Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
JAg har nästan stickat en hel fuskpolo till Hanna idag. Stickar i Drops Merino Extra Fine. HAr aldrig stickat i merino förut och jag tycker att garnet känns helt overkligt :roll: Det känns ju liksom inte som ull, mer likt akrylgarn, fast inte med den där äckliga, gnissliga känslan... Snabbstickat och mjukt var det ju iaf :D Jag funderar på om jag någon gång ska sticka mig en kofta med flätor i ett sånt garn, fast jag har ju några projekt att avsluta och andra som ligger högre på listan innan dess :lol:
Av Ponyo
kvarnvik skrev:JAg har nästan stickat en hel fuskpolo till Hanna idag. Stickar i Drops Merino Extra Fine. HAr aldrig stickat i merino förut och jag tycker att garnet känns helt overkligt :roll: Det känns ju liksom inte som ull, mer likt akrylgarn, fast inte med den där äckliga, gnissliga känslan... Snabbstickat och mjukt var det ju iaf :D Jag funderar på om jag någon gång ska sticka mig en kofta med flätor i ett sånt garn, fast jag har ju några projekt att avsluta och andra som ligger högre på listan innan dess :lol:
Det är väl dessutom superwash, så det känns ännu mer som akryl då.
Jag stickar också i det idag. Men oj vad kort bit jag kommit i jämförelse med dig. Det tar bra tid att sticka tvåändsstickning.
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:JAg har nästan stickat en hel fuskpolo till Hanna idag. Stickar i Drops Merino Extra Fine. HAr aldrig stickat i merino förut och jag tycker att garnet känns helt overkligt :roll: Det känns ju liksom inte som ull, mer likt akrylgarn, fast inte med den där äckliga, gnissliga känslan... Snabbstickat och mjukt var det ju iaf :D Jag funderar på om jag någon gång ska sticka mig en kofta med flätor i ett sånt garn, fast jag har ju några projekt att avsluta och andra som ligger högre på listan innan dess :lol:
Jag stickar också i det idag. Men oj vad kort bit jag kommit i jämförelse med dig. Det tar bra tid att sticka tvåändsstickning.
är det lika mjukt som lucca fino? Jag funderar över garn till min bäbiskofta.
Fy så less jag just blev....

Jag satt mitt i att repa upp några varv (inte mer än tre, fyra st iofs) på sista ärmen (okej, andra då. Det är inte fler ärmar än så) på min jakullskofta, så det var garn överallt kring fåtöljen där jag satt. Så med ner till läggningen tar jag min skitenkla sjal i sockgarn som jag redan repat upp hela en gång och börjat om på nytt. Och så inser jag att sex varv ner så har jag gjort fel kring mittmaskan så mittraden har fått en knäck och flyttat sig. Det syns på bilden som är på ravelry just nu, jag har precis gjort felet när jag fotade, och nu har jag stickat ca 12 varv till.

Bara att repa upp på det projektet också, alltså :whut: :evil:
(Fast jag har iofs fått ordning på koftan, och den är felfri just nu. (vad jag vet...))
Användarens profilbild
Av ellla
Kaffemoster skrev:Fy så less jag just blev....

Jag satt mitt i att repa upp några varv (inte mer än tre, fyra st iofs) på sista ärmen (okej, andra då. Det är inte fler ärmar än så) på min jakullskofta, så det var garn överallt kring fåtöljen där jag satt. Så med ner till läggningen tar jag min skitenkla sjal i sockgarn som jag redan repat upp hela en gång och börjat om på nytt. Och så inser jag att sex varv ner så har jag gjort fel kring mittmaskan så mittraden har fått en knäck och flyttat sig. Det syns på bilden som är på ravelry just nu, jag har precis gjort felet när jag fotade, och nu har jag stickat ca 12 varv till.

Bara att repa upp på det projektet också, alltså :whut: :evil:
(Fast jag har iofs fått ordning på koftan, och den är felfri just nu. (vad jag vet...))
:klappa:
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:
Bubbi skrev:
är det lika mjukt som lucca fino? Jag funderar över garn till min bäbiskofta.
Mindre stickigt än lucca, men inte lika mjukt. Men det kändes som om det blev rejält mjukt nu när jag tvättade det.
Användarens profilbild
Av tweed
Nu är jag klar med fuskpolon :vågen: Får se om jag får till en bild under morgondagen, nu är det läggdags :D
Är bara så nöjd med mig själv att jag har dels gjort klart ett (litet) projekt på ett dygn OCH att jag har fäst alla trådar, så när jag säger att den är klar så är den verkligen det :lol:
kvarnvik skrev:Nu är jag klar med fuskpolon :vågen: Får se om jag får till en bild under morgondagen, nu är det läggdags :D
Är bara så nöjd med mig själv att jag har dels gjort klart ett (litet) projekt på ett dygn OCH att jag har fäst alla trådar, så när jag säger att den är klar så är den verkligen det :lol:
Härligt!
Fästa trådar är verkligen döden. Jag har fäst alla trådar i kroppen på Agnes tröja så jag inte ska ha alla trådar kvar när ärmarna är klara. Då skulle den nog bli liggande. Och jag skippade idén med en multirandig (smalrandig) kofta till bäbisarna som väntas i den närmsta kretsen...

Jag är jättesugen på att sticka den här till mig själv:
Bild
Undra vilket garn som skulle passa? Jag vill inte att det ska noppa allför mycket? Finns det så tjocka garner som inte blir supernoppiga?
Jag skulle nog göra den längre också, jag har svårt för att känna mig bekväm i jackor som slutar ovanför rumpan.
Av Ponyo
Hjälp mig :help:

Jag har 1000 gr av just detta garn:
Bild

Vad ska jag sticka? (stickor 4,5)
Jag vill ha en kofta helst.

Funderar på en sockersöt kofta med flätor som ett ok högst upp, men har ingen stickbeskrivning. Skulle helst vilja sticka en upp och ner kofta, men vet inte hur jag ska lösa ökningen med flätor.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Hjälp mig :help:

Bild

Funderar på en sockersöt kofta med flätor som ett ok högst upp, men har ingen stickbeskrivning. Skulle helst vilja sticka en upp och ner kofta, men vet inte hur jag ska lösa ökningen med flätor.
Det går nog utmärkt att lösa ökningen med flätor. Vi tittar i Vikingamönster när ni kommer imorgon, där visas hur man gör nästan osynliga starter på flätor. Du får nog ha lite mer mellanrum än på din Fantastiska Kofta, men jag tror det blir snyggt.
Av Umma
Bubbi skrev:Hjälp mig :help:

Bild

:siishah: vilket fint garn!! Kan man få en recension sedan?
  • 1
  • 253
  • 254
  • 255
  • 256
  • 257
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?