Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av corona
Bild

Fortsätt vidare enligt diagram, med 8 rapporter av M.1 på v och 1 m slätst i slutet på v. Fortsätt så tills M.1 är stickat 1 gång på höjden = 129 m. Nu fortsätts det med att upprepa M.1B på höjden. Fortsätt så till önskat mått, avsluta efter varv 2 i M.1B (dvs v där det görs hål). Sticka 1 v rätt från avigsidan.

Okej :help:
Jag skall sticka M.1, vilket jag nu har gjort.
Sen ska jag upprepa M.1B, om och om igen.
Men jag antar att rapporterna då inte blir lika "breda/långa"... att antalet maskor ökar efter varje varv?
Är det de rm/am som skall öka i antal då?
corona skrev:Bild

Fortsätt vidare enligt diagram, med 8 rapporter av M.1 på v och 1 m slätst i slutet på v. Fortsätt så tills M.1 är stickat 1 gång på höjden = 129 m. Nu fortsätts det med att upprepa M.1B på höjden. Fortsätt så till önskat mått, avsluta efter varv 2 i M.1B (dvs v där det görs hål). Sticka 1 v rätt från avigsidan.

Okej :help:
Jag skall sticka M.1, vilket jag nu har gjort.
Sen ska jag upprepa M.1B, om och om igen.
Men jag antar att rapporterna då inte blir lika "breda/långa"... att antalet maskor ökar efter varje varv?
Är det de rm/am som skall öka i antal då?
Nu är jag morgontrött och vet inte riktigt vad de olika tecknen står för i detta diagram, men om cirklarna står för ökning så kommer det att ökas 4 rätmaskor per M.1B-rapport.
Av corona
[quote="CAKirre"]

Förklaring till diagram
fyrkant = rm på rätsidan, am på avigsidan
stående "öga" med streck igenom = 1 omslag mellan 2 m
\\ = lyft 1 m som om den skulle stickas rät, 1 rm, drag den lyfta m över
// = 2 rm tills
sexhörning = Sticka 2 m i 1 m
corona skrev:
CAKirre skrev:
Förklaring till diagram
fyrkant = rm på rätsidan, am på avigsidan
stående "öga" med streck igenom = 1 omslag mellan 2 m
\\ = lyft 1 m som om den skulle stickas rät, 1 rm, drag den lyfta m över
// = 2 rm tills
sexhörning = Sticka 2 m i 1 m
Ah, det var sexhörningarna jag syftade på. ;)
Då står jag fast vid min morgonluddiga tolkning, om du förstod den. :hellu:
brisea skrev:Ville bara visa giraffen jag stickat som present till en kompis bebis
Bild
Jag är ganska nöjd, munnen är sned men det syns knappt
Supersöt! Jag skulle vara väldigt nöjd om jag var du! :love:
Elflin skrev:
solängel skrev:Nytt från stickorna! Ett beställningsjobb till en vän i handspunnet garn av gotlandsull.

Bild
Så fin! Vad är det för mönster?
Tack! :D

Eh... mönster? :hmm: :lol: Jag stickar, sedan ringer jag ellla och diskuterar lite, sedan stickar jag lite till, river upp och börjar om, och sen blir det klart. Typ.

Men jag blev nöjd, funderar på att sticka en till och skriva ner hur jag gör, så kanske det blir ett mönster så småningom.
solängel skrev:
Elflin skrev:
solängel skrev:Nytt från stickorna! Ett beställningsjobb till en vän i handspunnet garn av gotlandsull.

Bild

Eh... mönster? :hmm: :lol: Jag stickar, sedan ringer jag ellla och diskuterar lite, sedan stickar jag lite till, river upp och börjar om, och sen blir det klart. Typ.

Men jag blev nöjd, funderar på att sticka en till och skriva ner hur jag gör, så kanske det blir ett mönster så småningom.
:fnissa: som jag då... Jag försöker hitta en snygg avslutning till min sjal, garnet är zauberball så det kan inte vara så mönstrat
Användarens profilbild
Av ellla
Elflin skrev:
solängel skrev:
Elflin skrev:

Bild

:fnissa: som jag då... Jag försöker hitta en snygg avslutning till min sjal, garnet är zauberball så det kan inte vara så mönstrat
:Hahaa:
  • 1
  • 230
  • 231
  • 232
  • 233
  • 234
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?