Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
linafelicia skrev:Jag har skrivit ner mönstret till mitt senaste projekt och tänkte lägga ut det på Ravelry men jag skulle behöva hjälp med att korrekturläsa det. Någon som vill hjälpa mig?
Bild
Jag har skrivit ner det både på svenska och engelska.
Fint!
Jag kan kolla lite om du vill.
Jag har varit riktigt effektiv idag måste jag ju bara säga. Jag blev klar med Vidars pippitröja och stickade klart Knuts lövmössa i förmiddags och nu har jag stickat tre varv på mammas julklappssjal. Nu ska jag bara titta klart på Narnia så är det dags för sängen. Imorgon blir det femårskalas här. :shock:
ellla skrev:
linafelicia skrev:Jag har skrivit ner mönstret till mitt senaste projekt och tänkte lägga ut det på Ravelry men jag skulle behöva hjälp med att korrekturläsa det. Någon som vill hjälpa mig?
Bild
Fint!
Jag har lagt upp den här http://www.babybajdo.se/julia.html
Det jag själv funderar på är om jag ska lägga till skriftliga instruktioner för mönstret, för dom som inte gillar att sticka efter diagram.
Jag behöver hjälp med att kolla så jag inte missat något och stavningen och så att instruktionerna går att förstå och att jag inte glömt något viktigt. Det är så svårt att se själv.
linafelicia skrev:
ellla skrev:
Bild
Fint!
Det jag själv funderar på är om jag ska lägga till skriftliga instruktioner för mönstret, för dom som inte gillar att sticka efter diagram.
Jag behöver hjälp med att kolla så jag inte missat något och stavningen och så att instruktionerna går att förstå och att jag inte glömt något viktigt. Det är så svårt att se själv.
Två snabba kommentarer. Engelska versionen, första stycket sister's har du glömt apostrofen innan genitiv-s-et och sen har du stavat fel på straight.
Annars tyckte jag att det var bra och lättlästa mönster (men jag tittade inte på diagrammen).
Kaffemoster skrev:
linafelicia skrev:
ellla skrev:
Bild
Fint!
Två snabba kommentarer. Engelska versionen, första stycket sister's har du glömt apostrofen innan genitiv-s-et och sen har du stavat fel på straight.
Annars tyckte jag att det var bra och lättlästa mönster (men jag tittade inte på diagrammen).
Tack! Jag ändrar...
Nu har jag provlappat - räknat - börjat på en kofta i enkelt lacegarn med stickor 2,5.

Men, nä....

Fick av Ilsefin veta att hon stickat en kofta som väger 85 g, och då använde hon dubbelt garn, så även om jag är större (läs: tjockare) än hon så borde ju mina 200 g räcka även om jag har dubbelt garn.

Så nu är i alla fall det bestämt! Det blir så goooosigt.
Kaffemoster skrev:Nu har jag provlappat - räknat - börjat på en kofta i enkelt lacegarn med stickor 2,5.

Men, nä....

Fick av Ilsefin veta att hon stickat en kofta som väger 85 g, och då använde hon dubbelt garn, så även om jag är större (läs: tjockare) än hon så borde ju mina 200 g räcka även om jag har dubbelt garn.

Så nu är i alla fall det bestämt! Det blir så goooosigt.
Du modiga, modiga kvinna :urule:
Användarens profilbild
Av ellla
linafelicia skrev:
ellla skrev:
Bild
Fint!
Vad fin den var! Mönstret är ju jätteproffsigt! jag hittade inga fel i alla fall
Användarens profilbild
Av melon
Gaaaah :twisted: Jag tänkte virka en hatt till min svåger (den är perfekt till honom!!) i julklapp, men nu när jag skulle ladda ner mönstret så har hon tagit bort alla från ravelrybutiken. Ingen som sett nåt liknande nån annanstans? :roll:

Bild
Av Ponyo
melon skrev:Gaaaah :twisted: Jag tänkte virka en hatt till min svåger (den är perfekt till honom!!) i julklapp, men nu när jag skulle ladda ner mönstret så har hon tagit bort alla från ravelrybutiken. Ingen som sett nåt liknande nån annanstans? :roll:

Bild
Åhh, vad typiskt :(
Hon skrev själv på sin blogg att hon använt sig av ett annat mönster som bas. Man kan kanske hitta cashade sidor och läsa?
Eller så mailar du henne och ber om att få köpa mönstret direkt från henne?
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:
melon skrev:Gaaaah :twisted: Jag tänkte virka en hatt till min svåger (den är perfekt till honom!!) i julklapp, men nu när jag skulle ladda ner mönstret så har hon tagit bort alla från ravelrybutiken. Ingen som sett nåt liknande nån annanstans? :roll:

Bild
Åhh, vad typiskt :(
Hon skrev själv på sin blogg att hon använt sig av ett annat mönster som bas. Man kan kanske hitta cashade sidor och läsa?
Eller så mailar du henne och ber om att få köpa mönstret direkt från henne?
Hon verkar ha tagit bort hela hemsidan...
  • 1
  • 259
  • 260
  • 261
  • 262
  • 263
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?