Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Ok, nu behöver jag hjälp igen. Min gudfar och hans partner tyckte fars stickade stringkallingar var mycket snygga men avböjde vänligt erbjudande om att få likadana, trots att jag föreslog andra färger. ;-)

Nu ska far åka och hälsa på dem i Frankrike och jag tänkte göra nåt åt dem. Nån som vet nån fin virkad eller stickad duk med lagom ekivokt mönster? Kamasutra i filétvirkning eller något sånt. 8) Eller liknande påhittig och lite småsnuskig idé som kan göras på en vecka...?

Det är alltså ett äldre homosexuellt par som hållit ihop sen de var typ 25. Nu är de 70 och gnabbas fortfarande konstant kärleksfullt med varandra. :heart: Alla tips är välkomna. Dubbelpostar i virktråden också.
Användarens profilbild
Av Edith
MuuM skrev:Ok, nu behöver jag hjälp igen. Min gudfar och hans partner tyckte fars stickade stringkallingar var mycket snygga men avböjde vänligt erbjudande om att få likadana, trots att jag föreslog andra färger. ;-)

Nu ska far åka och hälsa på dem i Frankrike och jag tänkte göra nåt åt dem. Nån som vet nån fin virkad eller stickad duk med lagom ekivokt mönster? Kamasutra i filétvirkning eller något sånt. 8) Eller liknande påhittig och lite småsnuskig idé som kan göras på en vecka...?

Det är alltså ett äldre homosexuellt par som hållit ihop sen de var typ 25. Nu är de 70 och gnabbas fortfarande konstant kärleksfullt med varandra. :heart: Alla tips är välkomna. Dubbelpostar i virktråden också.
Har du kollat på Ravelry under "mature kontent"? :D

http://www.ravelry.com/patterns/search# ... ned_thumbs
Användarens profilbild
Av MuuM
Edith skrev:
MuuM skrev:Ok, nu behöver jag hjälp igen. Min gudfar och hans partner tyckte fars stickade stringkallingar var mycket snygga men avböjde vänligt erbjudande om att få likadana, trots att jag föreslog andra färger. ;-)

Har du kollat på Ravelry under "mature kontent"? :D

http://www.ravelry.com/patterns/search# ... ned_thumbs
Jag kommer inte in på Ravelry, har glömt mitt lösenord. Får fixa det när jag får tillbaka min dator. Men det kan ta tid. :-? Kan du visa bild?
Användarens profilbild
Av MuuM
solängel skrev:MuuM: Vad gulligt! Jag tycker mig minnas ett par kopulerande älgar på något stickat, och jag tror det var här. Både svenskt och lite lagomt ekivokt.
:fnissa: De är svenska respektive norska, och vi har varit på älgsafari... Hmm, kunde funka. :Hahaa:

Samtidigt vill jag att det ska vara "gammal tantigt" eftersom de är ett så stadgat par.
MuuM skrev:
solängel skrev:MuuM: Vad gulligt! Jag tycker mig minnas ett par kopulerande älgar på något stickat, och jag tror det var här. Både svenskt och lite lagomt ekivokt.
:fnissa: De är svenska respektive norska, och vi har varit på älgsafari... Hmm, kunde funka. :Hahaa:

Samtidigt vill jag att det ska vara "gammal tantigt" eftersom de är ett så stadgat par.
Det kan ha varit i den allra första sticksnacktråden, kanske? Eller? Hjälp mig, är det ingen annan som minns älgarna som fulades?
Användarens profilbild
Av MuuM
glis skrev:Muum: De behöver såklart en tehuva med gökande renar! Melon har stickat renarna, på ett par vantar tror jag.
:notes: Jag pmar Melon! Det låter som en toppenidé, tehuvor använder man väl på Franska rivieran? :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Mosan
glis skrev:Muum: De behöver såklart en tehuva med gökande renar! Melon har stickat renarna, på ett par vantar tror jag.
:app:
Användarens profilbild
Av Mosan
zandrama skrev:Jag maskade av min (mammas :roll: ) Ishbel igår, så nu ska den bara blockas så är den färdig. :vågen:
Kul, hoppas jag hinner se innan du ger bort den! :)
Användarens profilbild
Av melon
Muum: Vilket roligt stickprojekt!! :app:

Jag sticade ett par halvvantar till min pappa för ett par år sedan (glis, vilket minne du har!) Eftersom inte garnet räckte till att sticka mönstret så sydde jag korsstygn på istället, och det blev väl inte så snyggt..

Bild

Mönstret är en gratis ravelry-download så du måste nog komma på ditt lösen. Eller så kan jag mejla det till dig. http://www.ravelry.com/patterns/library ... deer-chart
melon skrev:Muum: Vilket roligt stickprojekt!! :app:

Jag sticade ett par halvvantar till min pappa för ett par år sedan (glis, vilket minne du har!) Eftersom inte garnet räckte till att sticka mönstret så sydde jag korsstygn på istället, och det blev väl inte så snyggt..

Bild

Mönstret är en gratis ravelry-download så du måste nog komma på ditt lösen. Eller så kan jag mejla det till dig. http://www.ravelry.com/patterns/library ... deer-chart
Precis de vantarna var det jag menade (och jag trodde mig minnas att det var du, melon, men jag vågade inte chansa)! De är så himla roliga! Lite större krona bara, så blir det ju älgar av dem.

Först tänkte jag säga att man får ta bort kronan på den ena då, eftersom älgkor inte har horn, men sen kom jag på att det kanske inte behövs i detta fallet... 8) :wink:
Ella, jag tycker pulsvärmarna med tappade maskor som du har på din blogg är ursnygga! :tumup:

Jag har aldrig stickat med tappade maskor, tror jag kan fatta konstruktionen nästan men inte riktigt, skulle du vilja förklara lite :D
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?