- mån okt 18, 2010 09:28
kvarnvik skrev:Jo, det är faktiskt kul. Det är lite "ett varv till, bara" över det, sådär att man hela tiden vill se hur det ser ut.visslan skrev:kvarnvik skrev:Är det någon som har gjort filétvirkning och kan förklara för mig hur man läser diagrammen? är en ruta= ett visst antal stolpar, fm, lm eller hur funkar det?Ja, är det enkla svaret.
Jag har hittat det här mönstret http://www.ravelry.com/patterns/library ... rt-squares men det är bara diagram, ingen förklaring.
En ruta = en stolpe, en luftmaska, en stolpe.
En fylld ruta = tre stolpar.
Men ett varv med bara tomma rutor ska inte virkas "stolpe, lm, stolpe, stolpe, lm, stolpe" utan "stolpe, lm, stolpe, lm, stolpe". När du kommer till en fylld ruta virkar du "stolpe, stolpe (i föregående varvs luftmaska), stolpe",
Tack! Har filétvirkning som uppgift i min slöjdlärarkurs, annars är det nog inget jag skulle ge mig på frivilligt, verkar inte som det kuligaste man kan ge sig på i virkväg, precis

/MuuM
R -07 och M -10.
Surfar ofta via padda eller telefon och kan då vara väldigt kortfattad. Jag är snäll ändå.
R -07 och M -10.
Surfar ofta via padda eller telefon och kan då vara väldigt kortfattad. Jag är snäll ändå.