Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Knyttet & K skrev:
emmy_ackevik skrev:
Knyttet & K skrev:Jag var på garnaffären idag. Jag hade svårt att hitta en färg jag gillade i garnerna jag helst hade velat ha, så det blev senapsgul Karisma.
Någon som stickat i det garnet? Noppar det väldigt. Jag har bara stickat smågrejer, ett par pulsvärmare och en mössa. Jag minns inte vad jag tyckte om det.
Jag har iaf bestämt mig för den gröna koftan, fast kortare och med trekvartsärmar.
Jag tänkte att den skulle vara fin i grått, men garnaffärskvinnan genomskådade mig och sa att jag absolut inte skulle köpa grått garn utan självklart gult. (gult är min älsklingsfärg och grått, vitt och beige de enda färger jag aldrig köper :lol:)
Det låter jätte fint! Jag har letat reda på mönstret nu med, gillar den gröna färgen som den är stickad i, men den hade nog varit fin i rött...
Jo, jag var lite inne på rött men jag har redan en röd kofta som jag gillar jättemycket. Och en grön. Och så har jag turkosblå ecoull som jag inte stickat nåt av än så det kändes också onödigt att köpa. Jag har visserligen en gul kofta också, men den är i helt annan modell :lol:
Jag tror det blir jätte bra, vill ha rapport sedan om hur den är att sticka, håller på att tömma garnförådet och ufo förådet med förhoppningsvis, men när jag har gjort det kanske en sådan kofta får stickas.
Användarens profilbild
Av melon
Knyttet & K skrev:Jag var på garnaffären idag. Jag hade svårt att hitta en färg jag gillade i garnerna jag helst hade velat ha, så det blev senapsgul Karisma.
Någon som stickat i det garnet? Noppar det väldigt. Jag har bara stickat smågrejer, ett par pulsvärmare och en mössa. Jag minns inte vad jag tyckte om det.
Jag har iaf bestämt mig för den gröna koftan, fast kortare och med trekvartsärmar.
Jag tänkte att den skulle vara fin i grått, men garnaffärskvinnan genomskådade mig och sa att jag absolut inte skulle köpa grått garn utan självklart gult. (gult är min älsklingsfärg och grått, vitt och beige de enda färger jag aldrig köper :lol:)
Vilken tur att garntanten genomskådade dig, du passar ju jättebra i gult!! Jag har bara stickat ett par småsaker i Karisma men jag tycker inte det har noppat mycket. (har du hört tipset om att raka bort noppror med rakhyvel?)
melon skrev:
Vilken tur att garntanten genomskådade dig, du passar ju jättebra i gult!! Jag har bara stickat ett par småsaker i Karisma men jag tycker inte det har noppat mycket. (har du hört tipset om att raka bort noppror med rakhyvel?)
Jag har stickat en tröja till Björn i bla Karisma, och jag skulle nog vilja säga att det noppar en del (eller om det är mest det gröna som noppar :hmm: det är olika garn på färgerna, nämligen.) Orkade jag skulle jag gå upp och kolla.... Kanske senare :)
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
Jag har stickat en tröja till Björn i bla Karisma, och jag skulle nog vilja säga att det noppar en del (eller om det är mest det gröna som noppar :hmm: det är olika garn på färgerna, nämligen.) Orkade jag skulle jag gå upp och kolla.... Kanske senare :)
Jag stickar ganska hårt, då blir det mindre noppor. Det kan ju vara det som skiljer också.
Användarens profilbild
Av Mosan
Knyttet & K skrev:Idag måste jag köpa garn. Jag funderar på att köpa till en kofta till mig själv. Är sugen på någon av dessa. Eg mest den översta, tror ni den är svår? Det är ett köpemönster så jag kan ju inte kika på det innan jag bestämmer mig.
Bild

eller:
Bild

eller kanske:
Bild

Den här är också snygg, men jag är nog mer en koftperson:
Bild
Den näst understa har jag stickat. Jag gjorde den ganska mycket längre än i beskrivningen. Den är väldigt skön och snygg. Har en stor säkerhetsnål att knäppa med istället för knappar. Däremot är den lite långtråkig då du stickar två räta, två avig hela koftan :whut:
Jag älskar den nu när den är klar.

Den röda var annars väldigt snygg!
Användarens profilbild
Av Mosan
melon skrev:
Knyttet & K skrev:melon - Jag tror jag hittat åtminstone den gröna bland dina favoriter :tumup:

Jag tror att jag ska satsa på den gröna, för den vill jag nog helst ha.
Den gröna, den röda och den grå finns också med bland mina, jag kanske fick dem från dig? :lol: Den grå vill jag gärna sticka med det ska tydligen gå åt upp till 1800m och det är jättemycket för en kofta så jag vet inte om jag orkar.

Den gröna är jättefin! Följ magen du :heart:
Jag gjorde av med 12 nystan, har jag för mig. Köpte tio på en butik i Säter som skulle stänga 70 % off men kompletterade med två i efterhand.
Amanda skulle behöva lite hjälp "fråga på sjalbarn mamma!" =) Hon har stickat en tröja, upp till ärmarna där dom ska börja + att hon stickat klart ärmarna. Nu vet hon inte hur hon ska göra längre. Jag trodde bara att det var att sy fast ärmarna, alltså jag trodde hon stickat klart precis allt men så var det inte... Går det att förklara? Måste vi ha hjälp av någon närmare? =)
Av mly
Jennelii skrev:Amanda skulle behöva lite hjälp "fråga på sjalbarn mamma!" =) Hon har stickat en tröja, upp till ärmarna där dom ska börja + att hon stickat klart ärmarna. Nu vet hon inte hur hon ska göra längre. Jag trodde bara att det var att sy fast ärmarna, alltså jag trodde hon stickat klart precis allt men så var det inte... Går det att förklara? Måste vi ha hjälp av någon närmare? =)
Finns mönstret på nätet?
Användarens profilbild
Av melon
Mosan skrev:
melon skrev:
Knyttet & K skrev:melon - Jag tror jag hittat åtminstone den gröna bland dina favoriter :tumup:

Jag tror att jag ska satsa på den gröna, för den vill jag nog helst ha.
Den gröna, den röda och den grå finns också med bland mina, jag kanske fick dem från dig? :lol: Den grå vill jag gärna sticka med det ska tydligen gå åt upp till 1800m och det är jättemycket för en kofta så jag vet inte om jag orkar.

Den gröna är jättefin! Följ magen du :heart:
Jag gjorde av med 12 nystan, har jag för mig. Köpte tio på en butik i Säter som skulle stänga 70 % off men kompletterade med två i efterhand.
12 nystan vad? :lol: Metrarna är mer intressant än antal nystan. Och så vill jag se bild!
emmy_ackevik skrev:
Jennelii skrev:Amanda skulle behöva lite hjälp "fråga på sjalbarn mamma!" =) Hon har stickat en tröja, upp till ärmarna där dom ska börja + att hon stickat klart ärmarna. Nu vet hon inte hur hon ska göra längre. Jag trodde bara att det var att sy fast ärmarna, alltså jag trodde hon stickat klart precis allt men så var det inte... Går det att förklara? Måste vi ha hjälp av någon närmare? =)
Finns mönstret på nätet?
Hm.. jag vet inte, ska kolla med henne då hon vaknar =)
Jennelii skrev:
emmy_ackevik skrev:
Finns mönstret på nätet?
Hm.. jag vet inte, ska kolla med henne då hon vaknar =)
Är det inte så att hon ska sätta ihop ärmarna + bak- och framstycke och sticka oket i ett?

Ni är välkomna hit om ni behöver lite handfast hjälp! :wink:
Knyttet & K skrev: Den här är också snygg, men jag är nog mer en koftperson:
Bild
Ååh, den här gillade jag och jag är också egentligen mer av en koftperson. Var finns mönstret?
  • 1
  • 215
  • 216
  • 217
  • 218
  • 219
  • 291

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?