- tis jan 17, 2012 18:26
Knyttet & K skrev:Jag tror det blir jätte bra, vill ha rapport sedan om hur den är att sticka, håller på att tömma garnförådet och ufo förådet med förhoppningsvis, men när jag har gjort det kanske en sådan kofta får stickas.emmy_ackevik skrev:Jo, jag var lite inne på rött men jag har redan en röd kofta som jag gillar jättemycket. Och en grön. Och så har jag turkosblå ecoull som jag inte stickat nåt av än så det kändes också onödigt att köpa. Jag har visserligen en gul kofta också, men den är i helt annan modellKnyttet & K skrev:Jag var på garnaffären idag. Jag hade svårt att hitta en färg jag gillade i garnerna jag helst hade velat ha, så det blev senapsgul Karisma.Det låter jätte fint! Jag har letat reda på mönstret nu med, gillar den gröna färgen som den är stickad i, men den hade nog varit fin i rött...
Någon som stickat i det garnet? Noppar det väldigt. Jag har bara stickat smågrejer, ett par pulsvärmare och en mössa. Jag minns inte vad jag tyckte om det.
Jag har iaf bestämt mig för den gröna koftan, fast kortare och med trekvartsärmar.
Jag tänkte att den skulle vara fin i grått, men garnaffärskvinnan genomskådade mig och sa att jag absolut inte skulle köpa grått garn utan självklart gult. (gult är min älsklingsfärg och grått, vitt och beige de enda färger jag aldrig köper)