Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MittNyaJag
visslan skrev:
MittNyaJag skrev:Fort!
Hur stickar man vertikala ränder?
Har bara en begränsad mängd lovikkagarn kvar i en färg men desto mer i en annan.
Planen är att sticka mudden i den färgen jag har lite av och resten av vanten i den andra färgen. Nu fick jag dock för mig att sticka en rand i den färg jag har lite av, men hur sjutton gör man? Min spontana tanke var att bara byta färg där, tänkte bara sticka typ tre maskor i randen, men då kommer ju inte sitta ihop med resten av vanten?
Hm, hur menar du? Vill du att mudden ska vara randig är det ju bara att sticka ett varv med den andra färgen. Eller stickare du inte nerifrån upp utan sidleds? Då kan du göra ränder genom att använda intarsia-tekniken. Finns en del info på nätet, bl.a. här: http://www.billigt-garn.net/garn-hjalp- ... g-hal.html

Jag stickar vantarna från mudden och upp och skulle(egentligen...) vilja sticka en rand typ "längs med" ringfingret på vanten, så den går rakt över... Men nu gav jag upp igår kväll och stickar mudden i en färg och resten av vanten i en annan så få rjag se om jag broderar dit en rand med maskstygn sen!
Länken du skickade var dock riktigt bra och had ejag hittat den igår hade jag kanske kunnat göra som jag tänkt mig från början. :D
Av Ponyo
:argh:
Jag har stickat för tajt på min gröna tröja. Just nu sitter den som en smäck, men det är tänkt att dn ska vara bylsig. Så det är bara att repa upp. Ända upp till oket :roll:
Så i min frustration så har jag tagit tag i den gråa koftan och ska sticka om kanten, och fickorna.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev::argh:
Jag har stickat för tajt på min gröna tröja. Just nu sitter den som en smäck, men det är tänkt att dn ska vara bylsig. Så det är bara att repa upp. Ända upp till oket :roll:
Så i min frustration så har jag tagit tag i den gråa koftan och ska sticka om kanten, och fickorna.
:klappa: Intet ont som inte har något gott med sig...
Av Fab
:help:

jag stickar en halsduk till min mamma i julklapp, och hennes vännina som kommer på besök och ska fira jul med oss ska få en likadan fast i annan färg. Var det tänkt.
Men, kanten blir inte jämn och snygg. Rättas det till om/när jag blockar den? Och hur gör man då?
Användarens profilbild
Av ellla
det flesta småskavanker kan man blocka bort, dvs lägg det stickade i blöt, krama ur vattnet mellan handdukar och spänn ut arbetet som du vill ha det tex m säkerhetsnålar. låt torka.
Annars kan det fubka att pressa lite lätt med ångstrykjärn...
Av Fab
Tack, då ska jag pröva det!
Det är lätt att dra den rätt, om du förstår hur jag menar, stickar ett hålmönster med stora stickor så där är mycket luft.
Superfina vantar!

Jag kom faktiskt igång med min snodd och lyckades virka klart en samt börja på den andra. :vågen: Rätt monotont, men det går ju snabbt om man verkligen sätter sig ner och tar sig tiden.
Användarens profilbild
Av MuuM
Vad duktiga ni är! :vågen:

Jag stickade lite igår men idag blir inget stickat. Nu har vi ätit lammstek och potatisgratäng och nu är det dags att sova! Mera stickning imorgon när min kompis kommer hit på tvåmansstickcafé!
Användarens profilbild
Av emindy
vilken peppning! Och så duktiga ni är!

Jag har två projekt igång just nu, båda till lillan. Ett par tjocksockar i växtfärgat garn, drops spiral-tubsocksmodell och en kragluva i alpaca (också drops-mönster).
Så drygt när man inte haft så mycket tid att sticka och då går det ju heller inte så snabbt framåt...
Maddemoa skrev:Tänkte göra en stor härlig sjal till min mormor att vira in sig i när hon är frusen.
Vilka är era favorit mönster på sjalar? Behöver inspiration!
Virkad eller stickad (om den inte är för avancerad)
Det finns en väldigt fin virkad sjal i senaste Interweave Crochet som heter Moss Fern Wrap. Den är stor och ska gärna stickas i något fint mohairgarn. Annars gillar jag Flowerbasket och Swallowtail som exempel på stickade sjalar.
  • 1
  • 225
  • 226
  • 227
  • 228
  • 229
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?