Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Knyttet & K skrev:Fast jumperstickor har väl inte KnitPro? :hmm: Jag har då bara sett strump-, rund- och dominostickor.
Fast jag förstår inte vitsen med jumperstickor längre.... Det är bara bängligt och besvärligt.

Ifall jag inte får plats med en "fram och tillbaka"-stickning på strumpstickor (med gummisnoddar i ena änden så att maskorna inte far av) så stickar jag fram och tillbaka på rundsticka.
Kaffemoster skrev:
Knyttet & K skrev:Fast jumperstickor har väl inte KnitPro? :hmm: Jag har då bara sett strump-, rund- och dominostickor.
Fast jag förstår inte vitsen med jumperstickor längre.... Det är bara bängligt och besvärligt.

Ifall jag inte får plats med en "fram och tillbaka"-stickning på strumpstickor (med gummisnoddar i ena änden så att maskorna inte far av) så stickar jag fram och tillbaka på rundsticka.
Jag har inte hunnit testa att sticka något större fram och tillbaka på rundstickan än, men det känns som att det är skönare. Det blir ganska tungt med jumperstickor tycker jag.
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:

:iagree:
Fast jag stickar allt på rundsticka numera.
Användarens profilbild
Av glis
Innana skrev:Då har även jag blivit knitpicks-pro-frälst. Behöver jag deluxe eller klarar jag mig med startpaketet? :roll: Vad har ni?
Jag stickar inte särskilt mycket i grova garner så för mig var valet lätt: startpaket med extra stickor i de mindre storlekarna och tv extra kablar. Hos Handla var det billigare.
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev:
Innana skrev:Då har även jag blivit knitpicks-pro-frälst. Behöver jag deluxe eller klarar jag mig med startpaketet? :roll: Vad har ni?
Jag stickar inte särskilt mycket i grova garner så för mig var valet lätt: startpaket med extra stickor i de mindre storlekarna och tv extra kablar. Hos Handla var det billigare.
För mig som bara hade lånade stickor kändes det som att deluxesetet var ett bra val, men har man redan stickor i flera storlekar, är det kanske bättre ätt börja med startpaketet eller köpa de storlekar man använder mest. Här är länken till handlas som är billigare på startpaket och enstaka tillbehör än garnhärvan http://handlashantverk.noxshop.se/
zandrama skrev:Okej, vad är skillnaden på jumperstickor och dominostickor?
Dominostickor är kortare om jag förstått det rätt. Jag har aldrig stickat med sådana, men bläddrade i en fin bok om dominostickning sist jag var hos mamma och pappa.
Knyttet & K skrev:
zandrama skrev:Okej, vad är skillnaden på jumperstickor och dominostickor?
Dominostickor är kortare om jag förstått det rätt. Jag har aldrig stickat med sådana, men bläddrade i en fin bok om dominostickning sist jag var hos mamma och pappa.
Då vet jag. Tack.
Nebulosa skrev:Rundstickor. Har såna där vanliga. Hur stor skillnad är det på själva plasttråden mellan dessa och de finare märkena?
Tycker de är så stela.
Stor skillnad. Jag köpte en bamburundsticka när jag stickade min dragspelsmössa och den var jättehärlig att sticka med. Nu stickar jag på en metallrundsticka av något märke (Pony?) och den är mycket stelare och inte alls så skön. Den har blivit lite mjukare nu när jag stickat med den lite, men den är långt ifrån lika följsam som bambustickan. Knitpicksen känns också mjuka och sköna.
Av Jinxan
Nebulosa skrev:
JinxLinda skrev::gaah: Nu har jag repat upp stickningen cirka en miljon gånger. :roll:
Aja, man lär sig av sina misstag :tumup:
Låter som jag. :wink:
Jag repar nog upp tre ggr av fyra. :roll:
Skönt att man inte är ensam :D
Jag hoppas att detta var sista gången med denna stickning 8)
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?