Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag tänkte nog göra som på bilden och bara ha reflexgarn runt ringen och sy med annat garn i mitten.
Det verkar kosta ungefär 2:-/m. Jag hittade ett ställe som sålde det per meter och ett ställe där man kunde köpa en 200 m-spole för om det var €30 (är det där eurotecknet, och skriver man det före?) men det var i Finland och jag vet inte vad frakten blir.
Sen har jag hittat en annan butik som säljer det, men jag hittade inget pris på hemsidan. Jag ska maila och höra. Ibland vill man ju vara snyggare än reflexväst :lol:
Användarens profilbild
Av melon
Knyttet & K skrev:Jag tänkte nog göra som på bilden och bara ha reflexgarn runt ringen och sy med annat garn i mitten.
Det verkar kosta ungefär 2:-/m. Jag hittade ett ställe som sålde det per meter och ett ställe där man kunde köpa en 200 m-spole för om det var €30 (är det där eurotecknet, och skriver man det före?) men det var i Finland och jag vet inte vad frakten blir.
Sen har jag hittat en annan butik som säljer det, men jag hittade inget pris på hemsidan. Jag ska maila och höra. Ibland vill man ju vara snyggare än reflexväst :lol:
Det låter inte så billigt nej. Och rullen får jag till att du betalar ca 1,50:-/m istället, det var ingen bra mängdrabatt.

Vadå reflexväst är väl inne? 8) :lol:
Jag ber om ursäkt för den superkassa bildkvalitén, var så trött igårkväll så då tänkte jag inte på det, men nu ser jag ju att man ser ju knappt vad det föreställer :siishah: Det ska alltså föreställa framstycket till en tröja till Klara, med flätor på....

Men tack ändå Knyttet & Melon :loving:

Knyttet - 2:-/m då vill man ju inte slösa direkt nej... men de där knapparna tror jag kan bli fint att sätta lite gruppvis bakpå kragen på kappan. Att sätta reflextråd i mössan tror jag hamnar för högt upp. I en sjal/halsduk kan ju vara en ide, för då blir det ju mer flexibelt. Men jag gillade knapparna :love: Kappan är ju så enkel så den vinner på att bli lite utsmyckad tycker jag....
Användarens profilbild
Av MuuM
Yay! :vågen: Tåuppsockarna till R är klara! De blev jättefina. Hoppas han gillar dem.

Nu ska jag sätta tänderna i min kofta så den blir klar, så att jag får köpa (eller hitta i pysselrummet...) ett fint garn att göra en mamma/sjal-panel av. :-)
Av Britt
Jag har precis stickat färdigt en socka i magic loop. Jag hade båda på först, men jag tappade bort mig i mönstret, så jag repade upp den som blivit fel. Bara man kom in i det så var det smidigt. :D
Nu stickar jag på en grå vante och ska börja öka för tummen. Jag varvar lite nu...
Britt skrev:Jag har precis stickat färdigt en socka i magic loop. Jag hade båda på först, men jag tappade bort mig i mönstret, så jag repade upp den som blivit fel. Bara man kom in i det så var det smidigt. :D
Nu stickar jag på en grå vante och ska börja öka för tummen. Jag varvar lite nu...
Såg det där med att ha på båda alstrerna på stickan vid magic loop, känns som smidigt då blir de ju lika. Vad var det du tappade bort dig med? Stickade du samma socka flera gånger?
Användarens profilbild
Av MuuM
Juliusdotter skrev:
Britt skrev:Jag har precis stickat färdigt en socka i magic loop. Jag hade båda på först, men jag tappade bort mig i mönstret, så jag repade upp den som blivit fel. Bara man kom in i det så var det smidigt. :D
Såg det där med att ha på båda alstrerna på stickan vid magic loop, känns som smidigt då blir de ju lika. Vad var det du tappade bort dig med? Stickade du samma socka flera gånger?
Jag provade just det, två sockor på samma sticka, för andra gången nyligen. Första gången tappade jag bort mig och gav upp. Nu gick det hur smidigt som helst! Konstigt. Jag kan verkligen rekommendera det. Man får se till att sätta en tråd där man börjar, så man vet vilken socka/ärm/etc som är start och mål.
Användarens profilbild
Av ellla
Här blir det inte mycket stickat! jag har läst ut två böcker senaste dagarna istället :lol:
Men vi kämpar på! En revontulöi ligger här och vill att jag plockar med den. Men den blir nog en minivariant, stickor 2,5 blev lite väl tätt :tumup: Och behöver jag TV-stickning så är Arvids jul-luva bara att ta tag i. Men jag har liksom inte ro i kroppen. Helkonstigt är det...
Användarens profilbild
Av tweed
Jag gillar tjockt garn :D Håller på att sticka ett par vantar till mig själv och började i lördags kväll, nu är det bara tummarna kvar :app: Stickade båda samtidigt på ML, blev något trassligt med fyra nystan, men det funkade :tumup:
Jag hittade att det var någon som skulle köra en adventskalender-stickning i år http://jdw.blog-city.com/julkalenderdag ... lendar.htm. Är det någon som testat att vara med på något sådant? Är det helt hopplöst om man inte har så gott om stick-tid? *sugen*
erisara skrev:Jag hittade att det var någon som skulle köra en adventskalender-stickning i år http://jdw.blog-city.com/julkalenderdag ... lendar.htm. Är det någon som testat att vara med på något sådant? Är det helt hopplöst om man inte har så gott om stick-tid? *sugen*
Åh! Det lät spännande. 50g låter ju inte som nått jätteprojekt fast jag misstänker att man måste ha tid att sticka varje dag om man ska hänga med.
Får passa på att tacka på förhand till alla er som kämpar på med magic loop-stickning. Tror banne mig att jag ska ta mig mod till att våga mig på det jag med när jag ska sätta igång med mina alpaca-halvvantar/muddar! 8) :tumup:

Här har det inte blivit så jättemycket stickat nu på slutet, men jag har fått för mig att jag ska sticka och sy Barbie-kläder som julklapp till storasyster (tur att det är några veckor kvar... :roll: )

En kofta är klar och en klänning är påbörjad och fler plagg är planerade.
Jätteroligt att varvar min långkörar-tunika med att sticka småplock som detta, för det blir ju resultat så fort! :vågen:

(Sen var det var det också skrämmande skoj att fota "modellbilderna" så det finns ett helt gäng inne på min blogg :oops: :lol: )

Bild
Användarens profilbild
Av MuuM
Björklöv skrev:
erisara skrev:Jag hittade att det var någon som skulle köra en adventskalender-stickning i år http://jdw.blog-city.com/julkalenderdag ... lendar.htm. Är det någon som testat att vara med på något sådant? Är det helt hopplöst om man inte har så gott om stick-tid? *sugen*
Åh! Det lät spännande. 50g låter ju inte som nått jätteprojekt fast jag misstänker att man måste ha tid att sticka varje dag om man ska hänga med.
Jag tycker också det låter spännande men vet inte om det är någon idé att hänga på... Det där med att avsluta. ;-)
  • 1
  • 220
  • 221
  • 222
  • 223
  • 224
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?