Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
ellla skrev:
Ponyo skrev:Köpte mer malabrigo Lace på garnkorgen i förrgår. Ska bli en Diamond till svägerskan. I hallonröd/cerise.

Köpte även fler kablar till addi click. Stickade ett dygn på knit pros pga saknaden av en kabel, och vilken skillnad. Den skruvade upp sig, lossnade från fästet och hade sig.
Jag är nöjd med addi click! :D
Jag tycker kablarna är lite hårdare, det är det enda negativa!
Tvärtom med mina. De är mjukare. Däremot är spetsarna lite väl trubbiga. Undra om man kan vässa dem? :lol:
Jag vill sticka en Fylleryd. Men... jag tror inte att jag någonsin skulle använda den. Men den är så fin... Jaja.. jag har tröja och strumpor att sticka nu...

Men... tala om för mig alla yillfällen som jag borde ha haft en spetssjal!
AnkaVanka skrev:Jag vill sticka en Fylleryd. Men... jag tror inte att jag någonsin skulle använda den. Men den är så fin... Jaja.. jag har tröja och strumpor att sticka nu...

Jag använder spetssjal säkert åtminstone varannan dag på jobbet. När det är lite kyligt lägger man den över axlarna.

Fylleryd är dessutom rolig att sticka, tycker jag.
Användarens profilbild
Av MuuM
Jag fick ju en trevlig julklapp av min man och igår hann jag för första gången in till Ann på Anntorps Väv på Österlånggatan för att klämma och känna. :loving:

Hon har i skyltfönstret en underbar kavaj som är stickad i självrandande garn med ränder av grått. Den är stickad från ärm till ärm och är stickad 6 räta, 1 avig, 1 rät så det blir som bubbelränder av det rätstickade. En liten krage har den också. Supersnygg! Hon har den i två färger och håller på att sticka upp den i grönt... Allt är gjort i visjögarn och det är ... helt otroligt!!!

Tyvärr hade hon inte tillräckligt med härvor av den färg jag ville ha men det gör ju inte så mycket - jag kan ju gå tillbaka. I nästa vecka har jag ett möte med en kollega hos Anntorp, för vi har så mycket att göra att vi aldrig kommer iväg om vi inte bestämmer tid. :fnissa: Vi jobbar 20 meter därifrån. Ann tyckte det var mäkta skoj. (Och i kalendern står det "Sirius discussions" för kollegans projekt heter Sirius. Men vårt möte är mäkta serious...)

Summan av kardemumman :blahblah: är alltså att jag snart ska sticka världens snyggaste kavaj och att ni VERKLIGEN måste gå till Anntorps väv om ni är i stan!
Användarens profilbild
Av Mosan
Elflin skrev:Mosan: Din är mycket snyggare än originalet! :love:
Tack!
Faktum är att jag använder den väldigt mkt. Den funkar på jobbet också! Men ändå känns den fräsch och snygg! :vågen:
Kaffemoster skrev:
AnkaVanka skrev:Jag vill sticka en Fylleryd. Men... jag tror inte att jag någonsin skulle använda den. Men den är så fin... Jaja.. jag har tröja och strumpor att sticka nu...

Jag använder spetssjal säkert åtminstone varannan dag på jobbet. När det är lite kyligt lägger man den över axlarna.

Har ju tyvärr uniform på jobbet. Och supervarm lägenhet (aldrig kallare än 23 grader typ). Fast rent teoretiskt kan det ju finnas svala sommarkvällar kanske...
AnkaVanka skrev:
Kaffemoster skrev:

Har ju tyvärr uniform på jobbet. Och supervarm lägenhet (aldrig kallare än 23 grader typ). Fast rent teoretiskt kan det ju finnas svala sommarkvällar kanske...
Ajdå... men sticka en liten, och ha som halsduk?

Eller sticka en och ge bort i present. Ursäkter att sticka kan man ju alltid hitta ;-)
Användarens profilbild
Av ellla
MuuM skrev:Jag fick ju en trevlig julklapp av min man och igår hann jag för första gången in till Ann på Anntorps Väv på Österlånggatan för att klämma och känna. :loving:

Hon har i skyltfönstret en underbar kavaj som är stickad i självrandande garn med ränder av grått. Den är stickad från ärm till ärm och är stickad 6 räta, 1 avig, 1 rät så det blir som bubbelränder av det rätstickade. En liten krage har den också. Supersnygg! Hon har den i två färger och håller på att sticka upp den i grönt... Allt är gjort i visjögarn och det är ... helt otroligt!!!

Tyvärr hade hon inte tillräckligt med härvor av den färg jag ville ha men det gör ju inte så mycket - jag kan ju gå tillbaka. I nästa vecka har jag ett möte med en kollega hos Anntorp, för vi har så mycket att göra att vi aldrig kommer iväg om vi inte bestämmer tid. :fnissa: Vi jobbar 20 meter därifrån. Ann tyckte det var mäkta skoj. (Och i kalendern står det "Sirius discussions" för kollegans projekt heter Sirius. Men vårt möte är mäkta serious...)

Summan av kardemumman :blahblah: är alltså att jag snart ska sticka världens snyggaste kavaj och att ni VERKLIGEN måste gå till Anntorps väv om ni är i stan!
Jag går alltid till Anntorps väv när jag är i stan :)
Användarens profilbild
Av Fryle
MuuM skrev: Summan av kardemumman :blahblah: är alltså att jag snart ska sticka världens snyggaste kavaj och att ni VERKLIGEN måste gå till Anntorps väv om ni är i stan!
Vilken stad?
Användarens profilbild
Av tweed
Fryle skrev:
MuuM skrev: Summan av kardemumman :blahblah: är alltså att jag snart ska sticka världens snyggaste kavaj och att ni VERKLIGEN måste gå till Anntorps väv om ni är i stan!
Vilken stad?
STAN förstås :roll: :wink:
Jag gissar att det är Stockholm. Vi som är från vischan brukar ju berätta vilken stad vi menar när vi refererar till vår stad :lol:
Lägger till ett :heart: så Muum förstår att jag bara skämtar lite kärleksfullt :D
Användarens profilbild
Av Fryle
kvarnvik skrev:
Fryle skrev:
Vilken stad?
Jag gissar att det är Stockholm. Vi som är från vischan brukar ju berätta vilken stad vi menar när vi refererar till vår stad :lol:
Lägger till ett :heart: så Muum förstår att jag bara skämtar lite kärleksfullt :D
Det står ju att mänskan är från nåt som heter Långsjö och som jag inte vet var det ligger. Jag undrade om det möjligen var stan, men det låter som en liten ort tänkte jag. :lol:

Garderar också med ett :heart:

Och ska försöka komma ihåg Anntorps om jag åker till hufvudstaden. 8)
Användarens profilbild
Av MuuM
Fryle skrev:
kvarnvik skrev:
Fryle skrev:
Vilken stad?
Det står ju att mänskan är från nåt som heter Långsjö och som jag inte vet var det ligger. Jag undrade om det möjligen var stan, men det låter som en liten ort tänkte jag. :lol:

Puss på er. :)

På mailinglistan Trafik på 90-talet var Stockholm DC - default city. Man behövde aldrig skriva ut det. ;)
Användarens profilbild
Av ellla
Fryle skrev:
kvarnvik skrev:
Fryle skrev:
Vilken stad?

Österlånggatan, gamla stan, sthlm :)
Användarens profilbild
Av ellla
Ponyo skrev:
ellla skrev:
Ponyo skrev:Köpte mer malabrigo Lace på garnkorgen i förrgår. Ska bli en Diamond till svägerskan. I hallonröd/cerise.

Köpte även fler kablar till addi click. Stickade ett dygn på knit pros pga saknaden av en kabel, och vilken skillnad. Den skruvade upp sig, lossnade från fästet och hade sig.
Jag är nöjd med addi click! :D
Jag tycker kablarna är lite hårdare, det är det enda negativa!
Tvärtom med mina. De är mjukare. Däremot är spetsarna lite väl trubbiga. Undra om man kan vässa dem? :lol:
Du har bambu va? Jag provade lace, men valde basic.

Rosa (äldre) eller guld (nya) på kablarna? Det kanske är de rosa som är lite hårda?
Resår.

1rm 1am är mindre elastisk än 2rm 2 am, men hur blir det sen med 3rm 3am?
Jag tycker mig minnas en bild i Bonniers stora bok om stickning att det drar ihop sig än mer, men orkar inte gå och leta fram boken. Inte orkar jag googla heller.... *pizzakoma*
  • 1
  • 218
  • 219
  • 220
  • 221
  • 222
  • 291

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?