Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Grönöga skrev::gaah: Fick hem mitt gula garn, det var jättefint, (tack och lov, blev verkligen nervös där ett tag då jag köpte det på tradera) och nu har jag stickat en bit på överdelen till amningsklänningen. Det blir skitfult. :? Regnbågsgarnet har jättekort färgrapport så det blev mer melerat regnbågsfärgat. Jag som tänkte mer randigt med vackra regnbågsövergångar, kanske skulle sett efter på garnet då först :duh: det är ju ganska uppenbart att det skulle bli melerat.. :roll: Vet inte om jag kommer att trivas i en tröja som ser ut som en nittiotalsfleece, eller snarare - jag är rätt övertygad om att jag inte skulle trivas i det.

:gaah: Alltså måste jag nu hitta ytterligare ett garn att ha istället för det regnbågsfärgade. Det här med att jag inte köpte garn på ett år känns snart överkompenserat med allt garnshoppande på sistone :roll:

Jaja, vad tror ni - vad är snyggt att randa klartgult med? Vitt?
Du kan inte invertera färgerna då? Så att du kör det regnbågsfärgade på kjolen och att det då funkar bättre??
Användarens profilbild
Av tk81
melon skrev:
tk81 skrev:har börja på en sagan om ringen mysteriesjal. det ska bli spännande att se hur det kommer att bli

Bild
Ååå den ser jättefin ut :app: Var har du hittat mysteriestickningen?

tack här finns mönstret http://www.ravelry.com/patterns/library ... -the-shawl har även en fb grupp där vi hjälper varandra http://www.facebook.com/groups/319642304778243/
Trulsamin skrev:
Du kan inte invertera färgerna då? Så att du kör det regnbågsfärgade på kjolen och att det då funkar bättre??
Fryle skrev:
Grönöga skrev: Jaja, vad tror ni - vad är snyggt att randa klartgult med? Vitt?
Grönt eller orange!
Trulsan: :hmm: Det har jag faktiskt inte funderat på, kanske skulle det funka, men har så mycket mindre regnbågsgarn, alltså måste jag ändå köpa mer. Men det tåls att tänka på!

Fryle: :love: Jo det förstås. Blev nog så chockad av regnbågen att jag blev feg.

:hmm: Hrm. Känns som det kommer ta ett tag innan det här går att besluta. Ville ju komma igång direkt, men egentligen är det väl bra, fick mitt islandsgarn på posten häromdagen så jag äntligen kan sticka klart tunikan som stått still sedan i februari.
Användarens profilbild
Av melon
tofka skrev:Jag vill sticka den här sötisen! Och /eller kanske apan i samma serie:
http://www.ravelry.com/patterns/library/elephant-13

Men kan nån hjälpa mig med vad detta betyder? Beg? Thumb method?
Beg at lower edge using the thumb method and A, cast on 35 sts.
Beg: begin. Thumb method gissar jag är vanlig tvåtrådsuppläggning.
När jag gick in på 'mina inlägg' så låg 'Ge blod'tråden under den här. Och min hjärna hann läsa Ge Blod först, så när jag såg att sticktråden låg över den associerade jag till helt annan sorts stickning :D
Av Ponyo
Juliusdotter skrev:
Ponyo skrev:Min nätbrynja är klar.
Men ack så stor :(
Någon dag får jag sticka om den, men just nu känns det inte så inspirerande.

Bild
Din var ju bra mycket snyggare en den som visades tidigare i tråden. Hoppas jag inte klev nån på tårna :hide:
Tack :D
Smaken är som baken. Jag tar verkligen inte illa upp om någon inte gillar det jag gillar. Jag gillar själv inte exakt allt som visas här i tråden. ;)
Hej alla stickmästare!
)
Jag har såhär i tredje trimestern blivit sjukt sugen på att sticka och tänkte ge mig på ett par ullbyxor. Hittade ett fint och lättbegripelig stickmönster på ottobre (http://www.ottobredesign.com/se/monster ... ull_se.pdf)
I beskrivningen använder dom något dom kallar för flossagarn, det verkar inte vara så värst vanligt så jag funderar lite på vad jag kan använda istället?

till mönstret vill dom att man ska använda stickor stlk 5-6 så jag antar att det är ett ganska grovt garn.
Funkar drops alaska tror ni? Eller M&K ekoull?
Av mly
HannaGerda skrev:Hej alla stickmästare!
)
Jag har såhär i tredje trimestern blivit sjukt sugen på att sticka och tänkte ge mig på ett par ullbyxor. Hittade ett fint och lättbegripelig stickmönster på ottobre (http://www.ottobredesign.com/se/monster ... ull_se.pdf)
I beskrivningen använder dom något dom kallar för flossagarn, det verkar inte vara så värst vanligt så jag funderar lite på vad jag kan använda istället?

till mönstret vill dom att man ska använda stickor stlk 5-6 så jag antar att det är ett ganska grovt garn.
Funkar drops alaska tror ni? Eller M&K ekoull?
Hade jag varit du hade jag satsat på samuels ullbyxa (googla) går att anpassa till vilket garn som helst så kan du använda något som du har lätt att få tag på, mönstret i sig är enkelt och blir jätte bra.
  • 1
  • 272
  • 273
  • 274
  • 275
  • 276
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?