Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Jag har repat upp från fel håll några gånger. Och är det slätstickat så är det inga problem, men resår och annat är skitjobbigt, då måste man trä ur garnet varje gång det skiftar mellan aviga och räta. Det är dessutom fult att fortsätta att sticka i resår om man tagit upp nedifrån. Men slätstickning ser man ingen skillnad i.

Det jag har gjort ibland är att klippa, och sedan repa upp den bit jag klippt av. Och räddat den gamla genom att maska av.
Problemet är ju att jag vill åt garnet, så att jag kan använda det...

Undras om jag inte ska prova att klippa i andra änden också. Jag kan nog rädda halsduken i alla fall, åtminstone hjälpligt....
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:Problemet är ju att jag vill åt garnet, så att jag kan använda det...

Undras om jag inte ska prova att klippa i andra änden också. Jag kan nog rädda halsduken i alla fall, åtminstone hjälpligt....
Men jag klipper, för att rädda garnet, jag med. Då klipper man så rakt man bara kan. Så repar du upp stumpen (och använder). Och den andra sidan maskar du av. Jag brukar dessutom pluppa in alla maskor i en rundsticka INNAN jag klipper. Så slipper jag kämpa med att plocka upp dem, och det blir lättare att klippa rakt.
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:
Kaffemoster skrev:Problemet är ju att jag vill åt garnet, så att jag kan använda det...

Men jag klipper, för att rädda garnet, jag med. Då klipper man så rakt man bara kan. Så repar du upp stumpen (och använder). Och den andra sidan maskar du av. Jag brukar dessutom pluppa in alla maskor i en rundsticka INNAN jag klipper. Så slipper jag kämpa med att plocka upp dem, och det blir lättare att klippa rakt.
Håller med.
Användarens profilbild
Av glis
:eld: Jag håller på att avmaska tyska sjalen! Den blir snygg, jag har fattat hur man gör tack vare hjälpen jag fick i början, och jag har lärt mig nya skaer, inte minst hur man avmaskar med I-cord. Vad snyggt det blir! Lite stumt, men det kan det ju få vara i kanten av en smal sjal.
melon skrev:
Bubbi skrev:

Håller med.
Vad smarta ni är! :fnissa: Jag klippte bort så tunt jag kunde, men så att trådfästningen ändå skulle försvinna - och så kastade jag den snutten. Sen repade jag upp ett par dm på halsduken, så att jag fick så mycket garn att jag tror jag klarar mig, och sen samlade jag upp maskorna på en tråd.

Ert sätt verkade lättare - det ska jag komma ihåg till en annan gång :D.
Det var i alla fall stor skillnad på att repa upp från det andra hållet!
:hopmad: :hopmad: :hopmad: Min KnitPro trea (trä) gick av :shock: när Alfred provade byxorna jag håller på att sticka till honom. Ska det vara så? :x

Ska jag måsta vänta till Lördag innan jag kan ens försöka få tag på nya och är det lönt att reklamera? jag som just kommit igång igen
Användarens profilbild
Av Nadja
telistant skrev::hopmad: :hopmad: :hopmad: Min KnitPro trea (trä) gick av :shock: när Alfred provade byxorna jag håller på att sticka till honom. Ska det vara så? :x

Ska jag måsta vänta till Lördag innan jag kan ens försöka få tag på nya och är det lönt att reklamera? jag som just kommit igång igen
har hänt mig ett par gånger.. minst. Alltid 3.5or eller 4or. Jag har reklamerat friskt... :oops:
Nadja skrev:
telistant skrev::hopmad: :hopmad: :hopmad: Min KnitPro trea (trä) gick av :shock: när Alfred provade byxorna jag håller på att sticka till honom. Ska det vara så? :x

har hänt mig ett par gånger.. minst. Alltid 3.5or eller 4or. Jag har reklamerat friskt... :oops:
Måste bara försöka komma ihåg var jag köpte dem :roll:
Användarens profilbild
Av melon
telistant skrev:
Nadja skrev:

Man får väl reklamera i alla butiker som säljer knit pro? Det är ju inte butiken som står för det, utan företaget knit pro som tillverkat stickorna.
Användarens profilbild
Av Nadja
melon skrev:
telistant skrev:
Nadja skrev:

Man får väl reklamera i alla butiker som säljer knit pro? Det är ju inte butiken som står för det, utan företaget knit pro som tillverkat stickorna.
nu vet jag inte om knitrpo har ngn särskild reklamationspolicy - har dom inte det så funkar det inte så som du skriver. Tex skulle inte Lindex (som säljer Triumph underkläder) ta emot och reklamera en bh som jag sålt i butiken jag jobbar i (privat butik). Vi däremot, har gjort så någon gång... men vi är små och "sätter våra egna regler". Så det handlar nog mer om good will isåfall.
Användarens profilbild
Av melon
Nadja skrev: nu vet jag inte om knitrpo har ngn särskild reklamationspolicy - har dom inte det så funkar det inte så som du skriver. Tex skulle inte Lindex (som säljer Triumph underkläder) ta emot och reklamera en bh som jag sålt i butiken jag jobbar i (privat butik). Vi däremot, har gjort så någon gång... men vi är små och "sätter våra egna regler". Så det handlar nog mer om good will isåfall.
Ok, det hade jag ingen aning om. Alla gånger jag har reklamerat så har butikerna gjort det utan problem, vissa vill inte ens titta på kvittot.
Nadja skrev:
melon skrev:
telistant skrev:
Nadja skrev:

nu vet jag inte om knitrpo har ngn särskild reklamationspolicy - har dom inte det så funkar det inte så som du skriver. Tex skulle inte Lindex (som säljer Triumph underkläder) ta emot och reklamera en bh som jag sålt i butiken jag jobbar i (privat butik). Vi däremot, har gjort så någon gång... men vi är små och "sätter våra egna regler". Så det handlar nog mer om good will isåfall.
Jag har iallafall hittat var jag köpte dem, i juni i år, så inte ens ett par hela blöjbyxor har de stått till tjänst med. Jag ska skicka ett mail och klaga.
Användarens profilbild
Av glis
När min ena knitpro-trea gick sönder beställde jag en ny i metall. Kvarnvik köpte den andra för en meter tyg. Känns som en bra lösning tycker jag, det är klart att inte så där små klena träpinnar håller liksom...
  • 1
  • 213
  • 214
  • 215
  • 216
  • 217
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?