- mån jan 31, 2011 13:50
Min trea gick av vid infästningen när jag testade ullbyxor i vardande på 9 månaders krångelbebis. Jag kollade runt här och det verkade vara många vars 3:or gått av så jag köpte nya i metall. Metallpinnarna var ruggigt halkiga i början men det går ju fortare att sticka då
Sen tycker jag att skarven mellan kabel och sticka kan vara lite kärv på en del kablar/ stickor.
melon skrev:Jag har ju rätt länge varit skeptisk till knit pros stickor eftersom jag hört både här och där att harmony wood-spetsarna gått av och folk har reklamerat. När sedan spectra-spetsarna i akryl kom ville jag ändå testa, för idén är ju helt genomsmart. Nu känner jag 4 andra än mig som har köpt samma set, och i dessa set har 4 spetsar gått sönder. Är inte det otroligt mycket? Jag är lite besviken över kvalitén och även om jag hade sett bla här i tråden att flera träspetsar gått sönder så trodde jag nog att det bara var otur... men det verkar inte så.Vika storlekar har gått sönder?
Vad är er upplevelse/erfarenhet om knit pros stickor? Är kvalitén överlag såhär dålig eller är det jag som fått en skev och oturlig bild?
Min trea gick av vid infästningen när jag testade ullbyxor i vardande på 9 månaders krångelbebis. Jag kollade runt här och det verkade vara många vars 3:or gått av så jag köpte nya i metall. Metallpinnarna var ruggigt halkiga i början men det går ju fortare att sticka då

Sen tycker jag att skarven mellan kabel och sticka kan vara lite kärv på en del kablar/ stickor.
L 07
A 10
E 12