Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Knyttet & K skrev:Idag måste jag köpa garn. Jag funderar på att köpa till en kofta till mig själv. Är sugen på någon av dessa. Eg mest den översta, tror ni den är svår? Det är ett köpemönster så jag kan ju inte kika på det innan jag bestämmer mig.
ÅÅ du har många av mina favoriter där, tack för påminnelsen!!

Jag tycker den översta är klar finast, och den grå. Den översta är nog bara tappade maskor (den ser nog svårare ut än vad det egentligen är) dvs man lägger upp en extra maska och stickar på den ett tag och sedan när man släpper den blir det ett sånt ihåligt löv. Det klarar du :vågen:

Nu blev jag sugen på ännu en kofta.
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
Knyttet & K skrev:Idag måste jag köpa garn. Jag funderar på att köpa till en kofta till mig själv. Är sugen på någon av dessa. Eg mest den översta, tror ni den är svår? Det är ett köpemönster så jag kan ju inte kika på det innan jag bestämmer mig.
ÅÅ du har många av mina favoriter där, tack för påminnelsen!!

Jag tycker den översta är klar finast, och den grå. Den översta är nog bara tappade maskor (den ser nog svårare ut än vad det egentligen är) dvs man lägger upp en extra maska och stickar på den ett tag och sedan när man släpper den blir det ett sånt ihåligt löv. Det klarar du :vågen:

Nu blev jag sugen på ännu en kofta.
Ja, och det ser ju ut som om armarna är stickade direkt från oket, så inte konstiga ärmisättningar :)
Själva grundmönstret är lättare än det ser ut!
Hejja hejja!
Mönstret på den gröna påminner väldigt om ett som jag har i en bok (Sticka i naturfärger av Kari Hestnes) och vad jag kan läsa mig till verkar det inte så svårt att sticka det. Fin var den i alla fall så jag tycker nog att du kan våga dig på den, och kör du fast så finns det ju bra hjälp här :tumup:
Av mly
melon skrev:
glis skrev:
emmy_ackevik skrev:
glis skrev:Jag virkar :hide:
Hur går det då?
Vi får väl se...
Heja heja :vågen:
Jag är också inne i en virkperiod, jag som inte ens gillar att virka. Men jag blev lite kär i den gröna koftan, får kanske bli ändring på detta, vad är den gröna för mönster?
Användarens profilbild
Av melon
Knyttet & K skrev:melon - Jag tror jag hittat åtminstone den gröna bland dina favoriter :tumup:

Jag tror att jag ska satsa på den gröna, för den vill jag nog helst ha.
Den gröna, den röda och den grå finns också med bland mina, jag kanske fick dem från dig? :lol: Den grå vill jag gärna sticka med det ska tydligen gå åt upp till 1800m och det är jättemycket för en kofta så jag vet inte om jag orkar.

Den gröna är jättefin! Följ magen du :heart:
melon skrev:
Knyttet & K skrev:melon - Jag tror jag hittat åtminstone den gröna bland dina favoriter :tumup:

Den gröna, den röda och den grå finns också med bland mina, jag kanske fick dem från dig? :lol: Den grå vill jag gärna sticka med det ska tydligen gå åt upp till 1800m och det är jättemycket för en kofta så jag vet inte om jag orkar.

Oj, är det så mycket? Man borde klara sig med mindre för den stickas i dubbla trådar. Jag tycker den är jättefin, men jag tycker Drops mönster är så jobbiga att läsa. Jag tvekar av den anledningen. Men jag tror att den och den gröna kan stickas med samma garn (jag gillar inte Drops Alpaca så jag vill ändå ha ett annat) så jag köper så jag kan välja vilket som av dem.
Användarens profilbild
Av glis
Ang virkning: jag har ju blåvägrat, men nu har jag köpt bomullsgarn för att virka afrikanska blommor...

Jag tycker den gröna koftan är finast, den röda har finast form men den grå måste ju vara stickad på tvären och det gillar inte jag, det blir så skumt. Så jag röstar på den gröna jag med! Jättefint mönster!
Användarens profilbild
Av melon
Knyttet & K skrev:
melon skrev:

Oj, är det så mycket? Man borde klara sig med mindre för den stickas i dubbla trådar. Jag tycker den är jättefin, men jag tycker Drops mönster är så jobbiga att läsa. Jag tvekar av den anledningen. Men jag tror att den och den gröna kan stickas med samma garn (jag gillar inte Drops Alpaca så jag vill ändå ha ett annat) så jag köper så jag kan välja vilket som av dem.
Det blir nog jättebra! Vilket garn har du tänkt dig och vilken färg?
Jag var på garnaffären idag. Jag hade svårt att hitta en färg jag gillade i garnerna jag helst hade velat ha, så det blev senapsgul Karisma.
Någon som stickat i det garnet? Noppar det väldigt. Jag har bara stickat smågrejer, ett par pulsvärmare och en mössa. Jag minns inte vad jag tyckte om det.
Jag har iaf bestämt mig för den gröna koftan, fast kortare och med trekvartsärmar.
Jag tänkte att den skulle vara fin i grått, men garnaffärskvinnan genomskådade mig och sa att jag absolut inte skulle köpa grått garn utan självklart gult. (gult är min älsklingsfärg och grått, vitt och beige de enda färger jag aldrig köper :lol:)
Av mly
Knyttet & K skrev:Jag var på garnaffären idag. Jag hade svårt att hitta en färg jag gillade i garnerna jag helst hade velat ha, så det blev senapsgul Karisma.
Någon som stickat i det garnet? Noppar det väldigt. Jag har bara stickat smågrejer, ett par pulsvärmare och en mössa. Jag minns inte vad jag tyckte om det.
Jag har iaf bestämt mig för den gröna koftan, fast kortare och med trekvartsärmar.
Jag tänkte att den skulle vara fin i grått, men garnaffärskvinnan genomskådade mig och sa att jag absolut inte skulle köpa grått garn utan självklart gult. (gult är min älsklingsfärg och grått, vitt och beige de enda färger jag aldrig köper :lol:)
Det låter jätte fint! Jag har letat reda på mönstret nu med, gillar den gröna färgen som den är stickad i, men den hade nog varit fin i rött...
emmy_ackevik skrev:
Knyttet & K skrev:Jag var på garnaffären idag. Jag hade svårt att hitta en färg jag gillade i garnerna jag helst hade velat ha, så det blev senapsgul Karisma.
Det låter jätte fint! Jag har letat reda på mönstret nu med, gillar den gröna färgen som den är stickad i, men den hade nog varit fin i rött...
Jo, jag var lite inne på rött men jag har redan en röd kofta som jag gillar jättemycket. Och en grön. Och så har jag turkosblå ecoull som jag inte stickat nåt av än så det kändes också onödigt att köpa. Jag har visserligen en gul kofta också, men den är i helt annan modell :lol:
  • 1
  • 214
  • 215
  • 216
  • 217
  • 218
  • 291

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?