Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

tinaw skrev:
Bubbi skrev:
tinaw skrev:Åh vilken fin mössa, MuuM! :loving:

Jag har köpt garn till Haruni. Måste säga det nu innan jag fegar ur. Så har jag lite press på mig att faktiskt börja på den också. :rodna:
Hejja hejja! :vågen:
Vad blev det för garn?
Jag är grymt sugen på att sticka en Haruni till sedan. I ett mjukt och ulligt garn.
Teetee elegant heter det, Ett djuplila kamullsgarn med silke och behandlat med jojobaolja och aloe vera. Tunt och silkigt (50 g = 500 m :shock: ), ett riktigt fingarn. :loving: Tyvärr fanns det inte som färgskiftande, det hade jag velat ha, men men.
Det är ljuvligt det garnet. Men jag skulle nog sticka i dubbelt om jag var du. :wink:
Äntligen är min Annis blockad :vågen: Jag maskade av bakkanten lite för hårt, och hade velat ha den större tror jag. Men fin blev den. Nu är jag i valet och kvalet om jag ska behålla den eller ge den till min syster i julklapp. När jag köpte garnet ville jag egentligen ha en mer senapsgul färg men det fanns inte. Nu gillar jag pumpafärgen men den har utgått och ersatts av en senapsgul :lol: Men jag vill egentligen ge bort sjalen, så jag gör nog det och stickar en senapsgul sjal åt mig själv vid tillfälle.

Bild
Användarens profilbild
Av ellla
Knyttet & K skrev:Äntligen är min Annis blockad :vågen: Jag maskade av bakkanten lite för hårt, och hade velat ha den större tror jag. Men fin blev den. Nu är jag i valet och kvalet om jag ska behålla den eller ge den till min syster i julklapp. När jag köpte garnet ville jag egentligen ha en mer senapsgul färg men det fanns inte. Nu gillar jag pumpafärgen men den har utgått och ersatts av en senapsgul :lol: Men jag vill egentligen ge bort sjalen, så jag gör nog det och stickar en senapsgul sjal åt mig själv vid tillfälle.

Bild
:love:
Användarens profilbild
Av melon
Knyttet & K skrev:Äntligen är min Annis blockad :vågen: Jag maskade av bakkanten lite för hårt, och hade velat ha den större tror jag. Men fin blev den. Nu är jag i valet och kvalet om jag ska behålla den eller ge den till min syster i julklapp. När jag köpte garnet ville jag egentligen ha en mer senapsgul färg men det fanns inte. Nu gillar jag pumpafärgen men den har utgått och ersatts av en senapsgul :lol: Men jag vill egentligen ge bort sjalen, så jag gör nog det och stickar en senapsgul sjal åt mig själv vid tillfälle.

Bild
Jättefin!!! Jag tycker senapsgult är mycket finare på dig så enligt mig tänker du helt rätt :mrgreen:
melon skrev:

Bild
Jättefin!!! Jag tycker senapsgult är mycket finare på dig så enligt mig tänker du helt rätt :mrgreen:
Fiin! Jag tror melon har rätt angående färgen
Användarens profilbild
Av MuuM
Jag inser att jag tänkt fel. Varför ska jag virka ett par kalsonger när jag kan sticka ett par? Så, ge mig bra mönster på herrkalsonger! För er som inte läst virksnacktråden så är det en hämnd på min far som alltid önskar sig strumpor och kalsonger i julklapp. Jag har ett gäng pastellfärgade bomullsnystan kvar från Dorros stasch som jag ska använda.

Några tips? Och inga tangas/string, tack! Inget jag vill se (eller ge) min 70-årige far i. ;-)
Ni har absolut rätt om färgen, senap är def mer min färg. Jag passar illa i gult, men brukar skita i det eftersom det är min favvofärg :lol:

Är det någon som stickat en Birdseye? Jag tycker de är fina, men de ser så tråkiga ut. Är de det?

MuuM - Inget kalsongmönster tyvärr :fnissa:
Av Ponyo
MuuM skrev:Jag inser att jag tänkt fel. Varför ska jag virka ett par kalsonger när jag kan sticka ett par? Så, ge mig bra mönster på herrkalsonger! För er som inte läst virksnacktråden så är det en hämnd på min far som alltid önskar sig strumpor och kalsonger i julklapp. Jag har ett gäng pastellfärgade bomullsnystan kvar från Dorros stasch som jag ska använda.

Några tips? Och inga tangas/string, tack! Inget jag vill se (eller ge) min 70-årige far i. ;-)
:fnissa:
Och han kommer garanterat ha modevisning i dem.
Har inte drops mönster?
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:Jag inser att jag tänkt fel. Varför ska jag virka ett par kalsonger när jag kan sticka ett par? Så, ge mig bra mönster på herrkalsonger! För er som inte läst virksnacktråden så är det en hämnd på min far som alltid önskar sig strumpor och kalsonger i julklapp. Jag har ett gäng pastellfärgade bomullsnystan kvar från Dorros stasch som jag ska använda.

Har inte drops mönster?
Jag ska kolla! Annars tänkte jag kolla din bok efter mönster på barnbyxor och sen förstora. Det behöver ju inte bli perfekt, direkt. ;-)
MuuM skrev:
Bubbi skrev:

Har inte drops mönster?
Jag ska kolla! Annars tänkte jag kolla din bok efter mönster på barnbyxor och sen förstora. Det behöver ju inte bli perfekt, direkt. ;-)
VAd sägs om de här?
http://www.ravelry.com/patterns/library ... eal-boxers
eller det här (som jag såg var gratis, vet inte om det första var det.)
http://www.ravelry.com/patterns/library ... oxerbriefs
Kaffemoster skrev:
MuuM skrev:
Bubbi skrev:

Har inte drops mönster?
VAd sägs om de här?
http://www.ravelry.com/patterns/library ... eal-boxers
eller det här (som jag såg var gratis, vet inte om det första var det.)
http://www.ravelry.com/patterns/library ... oxerbriefs
:Hahaa: :app:
tinaw skrev:Åh vilken fin mössa, MuuM! :loving:

Jag har köpt garn till Haruni. Måste säga det nu innan jag fegar ur. Så har jag lite press på mig att faktiskt börja på den också. :rodna:
Jag vågade börja på en för två månader sedan men nu har den legat nere i 1 månad och tre veckor typ .. ska ta tag i det efter nyår ngn gång
Användarens profilbild
Av tweed
Hmm, jag har två julklappar färdiga till svärmor och ena svägerskan. Det var helt oplanerat, men nu känner jag att det vore kul att ha något till andra svägerskan också, men det måste ju gå fort :roll: Tips på snabba men ändå användbara projekt?
  • 1
  • 272
  • 273
  • 274
  • 275
  • 276
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?