Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
MuuM skrev:
kvarnkvik skrev:
gurkan skrev:Tant Koftas mönster, är det värt pengarna för någon som är nybörjare och inte gillar/kan/orkar improvisera?
Just nu finns det nog inget häfte, för det är slutsålt. Hon håller på att arbeta om det. Men om man vill sticka efter den beskrivningen så finns det beskrivet i hennes blogg, kolla bakifrån här: http://tantkofta.blogspot.se/search/lab ... erkofta%22
När det finns är det värt det!
Jag tycker också det är värt det. :D
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
gurkan skrev:Tant Koftas mönster, är det värt pengarna för någon som är nybörjare och inte gillar/kan/orkar improvisera?
Det lilla jag sett och läst om och av Tant Koftas koftor, så är det väldigt likt the incredible fit custom raglan (Googla på den frasen hittar du mönstret) som är gratis.

Dock på engelska iofs, men jag tycker det funkar väldigt bra.
Av gurkan
Cayenne skrev:Jag har inget häfte, utan har gått efter vad som står i bloggen och gått lite på känn. Det har gått bra för mig.
Det är just det där med känn som jag inte har, eftersom jag är nybörjare. Jag vill ha ett bra mönster på en kofta, på papper helst, där jag inte behöver improvisera, eftersom jag inte kan det.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Maddemoa skrev:Ni som har stickat efter tant koftas mönster skulle det kunna funka att använda det till att göra en polotröja till maken?
Det funkar om inte annat utmärkt att använda sig av incredible fit custom raglan till det ;-).
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Kaffemoster skrev:
Maddemoa skrev:Ni som har stickat efter tant koftas mönster skulle det kunna funka att använda det till att göra en polotröja till maken?
Det funkar om inte annat utmärkt att använda sig av incredible fit custom raglan till det ;-).
:tumup:
Användarens profilbild
Av solängel
Jag blev lite besviken på Tant Koftas häfte när jag hade köpt det och upptäckte lite skrivfel... Ska man ta betalt för nåt kan man se till att det är korr-läst. Och ännu mer när jag insåg att det är beskrivet i Bonniers stora bok om stickning också. Visst, kanske inte lika utförligt och inte lika mycket bilder, men själva principen.

Däremot stickar jag väldigt mycket uppifrån och ner. Tycker det kräver mindre räknande än att sticka nerifrån och upp. Och är man osäker på om garnet räcker är det ju bättre att sticka uppifrån och kanske göra kortare ärmar, än att behöva göra en väldigt vid halsringning. :lol: Just nu har jag fyra uppifrån och ner på gång. En kofta till esarina, en tröja till mig själv i grått köpesgarn och rosa/lila handspunnet, en tröja i handspunnet solnedgångsgarn, och en kofta i vit classic alpacka som jag rivit upp massor med gånger. Och precis stickat klart två koftor till barnen.
Av Ponyo
Nej, jag kommer då repa upp det jag gjort hittills :(
Den blir på ton för tajt i halsen. Jag har mätt rätt, och gjort rätt. Men det blev inte som jag tänkt mig. Jag passar bättre i lösare.
Nåja, jag är van.
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:Jag blev lite besviken på Tant Koftas häfte när jag hade köpt det och upptäckte lite skrivfel... Ska man ta betalt för nåt kan man se till att det är korr-läst. Och ännu mer när jag insåg att det är beskrivet i Bonniers stora bok om stickning också. Visst, kanske inte lika utförligt och inte lika mycket bilder, men själva principen.

Däremot stickar jag väldigt mycket uppifrån och ner. Tycker det kräver mindre räknande än att sticka nerifrån och upp. Och är man osäker på om garnet räcker är det ju bättre att sticka uppifrån och kanske göra kortare ärmar, än att behöva göra en väldigt vid halsringning. :lol: Just nu har jag fyra uppifrån och ner på gång. En kofta till esarina, en tröja till mig själv i grått köpesgarn och rosa/lila handspunnet, en tröja i handspunnet solnedgångsgarn, och en kofta i vit classic alpacka som jag rivit upp massor med gånger. Och precis stickat klart två koftor till barnen.
jag håller tyvärr med Solängel. Häftet gav mig inte så mycket.
Av mly
Cayenne skrev:Hur går det? Jag hinner inte sticka jättemycket, men är snart klar med själva koftan och sedan är det ärmarna kvar.
:app:
Spännande, jag har nerekanten och en ärm kvar på min kofta, men just nu pausar den lite, håller på att röja upp lite bland alla pågående stickningar.
Användarens profilbild
Av melon
Cayenne skrev:Hur går det? Jag hinner inte sticka jättemycket, men är snart klar med själva koftan och sedan är det ärmarna kvar.
Min klänning har stått still ett tag till förmån för strumpstickarbyte och presenter. Dessutom är den för stor för att ta med på buss och föreläsning och då brukar det inte gå så fort.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 43
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?