Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

kvarnvik skrev:JAg spammar lite, både här och på Ravelry :mrgreen:
Jag funderar på att sticka en kofta liknande den här; Bild
Denna är virkad, men jag tänker mig en rätstickad variant efter tant koftas koncept. Men jag skulle vilja ha den sådär rund i oket, alltså inte med den lite “kantiga” ökningen som är på tant koftas. Har ni några tips?
JAg är strax klar med min första tantkofta och har varit hos Glis och lånat regnbågskauni. Nu är det bara att beställa den andra färgställningen också, så kan jag sätta igång sen :-D

Syns bilden för er som inte är inloggade på ravelry, förresten?
Åh, den är ju jättefin. Nu vill jag också göra en sån. Så mycket inspiration och så lite tid...
Av Ponyo
kvarnvik skrev:JAg spammar lite, både här och på Ravelry :mrgreen:
Jag funderar på att sticka en kofta liknande den här; Bild
Denna är virkad, men jag tänker mig en rätstickad variant efter tant koftas koncept. Men jag skulle vilja ha den sådär rund i oket, alltså inte med den lite “kantiga” ökningen som är på tant koftas. Har ni några tips?
JAg är strax klar med min första tantkofta och har varit hos Glis och lånat regnbågskauni. Nu är det bara att beställa den andra färgställningen också, så kan jag sätta igång sen :-D

Syns bilden för er som inte är inloggade på ravelry, förresten?
Min lila som jag stickar enligt tant koftas princip, men med flätor högst upp är helt rundhalsad. Och det är den nog eftersom jag ökat ca var 5:e maska men på färre varv istället för i raglan. Men när flätorna var klara så ökade jag i raglan. Vill du se bild?
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Kanske inte så snygg bild, men man ser den runda halsen: :fnissa:
Bild
Wow!!! Supersnygg! Hur gjorde du ökningarna till slut?
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:Kanske inte så snygg bild, men man ser den runda halsen: :fnissa:
Bild
Wow!!! Supersnygg! Hur gjorde du ökningarna till slut?
Som Melon föreslog, i avigan. Ökade i varje fält med aviga när jag kände att det behövdes.
Är mycket nöjd med resultatet hittills. :D
Min dragspelsbasker är klar! Nu ska jag bara fundera hur jag vill ha sockarna som jag tänkte matcha med!

Fast först ska jag nog sticka nåt annat åt mig själv. Det är så kul att sticka åt mig, istället för alla andra. Som omväxling :roll: Fast jag stickar rätt mycket åt mig med, det är bara det att mitt brukar hamna sist i kön... :lol:
Användarens profilbild
Av tweed
solängel skrev:
linafelicia skrev:Var får man tag på 2-trådigt regnbågsgarn från Kauni?
Jag har köpt regnbågsgarn från garnkorgen tidigare, men dom har bara det tunna entrådiga :hmm:
3 stickor har. :tumup:
Jag hade problemet att 3stickor inte hade den andra färgställningen jag skulle ha, så jag löste det genom att låna ett nystan regnbåge av glis och beställa den andra färgen från garnkorgen. Lite jobbigt att beställa från två ställen annars, när det bara är ett nystan av varje man ska ha...
Bubbi skrev:Så jag köper denisestickor och chansar.
Köpa? För en flygning...?

Har du vägarna förbi Bromma kan du låna mitt set som jag aldrig använder sedan jag köpte symphony wood (som de väl inte heter längre, men jag lär mig aldrig....)
..eller för den delen förbi Solna där jag jobbar...
Av Nettan
Hur upplever ni kvaliten på Knit-pro?
Har sett här att någras stickor gått sönder och när nu en vire gled ur sin hållare så börjar jag tvivla på att komplettera med fler som jag tänkt. De är ju inte direkt gratis så man vill att de skall hålla längre än en halv mössa.
Är det någon idé att reklammera eller skall man försöka limma själv?

Är så less för det är nu jag behöver mössan.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?