Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sofie
De där blommorna ser roliga ut :-)

Liten fånig handledsgrej, första försöket till att kroka runt med kroknål med krok i varje ände.
Bild
Användarens profilbild
Av visslan
Coolt! Jag gick just krokningskurs i helgen och försöker mig nu på ett par barnvantar. Det var en väldigt spännande teknik, fast också ganska jobbig för mina händer.

Här är mitt senaste färdiga projekt. "Lucy Lou and Tim Bob, too" från Amy Swenson Not Your Mama's Crochet.
Bild
Jag har inte bestämt om jag ska behålla dem eller ge bort.
Av Nettan
Sofie skrev:De där blommorna ser roliga ut :-)

Liten fånig handledsgrej, första försöket till att kroka runt med kroknål med krok i varje ände.
Bild
Å så fin. Vill också kunna kroka runt.
Av Sofie
Nettan skrev:
Sofie skrev:De där blommorna ser roliga ut :-)

Bild
Å så fin. Vill också kunna kroka runt.
Det är inte alls svårt, bara man får se någon göra det. Finns filmer på youtube om man inte har instruktör live.
Det svåra är att hitta kroken ;-)
Men vill man testa lite platt krokning kan man pröva med en vanlig virknål :tumup:
Användarens profilbild
Av puppan
Idag har jag virkat en mössa, jag tror jag började om ungefär 10 ggr ungefär :roll: Den blev förstor hela tiden och jag höll på att bli vansinnig :gaah:
Användarens profilbild
Av babette
Jahaaa!! Det var här jag skulle vara! Och inte i Stick-tråden!! Vad bra! :vågen:
Kolla här då: Färdig med babyfilten:
Bild
Användarens profilbild
Av tweed
Nu har jag virkat en sån här ruta:
Bild
Den som är som en blomma. Hoppas den duger som "virka glest" uppgift som jag har i min textilslöjdskurs :lol:
Användarens profilbild
Av Cillan
kvarnvik skrev:Nu har jag virkat en sån här ruta:
Bild
Den som är som en blomma. Hoppas den duger som "virka glest" uppgift som jag har i min textilslöjdskurs :lol:
Vad fint!! Häftig ruta!
Av Sofie
babette skrev:Jahaaa!! Det var här jag skulle vara! Och inte i Stick-tråden!! Vad bra! :vågen:
Kolla här då: Färdig med babyfilten:
Bild
Hej hej :-D
Fin filt!
Av Sofie
Cillan skrev:
kvarnvik skrev:Nu har jag virkat en sån här ruta:
Bild
Vad fint!! Häftig ruta!
Håller med :-D
Användarens profilbild
Av tweed
Nu har blomboken kommit :D Verkar vara en ganska rolig bok, med bra beskrivningar, många blommor och blad, men även några fjärilar och grönsaker (rädisor, morötter, ärtskidor och sparris :lol: ) Har inte hunnit testa att följa någon beskrivning än men det ska väl inte vara helt omöjligt att det blir gjort under helgen 8) Jag kan försöka lägga upp lite bilder på innehållet senare om ni är nyfikna på vad den innehåller?
Användarens profilbild
Av puppan
kvarnvik skrev:Nu har blomboken kommit :D Verkar vara en ganska rolig bok, med bra beskrivningar, många blommor och blad, men även några fjärilar och grönsaker (rädisor, morötter, ärtskidor och sparris :lol: ) Har inte hunnit testa att följa någon beskrivning än men det ska väl inte vara helt omöjligt att det blir gjort under helgen 8) Jag kan försöka lägga upp lite bilder på innehållet senare om ni är nyfikna på vad den innehåller?
Gärna! :D
Användarens profilbild
Av Molinia
puppan skrev:
kvarnvik skrev:Nu har blomboken kommit :D Verkar vara en ganska rolig bok, med bra beskrivningar, många blommor och blad, men även några fjärilar och grönsaker (rädisor, morötter, ärtskidor och sparris :lol: ) Har inte hunnit testa att följa någon beskrivning än men det ska väl inte vara helt omöjligt att det blir gjort under helgen 8) Jag kan försöka lägga upp lite bilder på innehållet senare om ni är nyfikna på vad den innehåller?
Gärna! :D
Ja!
Användarens profilbild
Av brisea
Här kommer en bild på min plastpåse-garn-korg, virkad av påsar från vår närmsta affär (som har orange påsar). Påsarna är klippta i 2-3 cm breda remsor som jag virkat med. Den ser lite sned ut, men det är bara för att sakerna i den trycker ned ena kanten lite.
Bild
Nu har jag börjat på en halsduk till A, han har valt färger själv och det går jättesnabbt att virka den.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 117

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?