Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har precis stickat klart sambons julklappsstrumpor :vågen: ska se om jag kan få till en bild sen men jag vill inte skylta mer än vad jag redan gjort när jag stickat dem... Tror inte att han anar att jag ska ge dem till honom i julklapp men han har ju definitivt sett dem när jag stickat dem även om jag har varit så diskret jag kunnat...

Har lärt mig tre nya saker under det här projektet: Magic loop, toeup och att sticka häl!

Häl var ju jättelätt, klarade det på första försöket :vågen: Men jag stickade själva hälen på separat sticka, nästa gång vet jag hur man gör och kommer kunna göra det på själva rundstickan...

Jag lyckades dessutom med konststycket att använda hela nystanen EXAKT, det var 5 cm kvar på ena och 10 cm kvar på andra när jag maskat av och fäst trådarna och allt.

Men jag måste påstå att det var lite störande när jag helt plötsligt hittade en knut mellan två färger där färgen byttes tvärt och jag får sätta mig och försöka tova ihop tråden, bara för att sticka 3 cm till på skaftet. Hade inte skaften varit så korta redan från början hade jag slutat där men det var inte möjligt den här gången...

Nu ska jag ge mig på ett par vantar till mig och sen en mössa till mig.
visslan skrev:
Ketronya skrev:

Här är hela mönstret: http://trus.m-bit.pl/rav/marteret_en_errata.pdf

Och så här ser varvet ut: Rnd 6: *C6F, K3, P, C2F, P* rep. to the end of the round.

Och till sist en bild: :D
Bild
Aha! Jag missade att det var den mössan.
När jag tittar på bara mössan utan att läsa mönstret så tolkar jag det som att de smala flätorna helt enkelt bara är två maskor vridna om varandra. Snyggast gör man det såhär:
Sticka i bakre maskbågen på maska nr 2, men lämna kvar den på vänster sticka. Sticka därefter samman båda maskorna. När du sedan flyttar (de nya) maskorna till höger sticka har du åstadkommit en vridning.

Det står också i mönstret att C2F = two knits crossed.
Tackar för hjälpen, hade jag aldrig fattat utan din hjälp :D :tumup:
Användarens profilbild
Av ellla
Jag hade så många planer inför vintern. Arvid skulle få en ulloverall och en hjälmmössa av fina silkes garnet. Nya vantar och varmare mössor. Vart har tiden tagit vägen???

Nu har jag snart gjort klart en halsvärmare ( som han såklart avskyr ): ) så kan det bli. Varm är den iaf...
Bubbi skrev:Jag har blivit ett riktigt ravelry-fan :lol:
Köpte precis detta mönster:
Bild

Ska börja med att sticka till Villes docka. Sedan lär säkert någon kompis med bebis få ett par.
Och så hoppas jag att jag får sticka till egen bebis i framtiden.
Det var riktigt fint! :tumup: Och jag håller tummarna för det sista! :heart:
ellla skrev:Jag hade så många planer inför vintern. Arvid skulle få en ulloverall och en hjälmmössa av fina silkes garnet. Nya vantar och varmare mössor. Vart har tiden tagit vägen???

Nu har jag snart gjort klart en halsvärmare ( som han såklart avskyr ): ) så kan det bli. Varm är den iaf...
Jag kan inte annat än hålla med. Jag behöver ett par månader till på mig innan jul, tack!

Inte blir det bättre av att jag är inne på version 3 av sambons julklappsmössa, de som jag tänkte svänga ihop lite snabbt när jag hade 2½ kväll för mig själv i veckan när han var på kurs. Men så fick jag göra om och dessutom är barnen sjuka... :roll:
Av Ponyo
solängel skrev:
Bubbi skrev:Någon som vet var jag kan köpa marks & kattens på nätet?
Hemflit? De är bra att ha att göra med, även om jag bara handlat IRL där :wink:
De hade verkligen mycket, men inte Tuva som jag hade köpt idag.
Bubbi skrev:
solängel skrev:
Panduro säljer Tuva. Annars tar Hemflit hem om man beställer, du kan ju ringa dem.
Användarens profilbild
Av Fryle
Bubbi skrev:
solängel skrev:
Torgstenen.se har Tuva, men jag har aldrig handlat där så jag vet inte hur de är.
  • 1
  • 255
  • 256
  • 257
  • 258
  • 259
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?