Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

zandrama skrev:
Kaffemoster skrev:
Juliusdotter skrev:Drops har instruktionsvideo där de håller båda garnen på vänster hand http://garnstudio.com/lang/se/video.php?id=136
Nu har jag inte tittat på videon så jag vet inte om det nämns - men jag hade stickat rätt många vantar och långa strumpor i två färger och funderat på varför det ibland kändes som att den ena eller den andra färgen framträdde mer.

Jo, den färg man har längst in på fingret kommer att framträda mer. Så man ska gärna vara noga med att ha garnerna i samma ordning över fingret hela tiden.
Men, hur kommer det sig?! :hmm:
Vet inte riktigt. Men man kan göra en grej av det exempelvis om man stickar vantar med varannan maska i olika färger. Sen efter halva vanten (eller oftare om man vill) byter man det garn man har längst in på fingret så blir det först intryck av grå vantar med röda ränder och sen tvärt om (ifall man nu har rött och grått, alltså....) när man bytt.

Skitcoolt!
Kaffemoster skrev:
zandrama skrev:
Kaffemoster skrev:
Juliusdotter skrev:Drops har instruktionsvideo där de håller båda garnen på vänster hand http://garnstudio.com/lang/se/video.php?id=136
Nu har jag inte tittat på videon så jag vet inte om det nämns - men jag hade stickat rätt många vantar och långa strumpor i två färger och funderat på varför det ibland kändes som att den ena eller den andra färgen framträdde mer.

Jo, den färg man har längst in på fingret kommer att framträda mer. Så man ska gärna vara noga med att ha garnerna i samma ordning över fingret hela tiden.
Vet inte riktigt. Men man kan göra en grej av det exempelvis om man stickar vantar med varannan maska i olika färger. Sen efter halva vanten (eller oftare om man vill) byter man det garn man har längst in på fingret så blir det först intryck av grå vantar med röda ränder och sen tvärt om (ifall man nu har rött och grått, alltså....) när man bytt.

Skitcoolt!
Häftigt!
Användarens profilbild
Av Elsa
Kaffemoster skrev:
zandrama skrev:
Kaffemoster skrev:

Skitcoolt!
Alltså, vad jag är glad och tacksam över alla roliga och användbara saker jag lär mig från er :heart:, alla superduktiga och kunniga stickerskor. Denna tråd är för mig en stor guldgruva av inspiration och kunskap. :tumup: för det!
ellla skrev:Sista nuppvarvet på annis nu!
Vad du stickar på! Hittade nystpinnen förrresten, i badrummet :hmm: , lagom tills jag hade nystat båda P-G härvorna och Lovvika-garnet... :roll:

Jag har börjat på en halsvärmare till Alma i Pink-greengarn, färgat med karamellfärg.
Nu ikväll har jag inte lagt upptill mindre än två olika mössor.

En orange i superwash-ull till (nämen!) Björn. (Han väljer alltid orange, och eftersom han är fin i det så kör vi på det.) och så en till mig i Fame Trend. Det är ett garn jag länge, länge har gått och suktat efter och klappat på när jag varit i butiker - och nu har jag lagt upp till en huvudnära mössa med öronlappar som ska bli bra under cykelhjälmen hade jag tänkte mig.

Björns är givetvis inte något mönster jag kan följa helt utan att fippla lite...
Grundmönstret är ribbstickat 3 räta 2 aviga, men då skulle den bli alldeles för stor - så jag har bytt till 2 räta och 2 aviga. Men jag lurar på om jag borde göra 3 räta 1 avig istället, för att den ska mera vara randig än att bara se ut som resår.....
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
Vad du stickar på! Hittade nystpinnen förrresten, i badrummet :hmm: , lagom tills jag hade nystat båda P-G härvorna och Lovvika-garnet... :roll:

Jag har börjat på en halsvärmare till Alma i Pink-greengarn, färgat med karamellfärg.
Den går faktiskt ganska snabbt! Fast nupparna är väl inte så snygga tycker jag. Din ide med pärlor är nog bättre! Då skulle man kunna göra det på fem varv ist för tre!

I badrummet har jag inte lagt den! Vad jag vet :hmm: jag skyller på Hedvig!
ellla skrev:
solängel skrev:

Den går faktiskt ganska snabbt! Fast nupparna är väl inte så snygga tycker jag. Din ide med pärlor är nog bättre! Då skulle man kunna göra det på fem varv ist för tre!
Det blir snyggt med pärlor, men det är besvärigt att hitta några som har tillräckligt stora hål, och det var ett härke att få dit dem. Jag är fortfarande inte säker på om det var värt besväret... :roll:
Användarens profilbild
Av ellla
majo0322 skrev:
ellla skrev:
solängel skrev:

Det blir snyggt med pärlor, men det är besvärigt att hitta några som har tillräckligt stora hål, och det var ett härke att få dit dem. Jag är fortfarande inte säker på om det var värt besväret... :roll:
Det måste ju bero på garnet med? Jag tänkte nog virka på dem iaf och det har jag gjort på drops alpacka tidigare!
ellla skrev:
majo0322 skrev:
ellla skrev:
solängel skrev:

Det måste ju bero på garnet med? Jag tänkte nog virka på dem iaf och det har jag gjort på drops alpacka tidigare!
Hur gjorde du då? Jag hittade bara en beskrivning där jag trädde på varje pärla på maskan innan jag stickade den, och det var fasligt pyssligt.
  • 1
  • 220
  • 221
  • 222
  • 223
  • 224
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?