Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

kvarnvik skrev:Hmm, jag har två julklappar färdiga till svärmor och ena svägerskan. Det var helt oplanerat, men nu känner jag att det vore kul att ha något till andra svägerskan också, men det måste ju gå fort :roll: Tips på snabba men ändå användbara projekt?
En fuskpolo av något slag? En sån här hade jag tänkt sticka till min svägerska, men det blev en annan julklapp så jag tror jag gör en till mig själv istället :tumsup:
http://www.ravelry.com/projects/Smalles ... rcle-scarf

Förra året stickade jag bara en tub i Eskimo, den blev varm och härlig.

Eller så syr du en brödkorg.
Användarens profilbild
Av tweed
Knyttet & K skrev:
kvarnvik skrev:Hmm, jag har två julklappar färdiga till svärmor och ena svägerskan. Det var helt oplanerat, men nu känner jag att det vore kul att ha något till andra svägerskan också, men det måste ju gå fort :roll: Tips på snabba men ändå användbara projekt?
En fuskpolo av något slag? En sån här hade jag tänkt sticka till min svägerska, men det blev en annan julklapp så jag tror jag gör en till mig själv istället :tumsup:
http://www.ravelry.com/projects/Smalles ... rcle-scarf

Förra året stickade jag bara en tub i Eskimo, den blev varm och härlig.

Eller så syr du en brödkorg.
Ja, nåt sånt vore bra. jag har tre nystan sarek i turkos/lila här hemma som det aldrig har blivit nåt av. Annars har jag bara färgglada garner i tunt garn. Hade jag haft en vecka till på mig hade jag gjort en pimlico till henne också, men det hinner jag nog inte.
Om hon använder glittriga små sjalar om halsen så gjorde jag en snabb och enkel häromåret.

Slätstickade som en vanlig halsduk på ganska stora stickor (kan varit 8 eller så var det 6) i ett glittrigt bandgarn. När det sedan var dags att avmaska så "tappade" jag varannan maska och repade upp dem hela vägen ner. Resultatet blev en galleraktig, glittrande festsjal att ha om halsen "till fint". Gick snabbt och var ganska kul att göra.
Jag fick ta med mig farmors spinnrock när vi var där och hälsade på i september om jag lovade att använda den. Vilket jag har gjort (bara inte så mycket som jag önskat) Kom på att hon självklart måsta ha något hemspunnet och hemstickat. Problemet är att jag har (kanske, i bästa fall) 50 g entrådigt ullgarn klart att användas och jag kan inte för mitt liv komma på vad jag ska sticka som jag hinner klart med innan den 25 och inte kräver mer än 50g supertunt garn. Det står helt still... Naturvitt är det också, kanske borde färga först...???? :roll: :hmm:
SaraLj skrev:Jag fick ta med mig farmors spinnrock när vi var där och hälsade på i september om jag lovade att använda den. Vilket jag har gjort (bara inte så mycket som jag önskat) Kom på att hon självklart måsta ha något hemspunnet och hemstickat. Problemet är att jag har (kanske, i bästa fall) 50 g entrådigt ullgarn klart att användas och jag kan inte för mitt liv komma på vad jag ska sticka som jag hinner klart med innan den 25 och inte kräver mer än 50g supertunt garn. Det står helt still... Naturvitt är det också, kanske borde färga först...???? :roll: :hmm:
Muddar?
Användarens profilbild
Av Mosan
zandrama skrev:
Kaffemoster skrev:
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:Jag inser att jag tänkt fel. Varför ska jag virka ett par kalsonger när jag kan sticka ett par? Så, ge mig bra mönster på herrkalsonger! För er som inte läst virksnacktråden så är det en hämnd på min far som alltid önskar sig strumpor och kalsonger i julklapp. Jag har ett gäng pastellfärgade bomullsnystan kvar från Dorros stasch som jag ska använda.

Några tips? Och inga tangas/string, tack! Inget jag vill se (eller ge) min 70-årige far i. ;-)
:fnissa:
Och han kommer garanterat ha modevisning i dem.
Har inte drops mönster?
Jag ska kolla! Annars tänkte jag kolla din bok efter mönster på barnbyxor och sen förstora. Det behöver ju inte bli perfekt, direkt. ;-)
VAd sägs om de här?
http://www.ravelry.com/patterns/library ... eal-boxers
eller det här (som jag såg var gratis, vet inte om det första var det.)
http://www.ravelry.com/patterns/library ... oxerbriefs
:Hahaa: :app:
Blöjbyxor i stl xxxl kanske kan vara något! 8)
Användarens profilbild
Av MuuM
Mosan skrev:
zandrama skrev:
Kaffemoster skrev:
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:Jag inser att jag tänkt fel. Varför ska jag virka ett par kalsonger när jag kan sticka ett par? Så, ge mig bra mönster på herrkalsonger! För er som inte läst virksnacktråden så är det en hämnd på min far som alltid önskar sig strumpor och kalsonger i julklapp. Jag har ett gäng pastellfärgade bomullsnystan kvar från Dorros stasch som jag ska använda.

Några tips? Och inga tangas/string, tack! Inget jag vill se (eller ge) min 70-årige far i. ;-)
:fnissa:
Och han kommer garanterat ha modevisning i dem.
Har inte drops mönster?
Jag ska kolla! Annars tänkte jag kolla din bok efter mönster på barnbyxor och sen förstora. Det behöver ju inte bli perfekt, direkt. ;-)
VAd sägs om de här?
http://www.ravelry.com/patterns/library ... eal-boxers
eller det här (som jag såg var gratis, vet inte om det första var det.)
http://www.ravelry.com/patterns/library ... oxerbriefs
:Hahaa: :app:
Blöjbyxor i stl xxxl kanske kan vara något! 8)
Ont om tid och inget bra garn ger följande: http://www.ravelry.com/patterns/library ... low-warmer
8)

Det lär inte bli någon visning. Och jag ska be 90-åriga gammelfarmor att hålla för ögonen. ;-)
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har gjort åt två av tre nystan sarek nu, det blir en halsvärmare/tub, också efter pimlicomönstret men bara med fem upprepningar av rapporten. Garnet är lite åttital, turkost och lila, vet inte vilken svägerska som ska få den :roll:
tk81 skrev:har nu kommit så långt att jag ökat färdigt för tummen och fört över de maskorna på en tråd. det var inte så svårt som jag trodde det skulle vara att göra tummen.

Bild
:love: :love: :love:
tk81 skrev:har nu kommit så långt att jag ökat färdigt för tummen och fört över de maskorna på en tråd. det var inte så svårt som jag trodde det skulle vara att göra tummen.

Bild
Det låter bra! Då kanske jag snart törs ge mig på ett dubbelstickningsvanteprojekt snart också. För ditt ser ut att bli kalabra!
  • 1
  • 273
  • 274
  • 275
  • 276
  • 277
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?