emot nog mycket? Är inte superförtjust i PUL o ull känns lite lyxigt om jag inte behöver dem sen.
Det håller säkert. Jag använder betydligt tunnare microfleece och det räcker (för det mesta).
Användarens profilbild
Av Majaå
Tack för tips! Använder du microfleece från Stoff o Stil eller någon annan? Jag har prövat en microfleece och den höll inte emot, funkar finfint som innerskikt dock...
Användarens profilbild
Av LillaSnöflingan
Här är senaste dagarnas resultat:
Bild
Närmast huden är bomull från mitt totalt utslitna favoritnattlinne. Två lager microfiber och sedan PUL från Shuna76 :-) Jag har inte orkat sy på några knappar än (jag har sådana man syr fast för hand).

Bild
Vad tror ni om den här modellen? Samma som ovan fast med fleecevingar. Det sparar ju en hel del PUL...

Hoppas att bilderna funkar också, det är första gången jag försöker mig på det här :roll:
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 54
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?