- mån jan 31, 2011 19:29
Moson skrev:Säger bara: magic loop!solängel skrev:Haha nä det är det väl inte. Jag hade hoppats kunna göra mig av med min uppsättning 40 stickor i bambu jag har hemma och bara använda knitpro men det känns inte så motiverat om jag måste köpa extra spetsar.Moson skrev:Det är väl inget attsolängel skrev:Jaha, det hade jag ingen aning omtelistant skrev:Precis, om man vill sticka med 40-kabel är det den kortare varianten av sticka som gäller. Själv stickar jag nästan bara med ML nu, 40-kablarna har jag bara som "hållare" när jag delar för ärm om jag stickar uppifrån och ner.Moson skrev:Det enda jag stör mig på med KnitPro är att jag tycker ändstickorna är för långa när jag stickar med den korta kabeln. Det blir för snävt liksom. Förstår ni hur jag menar?Jamen det finns ju kortare stickor om man vill sticka med 40 kabeln så att de går ihop.![]()
Var köper man dom då?över? Talar inte försäljaren om det på ett eller annat sätt är det väl inte så lätt att tänka på det, vem orkar tänka på allt, liksom?
3 stickor har de korta spetsarna, hon informerar även på sin sida om att man behöver korta spetsar just till 40 cm kablarna.![]()