Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:Om jag förstår rätt så är resåren såhär, om man tittar på den som vertikala ränder:
en rand med bara räta, som en vanlig resår
en rand med mosstickning, dvs vartannat varv räta och vartannat aviga

stämmer det, Bubbi?
Precis! :tumup:
Och jag har äntligen hittat en resår som jag gillar lika mkt som slätstickning.
Är den lika elastisk som vanlig resår? Och tror du den går att göra i 2+2 resår?
Då kan man göra den såhär:
5 mönsterrep:
I I - I -
I I - - -

Fast då blir det genast mer aviga.
Och den är så grymt mycket snyggare i enkel resår. Tycker jag.
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:Om jag förstår rätt så är resåren såhär, om man tittar på den som vertikala ränder:

stämmer det, Bubbi?
Är den lika elastisk som vanlig resår? Och tror du den går att göra i 2+2 resår?
Och, nej. Den är nog inte speciellt elastisk.
Men det gillar jag med den. Tänker att jag ska använda den när jag egentligen skulle vilja ha slätstickning om det inte vore för att slätstickning krullar sig.
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Bubbi skrev:

stämmer det, Bubbi?
Och, nej. Den är nog inte speciellt elastisk.
Men det gillar jag med den. Tänker att jag ska använda den när jag egentligen skulle vilja ha slätstickning om det inte vore för att slätstickning krullar sig.
Klara har ett par vantar som är stickade så, ja inte hela vanten, det är även ett fint flätmönster, och jag upplever det som att det blir lite varmare än vanlig slätstickning. Och så är det snyggt, så det gört ju inte saken sämre :)

En liten hälsning från Klara oxå:
klklkk9oool :eld: :valkommen: :blomma:
ellla skrev:
Kaffemoster skrev:
ellla skrev:jag skulle vilja ha en polokrage som man kan ha som kombinerad mössa/halsduk. Typ en tyb alså. nån som vet något fint mönster?
Öhhh... det finns ett fint i Knitty, tror jag. Heter något i stil med ice queen eller så. Det finns på ravelry också. Men det är i tunt, tunt garn - så behöver du inte leta efter det om du tänkt dig något mera rustikt.
det är inte denna du menar?
Bildhttp://knitty.com/ISSUEwinter04/PATTaibhlinn.html
finns det en annan alså!?
Den här tänkte jag på:
http://www.ravelry.com/patterns/library/ice-queen
Användarens profilbild
Av MuuM
Men :gaah:

Nu när jag satt mig ner och bestämt mig för att avsluta min kofta en gång för alla - så tar det gröna alpacka-garnet slut! Jag har typ 20 varv kvar på en ärm, sen är hela koftan klar. och så tar garnet slut.

Är det möjligen någon som har en snutt limegrönt drops alpacka liggande och som kan skicka hit det imorgon? Det skulle göra mig såååå himla glad! :blommor:

Det borde vara 2916 mörk lime
Bild
Av Umma
ellla skrev:Samuel satte sig just på min stickning...
Så sen i juli har jag haft av tre knitpro... Bajs. Finns de i metall?? Funderar på att byta i så fall...
Japp :tumup: jag var tvungen att springa ut på lunchen och akutköpa garn och stickor häromdagen i lugnande syfte :whut: . Köpte då en fast metallrundsticka som jag är supernöjd med.
Förresten tror jag det hänt något med kvalitén på KnitPro, de första jag köpte håller bra men de senaste har också gått sönder eller varit fel i skruven. :(
Av Ponyo
MuuM skrev:Men :gaah:

Nu när jag satt mig ner och bestämt mig för att avsluta min kofta en gång för alla - så tar det gröna alpacka-garnet slut! Jag har typ 20 varv kvar på en ärm, sen är hela koftan klar. och så tar garnet slut.

Är det möjligen någon som har en snutt limegrönt drops alpacka liggande och som kan skicka hit det imorgon? Det skulle göra mig såååå himla glad! :blommor:

Det borde vara 2916 mörk lime
Bild
Jag skulle kunna gå och köpa åt dig. :blommor:
Så kan du få i tidig födelsedagspresent
Användarens profilbild
Av MuuM
Tack snälla Bubbi, men jag vill helst inte ha ett helt nystan till. Det handlar om så få varv och sen vill jag inte ha nåt mer med det garnet just nu.
Av Ponyo
MuuM skrev:Tack snälla Bubbi, men jag vill helst inte ha ett helt nystan till. Det handlar om så få varv och sen vill jag inte ha nåt mer med det garnet just nu.
Kan du inte sticka de sista varven i en avikande färg? Samma färg som på panelen?
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:Tack snälla Bubbi, men jag vill helst inte ha ett helt nystan till. Det handlar om så få varv och sen vill jag inte ha nåt mer med det garnet just nu.
Kan du inte sticka de sista varven i en avikande färg? Samma färg som på panelen?
Lagom snyggt på ena ärmen?
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
Lagom snyggt på ena ärmen?
På båda såklart :lol:
Du får tyvärr repa upp några varv på ena.
  • 1
  • 244
  • 245
  • 246
  • 247
  • 248
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?