- sön nov 21, 2010 11:30
Har precis stickat klart sambons julklappsstrumpor
ska se om jag kan få till en bild sen men jag vill inte skylta mer än vad jag redan gjort när jag stickat dem... Tror inte att han anar att jag ska ge dem till honom i julklapp men han har ju definitivt sett dem när jag stickat dem även om jag har varit så diskret jag kunnat...
Har lärt mig tre nya saker under det här projektet: Magic loop, toeup och att sticka häl!
Häl var ju jättelätt, klarade det på första försöket
Men jag stickade själva hälen på separat sticka, nästa gång vet jag hur man gör och kommer kunna göra det på själva rundstickan...
Jag lyckades dessutom med konststycket att använda hela nystanen EXAKT, det var 5 cm kvar på ena och 10 cm kvar på andra när jag maskat av och fäst trådarna och allt.
Men jag måste påstå att det var lite störande när jag helt plötsligt hittade en knut mellan två färger där färgen byttes tvärt och jag får sätta mig och försöka tova ihop tråden, bara för att sticka 3 cm till på skaftet. Hade inte skaften varit så korta redan från början hade jag slutat där men det var inte möjligt den här gången...
Nu ska jag ge mig på ett par vantar till mig och sen en mössa till mig.

Har lärt mig tre nya saker under det här projektet: Magic loop, toeup och att sticka häl!
Häl var ju jättelätt, klarade det på första försöket

Jag lyckades dessutom med konststycket att använda hela nystanen EXAKT, det var 5 cm kvar på ena och 10 cm kvar på andra när jag maskat av och fäst trådarna och allt.
Men jag måste påstå att det var lite störande när jag helt plötsligt hittade en knut mellan två färger där färgen byttes tvärt och jag får sätta mig och försöka tova ihop tråden, bara för att sticka 3 cm till på skaftet. Hade inte skaften varit så korta redan från början hade jag slutat där men det var inte möjligt den här gången...
Nu ska jag ge mig på ett par vantar till mig och sen en mössa till mig.