Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lojse
Humleblomstern skrev:
Har någon ett bra tips på mönster till virkad barnmössa? Jag tänkte mig att det skall vara ett ganska grovt garn, öronlappar och knyt under hakan. :hmm:

Edit: Äh, förresten, jag känner mig kreativ, försöker hitta på något på frihand istället :-).
jag har gjort den här, fast jag har moddat endel då för att den ska passa barn bättre
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 21&lang=se
Användarens profilbild
Av Cillan
Jag har ett mönster i en bok som är med öronlappar och knyt under hakan. Ska jag se om jag kan scanna in den?
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Lojse skrev: jag har gjort den här, fast jag har moddat endel då för att den ska passa barn bättre
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 21&lang=se
Den var ju jättefin :mums: ! Nästan så att jag skulle vilja ha en själv... :D
Cillan skrev:Jag har ett mönster i en bok som är med öronlappar och knyt under hakan. Ska jag se om jag kan scanna in den?
Skulle du vilja göra det? Det vore ju jättesnällt! :vågen:
Användarens profilbild
Av puppan
Är det någon som sitter inne på ett mönster hur man virkar en kub?
Jag tänkte virka två tärningar till min bror som precis köpt en bil. :D
Av lilla trasdockan
puppan: är det inte bara å göra 6rutor som man syr ihop å fyller med nå?
Användarens profilbild
Av puppan
Alecsandra skrev:puppan: är det inte bara å göra 6rutor som man syr ihop å fyller med nå?
Jo såklart, men jag tänkte göra det enkelt för mig och göra den i ett stycke. :D Om det går. :D
Av Sofie
puppan skrev:
Alecsandra skrev:puppan: är det inte bara å göra 6rutor som man syr ihop å fyller med nå?
Jo såklart, men jag tänkte göra det enkelt för mig och göra den i ett stycke. :D Om det går. :D
Så här kan du virka i ett stycke.
Bild
Användarens profilbild
Av Zai
visslan skrev:
Zai skrev:Jättefina mormorsrutor :loving:
Skulle man kunna få mönstret på den sista?
Cillan skrev:Finns det något mönster på svenska?
De två nedersta finns som sagt i boken jag nämnde och den är på engelska. :)
Den översta varianten är ett mönster jag ska använda i en kurs om någon vecka, så det kommer snart att finnas på svenska.
Jag kan engelska :D
Användarens profilbild
Av visslan
Zai skrev:
visslan skrev:
Zai skrev:Jättefina mormorsrutor :loving:
Skulle man kunna få mönstret på den sista?
Cillan skrev:Finns det något mönster på svenska?
De två nedersta finns som sagt i boken jag nämnde och den är på engelska. :)
Den översta varianten är ett mönster jag ska använda i en kurs om någon vecka, så det kommer snart att finnas på svenska.
Jag kan engelska :D
Hihi, så bra! Mönstren finns också som symboldiagram, vilket jag tycker är super. Det är verkligen en rolig bok! Om man bara vill göra rutor i olika varianter kan jag rekommendera Jan Eatons 200 crochet blocks.
Användarens profilbild
Av Cillan
Ååå vad jag skulle vilja kunna lite mer engelska så att jag kan läsa virkbeskrivningar på engelska men jag fattar ju dem knappat på svenska.

Jag har nu kopierat ur min bok. Det blev två bilder. Grejen är bara den att jag vågar inte riktigt lägga ut dem här eftersom de verkligen är direktkopierade. Ni får gärna PMa er mailadress ni som vill ha babymössorna. Det är två olika, eller egentligen blir det tre. Två utan öronlappar men för att göra öronlappar gör man grunden på den ena, allt är beskrivet. Man kan ha dem både med snoddar och utan snoddar undet hakan. Det är från boken virka vackert med Tove Fevang.
Av Sofie
Nettan skrev:
MuuM skrev:http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=6&t=173874 :tumup:
Lite typiskt att grejorna fraktats från här till långt dit. :roll: Är lite avis på er som skall dit. :heart:
Jag med. Låter som det kan bli riktigt skoj!
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Humleblomstern skrev:Jag tyckte att lampan var superhäftig :love: , måste nog spana efter lite dukar nästa gång jag hamnar på en loppis!

Har någon ett bra tips på mönster till virkad barnmössa? Jag tänkte mig att det skall vara ett ganska grovt garn, öronlappar och knyt under hakan. :hmm:

Edit: Äh, förresten, jag känner mig kreativ, försöker hitta på något på frihand istället :-).
Resultatet av min "kreativitet" blev inte bra :lol: . Ett stycke motorcykelhjälm:
Bild
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 117

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?