Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

linafelicia skrev:Tack tack. :D
Nu är den på plats på jobbet och jag väntar ivrigt på att min kollega ska komma och se den. Jag har inte avslöjat att jag höll på med den och har bara ställt in den i vårt handarbetsrum så det ska bli roligt att se vad hon säger.
Jätte fin pall, spännande att få höra reaktionen.
Juliusdotter skrev:
Nu är den på plats på jobbet och jag väntar ivrigt på att min kollega ska komma och se den. Jag har inte avslöjat att jag höll på med den och har bara ställt in den i vårt handarbetsrum så det ska bli roligt att se vad hon säger.
:iagree: Väntar med spänning!
Millie tyckte att jag skulle göra så med hennes pall.
Maddemoa skrev:
Juliusdotter skrev:
Både kollegan och eleverna gillade pallen :D :vågen:
linafelicia skrev:
Maddemoa skrev:
Juliusdotter skrev:
Både kollegan och eleverna gillade pallen :D :vågen:
:vågen: de skulle bara vågat annat :lol:
Användarens profilbild
Av MuuM
vilken pall!

Jag blir inspirerad. Jag har en fyrkantig pall. Och en fyrkantig stickad sak i näverstickning. 8) Det blir nog supersnyggt!
Användarens profilbild
Av Mosan
Funderar på nästa projekt... Har precis repat mössan som blev ful.
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har tagit tag i en av mina surdegar, en Kaunikofta. Det är mönsterstickning i nederkant och uppe på oket, så där stickar jag ju varannan m i varje färg i steeken.Men på den enfärgade delen blir det ju ingen "mönsterstickning" och då blir det ju inte riktigt lika stabilt där, det spelar ingen roll va?
Känns som en jättedum fråga :roll:
Sjalette skrev:Efter lite letande har jag kommit fram till att en sån här klänning vore rolig att göra. Men.. jag och mönster :roll: Stickas den runt på rundsticka? Om, hur lång bör den vara för att det ska bli bra?
Ja, den stickas på rundsticka. 40 cm torde vara lagom
Sjalette skrev:
AnkaVanka skrev:
Sjalette skrev:Efter lite letande har jag kommit fram till att en sån här klänning vore rolig att göra. Men.. jag och mönster :roll: Stickas den runt på rundsticka? Om, hur lång bör den vara för att det ska bli bra?
Ja, den stickas på rundsticka. 40 cm torde vara lagom
Bara för att jag inte har någon 40 cm! :lol: tack :tumup:
Undrar om 40 cm inte var svaret på fråga 2? Sedan spelar det ju ingen roll hur lång rundstickan är (eller, en riktigt lång kan vara lite besvärlig) om man stickar på magic loop.
Av Enid
linafelicia skrev:
Den är såå söt! :heart:
Den är stickad enligt samma princip som Tantkoftans koftor, hon gör ett väldigt lättbegripligt mönster som går att variera helt efter storlek och önskemål :tumup: . Vill man ha en tröja eller klänning stickar man på rundstickor och tar bort maskorna för knäppkant.

http://tantkofta.blogspot.com
Av Enid
Jag har en köpt kofta jag gillar väldigt mycket men den har inga fickor.. så idag har jag köpt fint gyllenfult garn och stickar provlappar för fullt, nu kommer koftan bli ultimat :vågen: :app: .
  • 1
  • 240
  • 241
  • 242
  • 243
  • 244
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?