Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

glis skrev:
Kaffemoster skrev:Jag fick visst med mig en härva Drops Lace hem när jag varit i Vällingby.

Men vad ska jag sticka för sjal??
(Vernal Equinox ligger iofs bra till - för visst behöver man en tredje sån, i en tredje vinröd nyans...? :oops:)
Finns det garnaffär i V-by? Vardå? Skall "hem-hem" nästa helg...
Ljungqvists har öppnat en filial där nu i höstas någon gång.
Mitt emot apoteket, nästan vid Polarn och pyret. I samma hus som Arbetsförmedlingen (åtminstone låg AF där för sisådär fyra år sedan.) Blev det något sånär begripligt?
De har alltså ersatt den barnklädesbutik som låg där senast jag var i V-by.
Användarens profilbild
Av glis
Kaffemoster skrev:
glis skrev:
Kaffemoster skrev:Jag fick visst med mig en härva Drops Lace hem när jag varit i Vällingby.

Men vad ska jag sticka för sjal??
(Vernal Equinox ligger iofs bra till - för visst behöver man en tredje sån, i en tredje vinröd nyans...? :oops:)
Finns det garnaffär i V-by? Vardå? Skall "hem-hem" nästa helg...
Ljungqvists har öppnat en filial där nu i höstas någon gång.
Mitt emot apoteket, nästan vid Polarn och pyret. I samma hus som Arbetsförmedlingen (åtminstone låg AF där för sisådär fyra år sedan.) Blev det något sånär begripligt?
De har alltså ersatt den barnklädesbutik som låg där senast jag var i V-by.
Då vet jag precis! Bredvid Pallas. Sist jag var i Vällingby hade barnklädesbutiken stängt.
Användarens profilbild
Av AnKa
:vågen: jag har stickat ena vanten. Och Saga kommentar var : - Det ser ju ut som en riktig vante!
Det gick ju fort och var inte så svårt som jag trodde. Har dock inte stickat tummen ännu och oroar mig lite för det. Det blir ju så smått. Trassligt med alla stickor.

Liv blev lite avundsjuk och önskar sig nu en mössa, med mönster. Det kanske jag kan våga mig på. Någon som har mönstertips? På mönstrad barnmössa för nybörjare.
Användarens profilbild
Av sofin
AnKa skrev::vågen: jag har stickat ena vanten. Och Saga kommentar var : - Det ser ju ut som en riktig vante!
Det gick ju fort och var inte så svårt som jag trodde. Har dock inte stickat tummen ännu och oroar mig lite för det. Det blir ju så smått. Trassligt med alla stickor.

Liv blev lite avundsjuk och önskar sig nu en mössa, med mönster. Det kanske jag kan våga mig på. Någon som har mönstertips? På mönstrad barnmössa för nybörjare.
Sticka tummen med magic loop kanske? Kika på Youtube om du inte har provat det förut. Superfiffigt är det tycker jag!
Nu har jag stickat klart fjärde paret julklappsvantar.

Bild
sofin skrev:
AnKa skrev::vågen: jag har stickat ena vanten. Och Saga kommentar var : - Det ser ju ut som en riktig vante!

Sticka tummen med magic loop kanske? Kika på Youtube om du inte har provat det förut. Superfiffigt är det tycker jag!
:iagree:
Har ni några bra tips på nybörjarsjal? Har ett opalnystan jag gärna skulle använda.
Jättesugen på att prova men har ingen aning om var jag hittar ett mönster som är tillräckligt lätt för mig. :D
hörnsten skrev:Har ni några bra tips på nybörjarsjal? Har ett opalnystan jag gärna skulle använda.
Jättesugen på att prova men har ingen aning om var jag hittar ett mönster som är tillräckligt lätt för mig. :D
Revontuli Tycker jag blir fin i ett garn med långa färgskiftningar.
Av Ponyo
hörnsten skrev:Har ni några bra tips på nybörjarsjal? Har ett opalnystan jag gärna skulle använda.
Diamond knit shawl :tumup:
Bild
Bild lånad från Petra Os blogg

Mönster: (gratis, men man måste registrera sig)
http://www.lionbrand.com/patterns/khs-diam.html?r=1
Av mly
Ponyo skrev:
Diamond knit shawl :tumup:
Bild
Bild lånad från Petra Os blogg

Mönster: (gratis, men man måste registrera sig)
http://www.lionbrand.com/patterns/khs-diam.html?r=1
Å den va ju jätte fin, jag som inte är medlem ännu...
Idag måste jag köpa garn. Jag funderar på att köpa till en kofta till mig själv. Är sugen på någon av dessa. Eg mest den översta, tror ni den är svår? Det är ett köpemönster så jag kan ju inte kika på det innan jag bestämmer mig.
Bild

eller:
Bild

eller kanske:
Bild

Den här är också snygg, men jag är nog mer en koftperson:
Bild
  • 1
  • 213
  • 214
  • 215
  • 216
  • 217
  • 291

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?