Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Mosan: Just nu är nästa stickprojekt den där amningsklänningsförsöket jag skrev om tidigare, får se hur det blir tillslut. Och så ska jag försöka få klart ett par halvvantar och en tunika i islandsgarn som jag äntligen beställt mer garn till (det tog slut i februari) Men det lockar inte riktigt med yllestickningar i den här hettan tyvärr :fnissa:
kvarnkvik skrev:
Mosan skrev:
kvarnkvik skrev:Den här koftan utan ärmar är gjord efter tant koftas beskrivning. Inte klar på bilden, men man ser ju ärmen.
Bild
Väldigt fin!
Är det rätstickning bara eller moss? Jag ser inte riktigt, kanske för jag kollar i mobilen.
rätstickning, Kauni regnbåge varvat med ett rödskiftande Kauni :D
Färgerna är underbara :love: Vart köper man kauni? (om man nu råkar förtränga sitt garnköpstopp lite till :roll: )
Användarens profilbild
Av Fryle
Grönöga skrev:
kvarnkvik skrev:
Mosan skrev:
kvarnkvik skrev:Den här koftan utan ärmar är gjord efter tant koftas beskrivning. Inte klar på bilden, men man ser ju ärmen.
Väldigt fin!
Är det rätstickning bara eller moss? Jag ser inte riktigt, kanske för jag kollar i mobilen.
Färgerna är underbara :love: Vart köper man kauni? (om man nu råkar förtränga sitt garnköpstopp lite till :roll: )
Garnkorgen.se tex :D
Användarens profilbild
Av Mosan
Funderar på one night sweather från Pickles.no men jag funderar på om jag kan sticka i dubbelt garn, jag har inget så tjockt. :hmm:
Användarens profilbild
Av Mosan
linafelicia skrev:Jag stickar en sommartop till mig själv. Jag stickar den i vitt Tilda.
Gemini från knitty.com
Bild
:love:
Den där skulle jag kunna tänka mig att sticka men inte nu för den lär vara för tight över magen när den väl är klar.
Fryle skrev:
Grönöga skrev:
kvarnkvik skrev:
Mosan skrev:
Väldigt fin!
Garnkorgen.se tex :D
:D Livsfarligt ju!
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag är i Berlin! Någon som har tips på garnaffär!
mly skrev:
linafelicia skrev:Jag stickar en sommartop till mig själv. Jag stickar den i vitt Tilda.
Gemini från knitty.com
Bild
Den är jätte fin, du har kagt upp bild på den här innan va?
Ja, jag hade lite funderingar över beskrivningen. Det skulle ökas varje varv men jag har ändrat det till att öka vartannat varv istället så att det inte ska bli så bubbligt under armarna.
Av mly
Mosan skrev:Jag är i Berlin! Någon som har tips på garnaffär!
Å, jag älskar Berlin. Men inga tips på någon garnaffär, har bara varit i en som låg någonstans vid Alexanderplatz, det va inne i ett stort hus typ köpcenter, tänk på att i stort sett alla affärer i tyskland har stängt på söndagar...
Av mly
linafelicia skrev:
mly skrev:
Gemini från knitty.com
Bild
Den är jätte fin, du har kagt upp bild på den här innan va?
Ja, jag hade lite funderingar över beskrivningen. Det skulle ökas varje varv men jag har ändrat det till att öka vartannat varv istället så att det inte ska bli så bubbligt under armarna.
Jätte fin iaf och tilda har jag ju hemma, men jag jobbar på med min klänning/tunika, har stickat färdigt spetsmönstret längst ner nu, snart börjar minskningarna, skönt för det är många maskor runt nu...
Användarens profilbild
Av Mosan
mly skrev:
Mosan skrev:Jag är i Berlin! Någon som har tips på garnaffär!
Å, jag älskar Berlin. Men inga tips på någon garnaffär, har bara varit i en som låg någonstans vid Alexanderplatz, det va inne i ett stort hus typ köpcenter, tänk på att i stort sett alla affärer i tyskland har stängt på söndagar...
Ja det är därför jag vill shoppa idag!
Alexanderplatz är nära!
Användarens profilbild
Av MuuM
Fryle skrev:Idag har jag varit på AnnTorp och damen i butiken var verkligen trevlig! Jag besökte också en annan garnaffär på samma gata (Sticka ?), den var också fin.

Jag har både smsat och försökt ringa dig, MuuM, men inte lyckats få tag i dig. :(
Nämen? Vad tråkigt, jag som har kollat telefonen ofta. Jag måste gett dig fel nr. :(
  • 1
  • 267
  • 268
  • 269
  • 270
  • 271
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?