Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Hmm, jag repade ju upp det jag hade stickat på min kaunikofta igår, när jag kom på att Jag hade ökat för mycket och hållt på för länge med ökningarna :roll:
Nu försöker jag följa tant koftas beskrivning lite noggrannare, men jag har lite problem att följa hennes beskrivning på ökningarna :hmm:
Här är beskrivningen http://tantkofta.blogspot.com/search/la ... erkofta%22
Jag fattar inte riktigt hur länge jag ska hålla på med ökningarna, det är ju beskrivet för de 8 första varven, men sen står det ju inget, men i inlägget efter står det ju något om att sticka ungefär 10cm och sen öka på annat sätt. Ska jag då göra ökningarna enligt de första 8 varven i 10 cm först och sen öka enligt de nya anvisningarna? Eller ska man bara öka de första 8 varven och sen sticka 10 cm och sen börja öka igen :hmm: Jag har ju gjort detta en gång förut, men nu kommer jag inte ihåg...
Användarens profilbild
Av melon
Umma skrev:
melon skrev:Sjal #2 är klar!! Det är en multnomah till min svärmor som fyller år i februari. Lite enformigt och tråkigt mönster men det var min man som valde.

Bild
Sjal #3 är påbörjad. Detta börjar likna obsession, vad är det svenska ordet??

Kosmos: Åå laminaria, den är fin :love: Skönt att höra att du inte ligger däckad också. Är han bättre?

Knyttet: Jag har också sytt fast räta mot räta och lämnat en liten lucka att vända i och det blev snyggt, att sy maskstygn runt en hel bebisfilt hade inte jag orkat :lol:
Jag har börjat sticka multnomah också men i början på varje var, varje första maska blir lite för stram så överkanten rullar sig inåt liksom. SÅ ska det väl inte vara? :hmm: Ellar ska man sticka första maskan jättelöst?
Stickar du ökningen i kanten?
Användarens profilbild
Av Edith
Kosmos skrev:har precis påbörjat den här sjalen till mamma.
Har inte behövt ringa Melon än. Grymt stolt :wink: Jag fattar allt hittills :vågen:
Åh, den är så fin! Och himla rolig att sticka tycker jag! Spegelvänder du det första mönstret? Jag gjorde inte det först, men retade mig så på att det blev osymmetriskt att jag repade upp och gjorde om.

Nu har jag gett bort sjalen så nu vill jag nog sticka en ny snart. :D

Såhär blev min förresten:
Bild
Användarens profilbild
Av emindy
Edith skrev:
Kosmos skrev:har precis påbörjat den här sjalen till mamma.
Har inte behövt ringa Melon än. Grymt stolt :wink: Jag fattar allt hittills :vågen:
Åh, den är så fin! Och himla rolig att sticka tycker jag! Spegelvänder du det första mönstret? Jag gjorde inte det först, men retade mig så på att det blev osymmetriskt att jag repade upp och gjorde om.

Nu har jag gett bort sjalen så nu vill jag nog sticka en ny snart. :D

Såhär blev min förresten:
Bild
fiiin! :love:

Jag bara MÅSTE göra en sån någon gång...
Användarens profilbild
Av Edith
Kosmos skrev:Förlåt, men blir inte första stjärn-mönstret lika från båda hållen? :hmm:
Nä, det blir inte det. Fast det syns inte ordentligt förrän man har kommit en bit. Kolla HÄR Det enda som är lite tråkigt med mönstret, annars är det bara underbart. :loving:
Av Nettan
kvarnvik skrev:Hmm, jag repade ju upp det jag hade stickat på min kaunikofta igår, när jag kom på att Jag hade ökat för mycket och hållt på för länge med ökningarna :roll:
Nu försöker jag följa tant koftas beskrivning lite noggrannare, men jag har lite problem att följa hennes beskrivning på ökningarna :hmm:
Här är beskrivningen http://tantkofta.blogspot.com/search/la ... erkofta%22
Jag fattar inte riktigt hur länge jag ska hålla på med ökningarna, det är ju beskrivet för de 8 första varven, men sen står det ju inget, men i inlägget efter står det ju något om att sticka ungefär 10cm och sen öka på annat sätt. Ska jag då göra ökningarna enligt de första 8 varven i 10 cm först och sen öka enligt de nya anvisningarna? Eller ska man bara öka de första 8 varven och sen sticka 10 cm och sen börja öka igen :hmm: Jag har ju gjort detta en gång förut, men nu kommer jag inte ihåg...
Tror du skall fortsätta med ökningarna i 10 cm.
Av Umma
melon skrev:
Umma skrev:
melon skrev:Sjal #2 är klar!! Det är en multnomah till min svärmor som fyller år i februari. Lite enformigt och tråkigt mönster men det var min man som valde.

Bild
Sjal #3 är påbörjad. Detta börjar likna obsession, vad är det svenska ordet??

Kosmos: Åå laminaria, den är fin :love: Skönt att höra att du inte ligger däckad också. Är han bättre?

Knyttet: Jag har också sytt fast räta mot räta och lämnat en liten lucka att vända i och det blev snyggt, att sy maskstygn runt en hel bebisfilt hade inte jag orkat :lol:
Jag har börjat sticka multnomah också men i början på varje var, varje första maska blir lite för stram så överkanten rullar sig inåt liksom. SÅ ska det väl inte vara? :hmm: Ellar ska man sticka första maskan jättelöst?
Stickar du ökningen i kanten?
Nej först en kantmaska men den blir väldigt stram. :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
Umma skrev:Nej först en kantmaska men den blir väldigt stram. :hmm:
Då är det nog det som blir tokigt för ökningen ska göras i den första maskan, dvs du stickar den första maskan i både främre och bakre maskbågen.
Av Umma
melon skrev:
Då är det nog det som blir tokigt för ökningen ska göras i den första maskan, dvs du stickar den första maskan i både främre och bakre maskbågen.
:tumup: Aha, jag har bara gjort så av gammal vana, ska prova att öka i första maskan istället!! Tack! :heart:
Användarens profilbild
Av melon
Umma skrev:
melon skrev:
:tumup: Aha, jag har bara gjort så av gammal vana, ska prova att öka i första maskan istället!! Tack! :heart:
Hoppas det funkar!! :heart:
Användarens profilbild
Av glis
ellla skrev:
glis skrev:Sylvi blev lite kortare men inte särskillt mycket smalare. Jaja, nu går hon i alla fall att ha utan att ärmarna fladdrar nedanför händerna...
Trist att hon inte blev som du hade tänkt!!
Tja, jag hade ju kunnat göra en seriösare provlapp... Man borde kanske anat oråd när möntret rekomenderade stl 6 mm och jag fick ta 9 mm. :roll:
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?