- fre feb 03, 2012 16:16
Fråga gärna syster, kaffemoster!
ellla skrev:Jag funderade på att sticka runt men eftersom jag har melerat garn blir färgrapporterna för korta. Så jag kör fram och tillbaka.Kaffemoster skrev:det går att sticka den sömlöst! Jag gjorde det innan jag repade upp den. En extra fördel är att man slipper aviga maskarellla skrev:Ja, nu när jag kollade inlägget så såg jag att den behövde sys också. Jag är så anti-montering att jag nästan bara stickar sömlöstKaffemoster skrev:det beror väl på hur du syr sömmarna?MuuM skrev:Om jag inte minns fel så blir den vändbar...Jag ska sticka tröja Puck i patentstickning. Men hur vet jag vilken sida som är rätsidan och vilken som är avigsidan? Ser patentstickning exakt likadan ut på båda sidor?
Det står att jag ska börja med färg 1 och jag har ett melerat och ett enfärgat garn. Jag vill ju ha det melerade på utsidan, är det då färg 1?
Här är en bild på tröjan, dock enfärgad. http://trollmamman.blogsome.com/category/puck/
Men jag kan kolla med syrran, som det ju faktiskt är du länkar tillså jag övervägde inte ens sömmar.
)
Fråga gärna syster, kaffemoster!
/MuuM
R -07 och M -10.
Surfar ofta via padda eller telefon och kan då vara väldigt kortfattad. Jag är snäll ändå.
R -07 och M -10.
Surfar ofta via padda eller telefon och kan då vara väldigt kortfattad. Jag är snäll ändå.