Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Är det bara jag som tycker lampan är ful? :hide:
Av Sofie
Fryle skrev:Är det bara jag som tycker lampan är ful? :hide:
Jag tycker den på pandurobloggen är ful, men den som visats på bild här i tråden är ganska fin. Och jag förstår verkligen att många älskar den. Men framförallt tycker jag den är ett coolt pyssel!

Jag kan tänka mig att göra ngt liknande. Men i svart spets, eller orange kanske?
Av tumbler
Sofie skrev:
Fryle skrev:Är det bara jag som tycker lampan är ful? :hide:
Jag tycker den på pandurobloggen är ful, men den som visats på bild här i tråden är ganska fin. Och jag förstår verkligen att många älskar den. Men framförallt tycker jag den är ett coolt pyssel!

Jag kan tänka mig att göra ngt liknande. Men i svart spets, eller orange kanske?
Jag gillar båda! :D
Man borde väl i princip kunne göra det med vilka tygremsor som helst? Eller pappersremsor? Grundidén är kul och påminner om barndomens papmachégrejer på förskolan. :lol:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Nu har jag jobbat på Annanas sjalen men har just nu så mycket att repa upp eftersom jag virkar kommer i i det o fattar seeent att jag gjort fel många rader senare ....

det är lite för svårt att hålla mönstret o ökningarna samtidigt som man gör annat ..som håller koll på troll eller kollar teve !
Användarens profilbild
Av linafelicia
trollmamma skrev:Nu har jag jobbat på Annanas sjalen men har just nu så mycket att repa upp eftersom jag virkar kommer i i det o fattar seeent att jag gjort fel många rader senare ....

det är lite för svårt att hålla mönstret o ökningarna samtidigt som man gör annat ..som håller koll på troll eller kollar teve !
Det är därför man ska ha flera projekt på gång samtidigt. Ett som passar när man har barn i närheten eller ska gå på möten på jobbet t.ex. och ett som man pysslar med när man kan koncentrera sig.
:wink:
Av Ornage
Jag vill så mycket! Hur svårt är det att lära sig sticka när man kan virka (lite grann). Det visar sig att många saker jag vill göra är för stickning.
Tack för all hjälp med att förklara skillnad mellan virkning och stickning.
Just nu håller jag på att virka en liten Darth Vader 8) . Vet inte hur man lägger in bilder dock. Så ni får hålla till godo med er egen fantasi, den överträffar nog verkligheten med råge i detta fall.
Användarens profilbild
Av visslan
Ornage skrev:Jag vill så mycket! Hur svårt är det att lära sig sticka när man kan virka (lite grann). Det visar sig att många saker jag vill göra är för stickning.
Tack för all hjälp med att förklara skillnad mellan virkning och stickning.
Just nu håller jag på att virka en liten Darth Vader 8) . Vet inte hur man lägger in bilder dock. Så ni får hålla till godo med er egen fantasi, den överträffar nog verkligheten med råge i detta fall.
Jag skulle inte säga att det ena är svårare än det andra eller att de egentligen ens är relaterade. De flesta kan lära sig både sticka och virka. Sedan har en del sämre tålamod och ger upp därför. Andra kan ha svårt att förstå principen i hur en ögla kan bli att "tyg", men där handlar det nog snarare om att vi alla tar in ny information på olika sätt. (Det gäller ju all typ av kunskap, egentligen. Våra hjärnor fungerar olika. Somliga är bra teoretiker, andra bättre på praktik.)

Kolla om det finns något stickkafé eller en kurs för nybörjare där du bor. Eller kanske du har någon handarbetande vän? :D
Användarens profilbild
Av visslan
Själv håller jag på med lite mormorsruteövningar.

Bild

Bild

Bild
De två nedersta från superroliga Edie Eckmans "Beyond the square Crochet Motifs".
Användarens profilbild
Av MuuM
visslan skrev:Själv håller jag på med lite mormorsruteövningar.

Bild
De två nedersta från superroliga Edie Eckmans "Beyond the square Crochet Motifs".
Den här var ju hur kul som helst! Kan du inte komma på syjuntan imorgon och ta med dig och visa lite? *ber snällt*
Användarens profilbild
Av visslan
MuuM skrev:
visslan skrev:Själv håller jag på med lite mormorsruteövningar.

Bild
Den här var ju hur kul som helst! Kan du inte komma på syjuntan imorgon och ta med dig och visa lite? *ber snällt*
Åh, det krockar liksom alltid med något annat. Ledsen. :|
Användarens profilbild
Av Cillan
Jättefina mormorsrutor. Jag som fortfarande letar mönster till duk utan att hitta något som jag tycker blir bra när jag gör det, skulle man inte kunna använda den mittersta mormorsrutan som duk? Kanske även den övre fast bara en och så göra den stor?

Finns det något mönster på svenska?
Användarens profilbild
Av visslan
Zai skrev:Jättefina mormorsrutor :loving:
Skulle man kunna få mönstret på den sista?
Cillan skrev:Finns det något mönster på svenska?
De två nedersta finns som sagt i boken jag nämnde och den är på engelska. :)
Den översta varianten är ett mönster jag ska använda i en kurs om någon vecka, så det kommer snart att finnas på svenska.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Jag tyckte att lampan var superhäftig :love: , måste nog spana efter lite dukar nästa gång jag hamnar på en loppis!

Har någon ett bra tips på mönster till virkad barnmössa? Jag tänkte mig att det skall vara ett ganska grovt garn, öronlappar och knyt under hakan. :hmm:

Edit: Äh, förresten, jag känner mig kreativ, försöker hitta på något på frihand istället :-).
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 117

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?