Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Moson skrev:
solängel skrev:
Moson skrev:
solängel skrev:
telistant skrev:
Moson skrev:Det enda jag stör mig på med KnitPro är att jag tycker ändstickorna är för långa när jag stickar med den korta kabeln. Det blir för snävt liksom. Förstår ni hur jag menar?
Jamen det finns ju kortare stickor om man vill sticka med 40 kabeln så att de går ihop.
Precis, om man vill sticka med 40-kabel är det den kortare varianten av sticka som gäller. Själv stickar jag nästan bara med ML nu, 40-kablarna har jag bara som "hållare" när jag delar för ärm om jag stickar uppifrån och ner.
Jaha, det hade jag ingen aning om :rodna:
Var köper man dom då?
Det är väl inget att :rodna: över? Talar inte försäljaren om det på ett eller annat sätt är det väl inte så lätt att tänka på det, vem orkar tänka på allt, liksom?

3 stickor har de korta spetsarna, hon informerar även på sin sida om att man behöver korta spetsar just till 40 cm kablarna.
Haha nä det är det väl inte. Jag hade hoppats kunna göra mig av med min uppsättning 40 stickor i bambu jag har hemma och bara använda knitpro men det känns inte så motiverat om jag måste köpa extra spetsar. :hmm:
Säger bara: magic loop! :tumup:
solängel skrev:
Moson skrev:
solängel skrev:
Moson skrev:
solängel skrev:
telistant skrev:
Moson skrev:Det enda jag stör mig på med KnitPro är att jag tycker ändstickorna är för långa när jag stickar med den korta kabeln. Det blir för snävt liksom. Förstår ni hur jag menar?
Jamen det finns ju kortare stickor om man vill sticka med 40 kabeln så att de går ihop.
Precis, om man vill sticka med 40-kabel är det den kortare varianten av sticka som gäller. Själv stickar jag nästan bara med ML nu, 40-kablarna har jag bara som "hållare" när jag delar för ärm om jag stickar uppifrån och ner.
Var köper man dom då?
Det är väl inget att :rodna: över? Talar inte försäljaren om det på ett eller annat sätt är det väl inte så lätt att tänka på det, vem orkar tänka på allt, liksom?

3 stickor har de korta spetsarna, hon informerar även på sin sida om att man behöver korta spetsar just till 40 cm kablarna.
Haha nä det är det väl inte. Jag hade hoppats kunna göra mig av med min uppsättning 40 stickor i bambu jag har hemma och bara använda knitpro men det känns inte så motiverat om jag måste köpa extra spetsar. :hmm:
:iagree:
Användarens profilbild
Av Moson
solängel skrev:
Moson skrev:
solängel skrev:
Moson skrev:
solängel skrev:
telistant skrev:
Var köper man dom då?

Jo jag brukar göra det men ibland så.
Och för övrigt är det INTE okej att berätta om garnbutiker som visar sig ha rea :this: :lol:
Användarens profilbild
Av Moson
solängel skrev::fnissa: :viskar: dessutom är hon jättesnabb på att skicka, särskilt nu när hon jobbar på hemmaplan igen... :tumup:
Nänä, jag var på GarnDax i fredags och köpte på mig till två projekt så det får bli en annan gång.
solängel skrev:
CrazyMagpie skrev:Några ord på knitpro-vägen grundade i erfarenhet: När du skruvar fast spetsen på vajern, håll i metallhylsan, inte trädelen. Håller man i trädelen så finns risken att man vrider loss trädelen... Får du sen för dig att limma fast trädelen i sin hylsa igen (det i sig går utmärkt!) så tänk på att inte sätta i för mycket lim, framför inte om du har en vajer påskruvad, för då kan det bli att du plötsligt har en fast rundsticka. :oops:
Absolut! Pernilla berättade om någon försäljare hon träffat på en mässa som börjat ge väääldigt noggranna instruktioner till sina köpare (främst äldre damer) eftersom hon fick reklamera så många... :roll: Om man dessutom gör så med de tunna stickorna är risken överhängande att de inte bara lossnar ur hylsan utan istället går av i fasningen alldeles vid kanten mellan hylsa och sticka :vis av erfarenhet:
Men man gör å andra sidan inte om samma misstag flera gånger... :lol:
Finns det något regnbågsgarn som är supermjukt?
Ett par av mina bästa vänner ska ha barn i sommar och eftersom en annan vän ska ge dem en filt, som var min ursprungliga plan, tänkte jag mig en regnbågskofta. Kanske är det lite roligare också eftersom deras förra barn fick en regnbågsrandig filt av mig. Men det måste vara jättemjukt eftersom det är till en bäbis.
Jag vill ha tips på jättemjukt garn för stickor 4-5 också. Helst som inte noppar så fasligt.
Jag gillar garnet Lucca Fino, det finns ju i en tjockare variant också och hade varit perfa om det inte var för att jag tyckte att det blev rätt så noppigt. Är det superwashbehandlat är det ingen nackdel heller.
Användarens profilbild
Av tweed
Moson skrev: Och för övrigt är det INTE okej att berätta om garnbutiker som visar sig ha rea :this: :lol:
Det är inte heller ok att berätta om rean i en tråd med garnmissbrukare :this: särskilt inte när sista readagen är idag, för då måste jag impulshandla nu och kan inte tänka; "jag väntar till imorgon" och förhoppningsvis glömma bort det :roll:
Användarens profilbild
Av Moson
kvarnvik skrev:
Moson skrev: Och för övrigt är det INTE okej att berätta om garnbutiker som visar sig ha rea :this: :lol:
Det är inte heller ok att berätta om rean i en tråd med garnmissbrukare :this: särskilt inte när sista readagen är idag, för då måste jag impulshandla nu och kan inte tänka; "jag väntar till imorgon" och förhoppningsvis glömma bort det :roll:
:rodna: sorry.
Knyttet & K skrev:Jag vill ha tips på jättemjukt garn för stickor 4-5 också. Helst som inte noppar så fasligt.
Jag gillar garnet Lucca Fino, det finns ju i en tjockare variant också och hade varit perfa om det inte var för att jag tyckte att det blev rätt så noppigt. Är det superwashbehandlat är det ingen nackdel heller.
Nepal? fast det är ju inte superwash förstås.
Knyttet & K skrev:Finns det något regnbågsgarn som är supermjukt?
Ett par av mina bästa vänner ska ha barn i sommar och eftersom en annan vän ska ge dem en filt, som var min ursprungliga plan, tänkte jag mig en regnbågskofta. Kanske är det lite roligare också eftersom deras förra barn fick en regnbågsrandig filt av mig. Men det måste vara jättemjukt eftersom det är till en bäbis.
Supermjukt vet jag inte men jag har stickat bebismössor i Zauberball, kurade den lite för att få den mjukare men Alfred klagar iallafall inte. Iallafall mycket mjukare än Kauni.
Användarens profilbild
Av melon
telistant skrev:
Knyttet & K skrev:Finns det något regnbågsgarn som är supermjukt?
Supermjukt vet jag inte men jag har stickat bebismössor i Zauberball, kurade den lite för att få den mjukare men Alfred klagar iallafall inte. Iallafall mycket mjukare än Kauni.
Jag tycker också zauberball är mjukt (men jag klarar rätt mycket kli) men det är väldigt tunt.
pulibus skrev:
melon skrev:Jag har ju rätt länge varit skeptisk till knit pros stickor eftersom jag hört både här och där att harmony wood-spetsarna gått av och folk har reklamerat. När sedan spectra-spetsarna i akryl kom ville jag ändå testa, för idén är ju helt genomsmart. Nu känner jag 4 andra än mig som har köpt samma set, och i dessa set har 4 spetsar gått sönder. Är inte det otroligt mycket? Jag är lite besviken över kvalitén och även om jag hade sett bla här i tråden att flera träspetsar gått sönder så trodde jag nog att det bara var otur... men det verkar inte så.

Vad är er upplevelse/erfarenhet om knit pros stickor? Är kvalitén överlag såhär dålig eller är det jag som fått en skev och oturlig bild?
:shock: Så tråkigt!!
Jag har haft mina spetsar i 1½år och inte en enda har gått av och då är jag allt annat än försiktig med mina. Jag har bara träspetsar med start på 3 mm..
Jag har nog haft mina i två år, (peppar peppar) inga brutna spetsar. Då använder jag sällan spetsar tjockare än 4mm (oftast 3).
Jag har en 3,5mm där gängorna är dåliga, men det skulle ju bara vara att visa i butik och få byta - men jag har inte orkat eftersom jag visst råkar ha korta 3,5mm och ett par akrylspetsar i 3,5 så jag klarar mig ofta ändå.. :oops:
melon skrev:Jag har ju rätt länge varit skeptisk till knit pros stickor eftersom jag hört både här och där att harmony wood-spetsarna gått av och folk har reklamerat. När sedan spectra-spetsarna i akryl kom ville jag ändå testa, för idén är ju helt genomsmart. Nu känner jag 4 andra än mig som har köpt samma set, och i dessa set har 4 spetsar gått sönder. Är inte det otroligt mycket? Jag är lite besviken över kvalitén och även om jag hade sett bla här i tråden att flera träspetsar gått sönder så trodde jag nog att det bara var otur... men det verkar inte så.

Vad är er upplevelse/erfarenhet om knit pros stickor? Är kvalitén överlag såhär dålig eller är det jag som fått en skev och oturlig bild?
Mina Harmonywood spetsar har aldrig gått sönder. Jag stickar jätte mycket och har haft mina i minst 2 år. Men jag bröt av en 2.5:a strumpsticka då jag krängde på mig en halvfärdig strumpa, men då fick jag faktiskt skylla mej själv. Svägerskan har brutit av en spets då hon satte sig på den på en hård soffa men hon har limmat ihop den så den funkar fint igen. Så jag älskar mina Harony Wood :heart:
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?